Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi bussikuskeja ärsyttää

Vierailija
29.07.2015 |

Napin painaminen? Ja miksi monet kuskit on niin helvetin äreitä? Kertokaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:58"]

Joskus bussissa joka kuljetti lähinnä koululaisia koulusta kotiin kuski alkoi raivoamaan että ei hän jokaisella pysäkillä todellakaan aio pysähtyä. Maaseudulla tapahtui, aina pysäkkien välissä väh. pari km

[/quote]En usko. Tai sitten ne lapset kikattavat isoon ääneen ja tekivät sitä tahallaan, niin että kaikki kuuli mistä oli kyse.

Vierailija
2/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:01"]

Joskus aikoja sitten muistan kuskin hermostuneen koululaisille kun painelivat stoppia ja aina kuului kilahdus. Huusi heille hetken ja laittoi koko napin pois päältä. Enemmän luulisi ärsyttävän kun kaikki varmistelee onko bussi varmasti pysähtymässä seuraavalle pysäkille tai kun pahimmillaan ajaa iloisesti kaasutellen koko pysäkin ohi ja asiakkaat on äkäisinä? Ap

[/quote]Niin että joskus kerran tapahtui ja siitä siitä kirjoitit tämän aloituksen. Ahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:01"]

Joskus aikoja sitten muistan kuskin hermostuneen koululaisille kun painelivat stoppia ja aina kuului kilahdus. Huusi heille hetken ja laittoi koko napin pois päältä. Enemmän luulisi ärsyttävän kun kaikki varmistelee onko bussi varmasti pysähtymässä seuraavalle pysäkille tai kun pahimmillaan ajaa iloisesti kaasutellen koko pysäkin ohi ja asiakkaat on äkäisinä? Ap

[/quote]Niin että joskus kerran tapahtui ja siitä siitä kirjoitit tämän aloituksen. Ahaa.

[/quote]

no on en, jos luet koko ketjun, niin kerroin muitakin sattumuksia. Ja ne tuli ensimmäisinä mieleen, ei siinä toki edes kaikki. 

Ap

Vierailija
4/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös kerran bussissa, jossa kakarat painelivat nappeja koko matkan ajan. Linja oli muistaakseni nyt jo kuopattu 512 Malmilta Itikseen. Painelivat siis joka pysäkillä ilman aikomustakaan jäädä pois. Kuski huuteli aikansa että lopettakaa, mutta lopulta hermostui siinä määrin että jostain Myllynpuron kohdalta kaasutteli suoraan päättärille pysähtymättä ainoallakaan välipysäkillä (n. 5 kpl). Ja osa ihmisistä olisi siis halunnut oikeasti jäädä näissä.

Tavallaan ymmärrän kuskia koska kyseiset mamukakarat olivat todella raivostuttavia, mutta tuossa saivat muutkin kärsiä.

Vierailija
5/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskien työ on syvältä. Tiedän koska tunnen bussikuskeja. Työajat ihan perseestä, 12-tuntisia työpäiviä usein ja herätys aamuyöllä, kiireinen aikataulu. Matkustajat ovat ihan uskomattomia idiootteja. Hidastelevat korttiensa ja rahojen kanssa, toisaalta taas inisevät heti jos bussi on viisi minuuttia myöhässä (juuri näiden vajakkien takia). Inisevät ties mistä asioista, joihin kuski ei pysty vaikuttamaan. Sotkevat eivätkä osaa käyttää roskiksia. Ilmastointi on liian kovalla/bussissa on liian kuuma, radio liian kovalla, bussi ajaa väärää nopeutta, ikkunat likaiset, lista on loputon... Kas kun eivät odota vielä virvoketarjoilua!

Vierailija
6/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä matkustajanakin ärsyttää kun joillain reiteillä se bussi pysähtelee minuutin välein. Onko niitä pysäkkejä pakko laittaa niin tiheään, eikö ihmiset jaksa nykyään kävellä sitä 50-100 metriä? Etenkin kun kyydissä on niitä ilmaismatkustajamammoja vaunuineen sekä pulleita opiskelijatyttösiä jotka matkustaa sen yhden tai max kaksi pysäkinväliä.

Sympatiat menee kuskille.

Vierailija
7/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 14:07"]Helsingissä olen havainnut äreyttä ko. ammattikunnan keskuudessa. Tampereella todella harvoin on ollut äreää kuskia ja useimmat vähintään tervehtivät.
[/quote]
Helsingin bussikuskit ei pärjäisi Kuopiossa päivääkään. Meillä on täällä nimittäin semmonen tapa ettei tarvitse näyttää edes käsimerkkiä että bussi pysähtyy, ihan telepaattinen yhteys riittää. Kyllä siinä ois kansalaiset näreissään kun tällainen yhteys tuskin olisi helsinkiläiskuskien kanssa ja bussit vaan huristaisi ohi. :) täällä bussikuskit on oikein kivoja.

Vierailija
8/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Tampereelle! Täällä tervehditään. Asiakkaat eivät tosin aina vastaa kuskin tervehdykseen. Huumorintajua löytyy ja osaavat neuvoa ja palvella. Nyt pysäkille! Lähden kaupungille!

Vierailija
9/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että niissä "mummubusseissa" (sellaisissa pienissä busseissa jotka kiertävät useamman pysäkin, ihmisten kotiovelle ym) on yleensä ihanat kuskit? Ja asiakkaatkin rupattelee kuskille ja kiittää matkan päätteeksi.
Sama ilmiö oli Pohjanmaalla, kun siellä oli enemmän semmoisia pieniä busseja. Jotenkin se kuski tuntuu läheisemmältä, kun asiakkaita on vähemmän ja bussi on pienempi. Asiaan vaikuttaa varmasti myös se, että sellaisista busseista poistutaan etuoven kautta.

Vierailija
10/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:46"]

Eräs bussikuski sai raivokohtauksen kun vein hesburger-aterian(ihan pakkauksessa) bussiin, se huusi mulle että "te saatanan kakarat sotkette ikkunat hampurilaisilla ja penkit on täynnä majoneesia, se ruoka jää ulos tai et pääse kyytiin!!" Kysyin että soitanko pomollesi? Ruoka ja minä pääsimmekin matkustamaan. Ja olin tilanteen sattuessa 32v

[/quote]Bussiin ei saa viedä ruokaa. Se pitäisi ymmärätää, kun ihan kuvin kerrottu.

ei bussikuski

[/quote]

Öh... Ei. Bussissa ei saisi syödä, mutta kyllä sinne nyt jumaliste ruokaa saa viedä.

Vierailija
11/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskitko siellä kiukuspäissään alapeukuttaa? Asia on just niin, mutta en osaa selittää. Ammattivaiva?

Vierailija
12/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs bussikuski sai raivokohtauksen kun vein hesburger-aterian(ihan pakkauksessa) bussiin, se huusi mulle että "te saatanan kakarat sotkette ikkunat hampurilaisilla ja penkit on täynnä majoneesia, se ruoka jää ulos tai et pääse kyytiin!!"
Kysyin että soitanko pomollesi? Ruoka ja minä pääsimmekin matkustamaan. Ja olin tilanteen sattuessa 32v

Vierailija
13/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:46"]

Eräs bussikuski sai raivokohtauksen kun vein hesburger-aterian(ihan pakkauksessa) bussiin, se huusi mulle että "te saatanan kakarat sotkette ikkunat hampurilaisilla ja penkit on täynnä majoneesia, se ruoka jää ulos tai et pääse kyytiin!!" Kysyin että soitanko pomollesi? Ruoka ja minä pääsimmekin matkustamaan. Ja olin tilanteen sattuessa 32v

[/quote]Bussiin ei saa viedä ruokaa. Se pitäisi ymmärätää, kun ihan kuvin kerrottu.

ei bussikuski

Vierailija
14/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne tervehdi!

Vierailija
15/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta area bussikuski on tosi harvinainen. Missä kaupungissa kuljet ap ja menetkö aina samannumeroisella, olisiko siellä aina sama äreä kuski?

Vierailija
16/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napin painaminen ärsyttää kuskia??? En ymmärrä. Avaa enemmän ap.

Vierailija
17/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:46"]

ei bussikuski
[/quote]Entäs kun melkein jokainen käy ruokakaupassa bussireissulla kaupunkiin ja takaisin? Voisi olla asiakkaat vähissä jos ei saisi ruokaa kuljettaa.

Vierailija
18/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:46"]

ei bussikuski
[/quote]

Jaa, että pakkauksessa olevaa ruokaa ei saa kuljettaa? Miten kauppakassi? Voi elämän kevät.

Vierailija
19/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran satuin bussiin jossa stop-nappulasta painaessa ei kuulunut mitään, näyttökin taisi olla pimeänä ja bussissa paljon porukkaa. Moni tietysti paineli nappia useamman kerran pois kyydistä halutessaan ja kuski alkoi huutaa aiheesta ja haukkui paskat ja romut bussit yhdessä asiakkaiden kanssa niiltä sijoiltaan. Itse yritin ilmoittaa napin painalluksella päättärille saapuneelle bussille, että olemme lastenrattaiden kanssa tulossa kyytiin, oli paljon porukkaa siinä ja varmastikaan ei ihan selvää kuka on menossa mihinkin. Kuski avasikin oven ja tauolle mennessään ärisi, että ei tartte sitä nappia painaa, kyllä ne ovet aikanaan avautuu. Tuli vähän olo, että no sori kun yritin auttaa, ettet joudu sinne autoon takaisin palaamaan enää lähdettyäs...

Vierailija
20/29 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 siis ap ja Helsingissä kuljen. Käytän useita linjoja. Täytyy varmaan mainita, että kivojakin kuskeja on, mutta kun sattuu hapannaama niin ne on ihan pahimman luokan sellaisia

Ap