Hitsi näitä tukien maksupäiviä =(
Joo, ollaan onnekkaita kun edessaadaan jotain ja kaikkialla se ei ole itsestäänselvää, mutta antakaa mun nyt valittaa vähän, jooko?
Elikkäs jäin iiyslomalle 30.04. Sain palkkaa 15.5, 15.6. ja 15.7.
Tuet alkaa pyörimään sitten elokuussa, niin että 5.8 maksetaan ajasta 25.7-5.8. 550e (-verot), ja sitten seuraavat rahat maksetaan syyskuun alussa. Oliko nyt joku 1500e -verot, mutta sillä nyt ei varsinaisesti ole merkitystä.
Jotenkin tuntuu hiukan hassulta että pitäisi pärjätä kuukauen tuolla viidelläsadalla eurolla, mikä ei ole edes viisisataa kun siitä vähenetään 20%...
Mies on työtön, minun tulojen varassa ollaan eletty.
Onneksi olen aina maksanut vuokran etukäteen, niin että maksoin nyt tässä kuussa elokuun vuokran, eli elokuussa ei tartte vuokrasta murehtia.. Mutta sinne meni nekin "säästöt" kun syskuussa saakin ruveta maksamaan aina vain ajankohtaisen kuukauden vuokran =(
Kiitos että sain valittaa.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:39"]
Mullakin lukee verokortissa 15% mutta Kela ottaa aina vähintään sen 20%!!
[/quote]
No oletko toimittanut sen 15% verokortin kelaan? Ei ne siellä Kelassa mitään selvännäkijöitä ole. Jos verokorttia ei toimiteta niin Kela perii automaattisesti 20 prosenttia ennakonpidätystä. Ihan sama jos et toimita työpaikalle/palkanlaskijalle verokorttia niin peritään palkasta 60 % ennakonpidätystä, mutta kun toimitat henkilökohtaisen verokorttisi niin peritään sinulle laskettu määrä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:20"]Mistä näitä uusavuttomia sikiää? Lapsia twhdään, säästöjä ei ole ja veeotusasiatkin ihan hukassa. Tietenkin hankit verokortin Kelaa varten etkä maksele mitään ylimääräisiä veroja! Itsekin saan Kelasta työmarkkinatukea ja kun olen toimittanut sinne verokortin, jossa ennakonpidätys on 0%, niin ei Kela todellakaan mitään veroja peri. Jos haluaa lapsen äidiksi, niin olisi syytä opetella edes nämä aikuiselämän alkeet, ettei tule turhia, itseaiheutettuja ongelmia.
[/quote]Komppi tälle. Kun tuo on tiedossa etukäteen aloittajalla, pitää pystyä säästämään. Ei ole iso asia ja jos ei osaa ajatella muutaman kuukauden päähän, niin viimeistään nyt on syytä opetella sen sijaan että inisee maksatuspäivien muuttamista omien tarpeidensa mukaiseksi.
Miten sulla voi olla noin pieni äitiysraha jos olet töissäkin käynyt? Mä olen matalapalkka-alalla ja silti mun äitiysraha oli alussa yli 2000€ ja sit vanhempainraha oli yli 1600€ nettona.
Pyydä, että laskelmat tarkistetaan uudelleen Kelassa. Joku virhe noissa sun summissa pitää olla.
Nooh, minä sain toukokuun alussa opintotuen, jäin kesäkuussa äitiyslomalle ja sain ekat äitiyspäivärahat heinäkuussa. Pelkkä sairaalalasku oli jo enemmän kuin se opintotuki.
Sellaista se.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:25"]
Sun palkka riittää sinne 15.8. asti, ja alat käyttämään tukea vasta sen jälkeen. Missä siis ongelma? Kyllä tuo 550-verot riittää hyvin pari-kolme viikkoa, ja sitten rahat alkaa taas tulemaan säännöllisesti.
[/quote]
Juuri näin. En ymmärrä mikä ongelma tässä on.
[/quote] Ongelmaa olisi jos elokuussa pitäisi maksaa vuokran. Tässä tapauksessa ei tartte koska se on heinäkuun rahoista maksettu.
Taas kerran lisäännytään, vaikka oma talous ei ole lapsen saannin edellyttämällä tasolla. No Suomessahan yhteiskunta sitten elättää. Jippii. Olis nyt voinu se "miehes" hankkia vaikka työpaikan ensin, ennenkuin pitää alkaa siittämään. Onnea ja menestystä ja nauttikaa yhteiskunnan tuista.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 05:09"]Taas kerran lisäännytään, vaikka oma talous ei ole lapsen saannin edellyttämällä tasolla. No Suomessahan yhteiskunta sitten elättää. Jippii. Olis nyt voinu se "miehes" hankkia vaikka työpaikan ensin, ennenkuin pitää alkaa siittämään. Onnea ja menestystä ja nauttikaa yhteiskunnan tuista.
[/quote] Ap hereillä koska imettää, yllättävän paljon keskustelua aiheesta...
Sinua (ja muita) varmaan järkyttää että kyseessä kolmas lapsi. Hyvin ollaan mun tuloilla pärjätty. Viime kerralla kun vanhempainrahakausi loppui ja menin takaisin töihin maksoin heti parin kuukauden vuokrat, niin että "puskurina" on edes se vuokra, jos jotain yllättävää sattuu.
Säästöjä on vielä vähän, jäin valitettavasti sairaslomalle aikaisin tässä raskaudessa, ja tipuin kelan sairaspäivärahoille.
Mies saa työmarkkinatukea, minä palkkaa ja nyt sitten tällä hetkellä jokaiselle kuuluvaa yteiskunnan tukea. Meinaatko että lisääntyä saa vain jos on säästssä niin paljon ettei tarttis äitiysrahaa ottaa vastasn?
Mistä näitä uusavuttomia sikiää? Lapsia twhdään, säästöjä ei ole ja veeotusasiatkin ihan hukassa. Tietenkin hankit verokortin Kelaa varten etkä maksele mitään ylimääräisiä veroja! Itsekin saan Kelasta työmarkkinatukea ja kun olen toimittanut sinne verokortin, jossa ennakonpidätys on 0%, niin ei Kela todellakaan mitään veroja peri. Jos haluaa lapsen äidiksi, niin olisi syytä opetella edes nämä aikuiselämän alkeet, ettei tule turhia, itseaiheutettuja ongelmia.