Te, joilla 2 tytärtä (tai enemmän nimenomaan vain tyttöjä)
Oletteko tyytyväisiä vai kaiveleeko, että josko vielä yksi lapsi? Tarkoitan onko teillä pojan "kaipuu"? Minulla 2 tyttöä ja olen tyytyväinen :)
Kommentit (47)
Kolme tyttöä on ja neljättä hieman haikailin, mutta jätettiin sitten noihin kolmeen. Pojasta en ole haaveillut koskaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"] Tyttöjä 2 kpl.Itse en välttämättä poikaa kaipaa,näin on hyvä.Miehellä tosi paha kriisi asian kanssa,ei osaa iloita tytöistään,vaan vertailee koko ajan tyttöjen ja poikien eroja,ja kuinka hän tule olemaan maatilalla yksin koko loppuelämänsä,ja tyttäret vävyineen hassaavat hänen rahansa.Suuttuu ja raivostuu joka kerta kun kuulee,että jollekkin tutuistamme on syntynyt poika.Suhteemme on huonolla tolalla. [/quote] Miehesi on siis ehta maalaisjuntti! [/quote] En tiedä yhtään tyttöä, joka olisi hassannut tilan ja perintömaat, mutta poikia tiedän useampiakin. Ja pojilla on muutenkin vaikempaa ja kuolevat nuorempina, joskus oma-aloitteisesti.
[/quote]
Tytöistä on kasvanut oikein hyviä maanviljelijöitä. Miten joku voi olettaa, että pojasta kasvaa jatkaja maatilalle ja tyttöjä ei tässä huomioida? Poika voi olla nössö tai kipeäkin tai ei vaan halua maatilaa pitää. Miksi lapsille yleensäkään ladataan odotuksia minkään suhteen. Rakastakaa lapsianne ja antakaa heidän kehittyä omina itsenään ja tehdä valintansa tahtojensa mukaan.
[/quote]
Näin... kiva jos ainoa poika saa odotukset että pitäisi olla kaverina metsälle ampumaan, ja poika rakastaa eläimiä ja on kasvissyöjä. Tyttö olisi rasavilli ja ulospäinsuuntautunut, mutta ei oteta mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:23"]Ei ole pojan kaipuu. Miehenä asettaisin pojalle enemmän odotuksia kuin tytöille. En kestäisi, jos pojasta tulisi nössö tai kädetön. [/quote] Sama täällä. Kääntäen joillekin kaksi tyttöä voi myös tuoda helpotusta siten, ettei tarvitse olla roolimalli eli voi olla itse kädetön tai vähemmän-alfa-uros kun ei ole huolta, että poika ottaisi mallia. Tuli vain tässä lennosta mieleen.
[/quote]
No apua, 42, yläpeukkua, tarkoittaako tämä, että poikien vanhempien pitää olla jotain alfa/machojuttua, eli mun silmissä jotain kivikautista wt-juttua? Vai mitä tarkoittaa että pojalle pitää olla erilainen?
Meillä molempia, mutta mulle ei ole koskaan ollut väliä tuleeko tyttöjä vai poikia. Rakkaita ovat olleet jokainen jo siitä lähtien kun raskaustesti on plussaa näyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:52"]
Ei ole kaipuuta poikaan, vaan minulle oli nimenomaan tärkeää saada tyttö. Ja mitä tulee isä-tytär-pohdintaan tässä ketjussa, niin mikään ei ole maailmassa coolimpaa kuin isä pienen tyttärensä kanssa. <3
[/quote]
Mä tiedän mikä on coolimpaa: arvostaa molempia sukupuolia eikä pitää toista parempana kuin toista. Kummatkin joutuvat ne omat kamppailunsa käymään ja omat polkunsa löytämään.
T. Molempien äiti.
[/quote]
En missään sanonut, etten arvosta poikia.
[/quote]
Et, rivien välit sen sanoivat tarpeeksi selvästi. Molemmat eivät ole sulle yhtä arvokkaita.
[/quote]
Öh. Yhtä lailla sinun riviesi välit sanoivat, että olet parempi/onnistuneempi äiti, kun sinulla on molemmat. Jos nyt sieltä rivien välistä väkisin jotain pitää kaivaa.
Kyllä vähän haaveilen pojasta, mutta ei se silti vähennä yhtään rakkautta tyttöjäni kohtaan. Ja jos vielä lapsi tulee ja se olisi tyttö, niin onnellinen olisin hänestäkin. Kuitenkin olisi kiva nähdä se poikakin.
Mulla on kaksi tyttöä. Tokaa odottaessani toivoin hiukan aikaa poikaa, mutta nyt en voisi olla tyytyväisempi. Ei ole pojan kaipuutakaan. Kolmas lapsi on epätodennäköinen, mutta jos siihen päätyisimme, voin rehellisesti sanoa että sukupuolella ei olisi väliä.