Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla 2 tytärtä (tai enemmän nimenomaan vain tyttöjä)

Vierailija
29.07.2015 |

Oletteko tyytyväisiä vai kaiveleeko, että josko vielä yksi lapsi? Tarkoitan onko teillä pojan "kaipuu"? Minulla 2 tyttöä ja olen tyytyväinen :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 07:57"]

No ei ole kaipuuta poikaan! Toisesta lapsesta toivoinkin tyttöä. Kuulostaa tyhmälle, mutta jotenkin tuntui, etten osaisi olla äiti poikalapselle. Ja että lelumäärä tuplaantuisi, kun jossain vaiheessa pitäisi hankkia ns. poikien lelut.

[/quote]

Tuo on niin täyttä paskapuhetta ettei "osais olla äiti tytölle/pojalle". Miksi edes hankit niitä lapsia, kun on 50 % mahdollisuus, että tulee lapsi, jolle ei osaa toimia vanhempana?

Vierailija
22/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:23"]Ei ole pojan kaipuu. Miehenä asettaisin pojalle enemmän odotuksia kuin tytöille. En kestäisi, jos pojasta tulisi nössö tai kädetön. [/quote] Sama täällä. Kääntäen joillekin kaksi tyttöä voi myös tuoda helpotusta siten, ettei tarvitse olla roolimalli eli voi olla itse kädetön tai vähemmän-alfa-uros kun ei ole huolta, että poika ottaisi mallia. Tuli vain tässä lennosta mieleen. [/quote] Ei tarvitse olla roolimalli?! Isän malli on yllätys, yllätys, tärkeämpää ja kohtalokkaampaa nimenomaan tyttären näkökulmasta. Miten isä suhtautuu tyttäreensä, vaikuttaa paljon myös siihen miten nuori nainen suhtautuu itseensä ja ennenkaikkea, miten antaa itseään kohdella tulevan puolisonsa toimesta ja millaista miehen mallia etsii parisuhteistaan. Lukekaa psykologiaa hyvät ihmiset.

[/quote]

Heh, olitkin jo kirjoittanut tällaisen. En huomannut ennen omaa vastausta. Hyvin sanottu!

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"]

Tyttöjä 2 kpl.Itse  en välttämättä poikaa kaipaa,näin on hyvä.Miehellä tosi paha kriisi asian kanssa,ei osaa iloita tytöistään,vaan vertailee koko ajan tyttöjen ja poikien eroja,ja kuinka hän tule olemaan maatilalla yksin koko loppuelämänsä,ja tyttäret vävyineen hassaavat hänen rahansa.Suuttuu ja raivostuu joka kerta kun kuulee,että jollekkin tutuistamme on syntynyt poika.Suhteemme on huonolla tolalla.

[/quote]

Miehesi on siis ehta maalaisjuntti!
[/quote]

En tiedä yhtään tyttöä, joka olisi hassannut tilan ja perintömaat, mutta poikia tiedän useampiakin. Ja pojilla on muutenkin vaikempaa ja kuolevat nuorempina, joskus oma-aloitteisesti.

Vierailija
24/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"]

Tyttöjä 2 kpl.Itse  en välttämättä poikaa kaipaa,näin on hyvä.Miehellä tosi paha kriisi asian kanssa,ei osaa iloita tytöistään,vaan vertailee koko ajan tyttöjen ja poikien eroja,ja kuinka hän tule olemaan maatilalla yksin koko loppuelämänsä,ja tyttäret vävyineen hassaavat hänen rahansa.Suuttuu ja raivostuu joka kerta kun kuulee,että jollekkin tutuistamme on syntynyt poika.Suhteemme on huonolla tolalla.

[/quote]

[/quote]

Näinkin voisi sanoa.Olenkin sanonut miehelle,että voisi ruveta jo etsimään tulevalle pojalle äitiä.

18

Vierailija
25/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaipuuta poikaan, vaan minulle oli nimenomaan tärkeää saada tyttö. Ja mitä tulee isä-tytär-pohdintaan tässä ketjussa, niin mikään ei ole maailmassa coolimpaa kuin isä pienen tyttärensä kanssa. <3

Vierailija
26/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"] Tyttöjä 2 kpl.Itse  en välttämättä poikaa kaipaa,näin on hyvä.Miehellä tosi paha kriisi asian kanssa,ei osaa iloita tytöistään,vaan vertailee koko ajan tyttöjen ja poikien eroja,ja kuinka hän tule olemaan maatilalla yksin koko loppuelämänsä,ja tyttäret vävyineen hassaavat hänen rahansa.Suuttuu ja raivostuu joka kerta kun kuulee,että jollekkin tutuistamme on syntynyt poika.Suhteemme on huonolla tolalla. [/quote] Miehesi on siis ehta maalaisjuntti! [/quote] En tiedä yhtään tyttöä, joka olisi hassannut tilan ja perintömaat, mutta poikia tiedän useampiakin. Ja pojilla on muutenkin vaikempaa ja kuolevat nuorempina, joskus oma-aloitteisesti.

[/quote]

Tytöistä on kasvanut oikein hyviä maanviljelijöitä. Miten joku voi olettaa, että pojasta kasvaa jatkaja maatilalle ja tyttöjä ei tässä huomioida? Poika voi olla nössö tai kipeäkin tai ei vaan halua maatilaa pitää. Miksi lapsille yleensäkään ladataan odotuksia minkään suhteen. Rakastakaa lapsianne ja antakaa heidän kehittyä omina itsenään ja tehdä valintansa tahtojensa mukaan.

Vierailija
27/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän.

Vierailija
28/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"]

[/quote]

[/quote]

Näinkin voisi sanoa.Olenkin sanonut miehelle,että voisi ruveta jo etsimään tulevalle pojalle äitiä.

18

[/quote]

Ongelma on vain siinä, että "vika" (miehesi asenteen mukaan) on miehessä itsessään. Mitä useampia samaa sukupuolta olevia lapsia miehellä on , sitä todennäköisemmin seuraavakin on samaa merkkiä.

Vierailija
29/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen tyttöihin. Mieheni mallia en pojalle haluaisi koska ei osallistu kotitöihin. Niin ja synnytysikä on minulta ohi.

Vierailija
30/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:52"]

Ei ole kaipuuta poikaan, vaan minulle oli nimenomaan tärkeää saada tyttö. Ja mitä tulee isä-tytär-pohdintaan tässä ketjussa, niin mikään ei ole maailmassa coolimpaa kuin isä pienen tyttärensä kanssa. <3

[/quote]

Mä tiedän mikä on coolimpaa: arvostaa molempia sukupuolia eikä pitää toista parempana kuin toista. Kummatkin joutuvat ne omat kamppailunsa käymään ja omat polkunsa löytämään.

T. Molempien äiti. 

Vierailija
31/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"] Tyttöjä 2 kpl.Itse  en välttämättä poikaa kaipaa,näin on hyvä.Miehellä tosi paha kriisi asian kanssa,ei osaa iloita tytöistään,vaan vertailee koko ajan tyttöjen ja poikien eroja,ja kuinka hän tule olemaan maatilalla yksin koko loppuelämänsä,ja tyttäret vävyineen hassaavat hänen rahansa.Suuttuu ja raivostuu joka kerta kun kuulee,että jollekkin tutuistamme on syntynyt poika.Suhteemme on huonolla tolalla. [/quote] Miehesi on siis ehta maalaisjuntti! [/quote] En tiedä yhtään tyttöä, joka olisi hassannut tilan ja perintömaat, mutta poikia tiedän useampiakin. Ja pojilla on muutenkin vaikempaa ja kuolevat nuorempina, joskus oma-aloitteisesti.

[/quote]

Tytöistä on kasvanut oikein hyviä maanviljelijöitä. Miten joku voi olettaa, että pojasta kasvaa jatkaja maatilalle ja tyttöjä ei tässä huomioida? Poika voi olla nössö tai kipeäkin tai ei vaan halua maatilaa pitää. Miksi lapsille yleensäkään ladataan odotuksia minkään suhteen. Rakastakaa lapsianne ja antakaa heidän kehittyä omina itsenään ja tehdä valintansa tahtojensa mukaan.
[/quote]

Mun sukulaisilla on jossain itä-suomen landella maitokarjatila. Aina, siis ihan joka kerta, kun siellä on käymässä, perheen pojat ovat navetalla töissä ja tytöt auttavat äitiä siivoamisessa ja leipomisessa talolla. Täytyy myöntää, että itselläni pistää silmään tuollainen jaottelu. Kait ne pojatkin vois opettaa leipomaan ja tiskaamaan.

Vierailija
32/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:57"]

[/quote]

Mä tiedän mikä on coolimpaa: arvostaa molempia sukupuolia eikä pitää toista parempana kuin toista. Kummatkin joutuvat ne omat kamppailunsa käymään ja omat polkunsa löytämään.

T. Molempien äiti. 

[/quote]

En missään sanonut, etten arvosta poikia.

Vierailija
33/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi tyttöä, todella ihanaa ja ovat toistensa parhaat kaverit. Toivoinkin 2 tyttöä, joten olen tyytyväinen. Haluaisin silti vielä pojan, koska se olisi myös jotain erilaista. Mies ei ole niin innostunut, ajattelee että pojan kanssa olisi hankalampaa jne.

Kolme lasta olisi muutenkin tosi kiva juttu, ei perhe tuntuisi niin pieneltä kuin nykyisin. Toivotaan.

Vierailija
34/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:57"]

[/quote]

T. Molempien äiti. 

[/quote]

En missään sanonut, etten arvosta poikia.

[/quote]

Et, rivien välit sen sanoivat tarpeeksi selvästi. Molemmat eivät ole sulle yhtä arvokkaita.

Vierailija
35/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:25"] Tyttöjä 2 kpl.Itse  en välttämättä poikaa kaipaa,näin on hyvä.Miehellä tosi paha kriisi asian kanssa,ei osaa iloita tytöistään,vaan vertailee koko ajan tyttöjen ja poikien eroja,ja kuinka hän tule olemaan maatilalla yksin koko loppuelämänsä,ja tyttäret vävyineen hassaavat hänen rahansa.Suuttuu ja raivostuu joka kerta kun kuulee,että jollekkin tutuistamme on syntynyt poika.Suhteemme on huonolla tolalla. [/quote] Miehesi on siis ehta maalaisjuntti! [/quote] En tiedä yhtään tyttöä, joka olisi hassannut tilan ja perintömaat, mutta poikia tiedän useampiakin. Ja pojilla on muutenkin vaikempaa ja kuolevat nuorempina, joskus oma-aloitteisesti. [/quote] Tytöistä on kasvanut oikein hyviä maanviljelijöitä. Miten joku voi olettaa, että pojasta kasvaa jatkaja maatilalle ja tyttöjä ei tässä huomioida? Poika voi olla nössö tai kipeäkin tai ei vaan halua maatilaa pitää. Miksi lapsille yleensäkään ladataan odotuksia minkään suhteen. Rakastakaa lapsianne ja antakaa heidän kehittyä omina itsenään ja tehdä valintansa tahtojensa mukaan. [/quote] Mun sukulaisilla on jossain itä-suomen landella maitokarjatila. Aina, siis ihan joka kerta, kun siellä on käymässä, perheen pojat ovat navetalla töissä ja tytöt auttavat äitiä siivoamisessa ja leipomisessa talolla. Täytyy myöntää, että itselläni pistää silmään tuollainen jaottelu. Kait ne pojatkin vois opettaa leipomaan ja tiskaamaan.

[/quote]

Olen itsekkin syntynyt maatilalla ja meille ei ole ikinä eroteltu"miesten ja naisten töitä",(minulla siis sisko ja veli).Kaikki tekee kaikkia.Siksi tuntuukin niin kertakaikkiaan oudolta,että tämä pojan puuttuminen on miehelleni kuolemanvakava asia.Mies on itse ihan hyvä kokki,saa pyykit ja tiskit koneeseen,eikä ole passattava.En tiedä,tuleeko meille ero tämän asian vuoksi.

18

Vierailija
36/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta lapsen sukupuolen toivomisesta on tehty sellanen hirvee mörkö, vaikka usein se ei tarkoita mitään kovin radikaalia. Ei se lapsi yleensä ole yhtään vähemmän rakastettu ja moni huomaakin lapsen myötä miten omat toiveet ja odotukset osoittautuikin ihan höpöhöpöksi oli lapsi sitten sitä "toivottua" sukupuolta tai ei. Se on ihan normaalia, se lapsi tuo mukanaan monta muutakin yllätystä.

Vierailija
37/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 tyttöä ja pojan kaipuu oli suuri kun viimeistä alettiin tekemään. Poikaa ei saatu, petyin kyllä, koska tiesin, että enää lapsia ei tule. Toki kaikki lapset (tytöt) rakkaita, mutta olin rehellinen. :)

Vierailija
38/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:23"]Ei ole pojan kaipuu. Miehenä asettaisin pojalle enemmän odotuksia kuin tytöille. En kestäisi, jos pojasta tulisi nössö tai kädetön.
[/quote]
Sama täällä. Kääntäen joillekin kaksi tyttöä voi myös tuoda helpotusta siten, ettei tarvitse olla roolimalli eli voi olla itse kädetön tai vähemmän-alfa-uros kun ei ole huolta, että poika ottaisi mallia. Tuli vain tässä lennosta mieleen.
[/quote]
Meillä taas poika ja juuri tästä syystä olenkin todella tyytyväinen, että mun ei tartte toimia roolimallina hänelle. ;-) Sorry, vastasin vaikka mulla tyttöjä ei ookaan.
[/quote]
Ei haittaa..jos minulla olisi 2 poikaa, uskoisin että tilanne olisikin toinen..jos näin aivan rehellisesti sanon :) Ap
[/quote]
Miksi alapeukut? Voin myöntää sen, että mieluummin 2 tyttöä kuin 2 poikaa. Tytön kaipuu kyllä olisi tällöin suuri ja ehkä minun olisi vaikeampi hyväksyä sitä. Tottakai poikia rakastaisi ihan yhtä lailla, mutta todennäköisemmin meillä olisi/haluaisin vielä kolmannen lapsen. Ja nyt olen ihan rehellinen. Ap :)

Vierailija
39/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 07:57"]

No ei ole kaipuuta poikaan! Toisesta lapsesta toivoinkin tyttöä. Kuulostaa tyhmälle, mutta jotenkin tuntui, etten osaisi olla äiti poikalapselle. Ja että lelumäärä tuplaantuisi, kun jossain vaiheessa pitäisi hankkia ns. poikien lelut.

[/quote]

Tuo on niin täyttä paskapuhetta ettei "osais olla äiti tytölle/pojalle". Miksi edes hankit niitä lapsia, kun on 50 % mahdollisuus, että tulee lapsi, jolle ei osaa toimia vanhempana?
[/quote]
Pah suomessa syntyy poika enemmän kuin tyttöjä ja Aasiassa suhde on vieläkin selvempi poikien hyväksi.
Lotossakin sulla on varmaan 50% mahdollisuus voittaa päävoitto, koska joko voitat tai et.

Vierailija
40/47 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä ihanaa tyttöä. Eikä yhtään harmita ettei tullut poikia. Nyt kuopuskin jo 10v, joten lisää ei enää tule.