Kannattaako ostaa Airfloss-hammasvälisuutin?
Ikenet vuotaa verta jatkuvasti, hampaidenpesun yhteydessä ja joskus kesken päivääkin. Olen alkanut harkitsemaan tällaista waterpikkiä tai airflossia (en tiedä miten eroavat toisistaan)
Ihan vaan taustatietona, että pesen 2x päivässä sähköhammasharjalla 2min. Säännölliset ruoka-ajat, syön purkkaa. Olen käyttänyt säännöllisesti lankaa, puutikkuja, suuvettä jnejne ilman mitään apua. Hammaslääkärissä on käyty, välillä saatu antibioottikuuria ja usein poistettu hammaskiveä.
Olisiko tuollaisesta laitteesta päivittäisessä käytössä mitään apua?
Kommentit (31)
Minulla on ollut Airfloss käytössä viitisen vuotta. Käytän hammaslankaa ientaskujen ronkkimiseen ja sitten Airflossia niiden huuhtelemiseen. Olen hyvin tyytyväinen yhdistelmään, ja niin on hammashoitajanikin.
Airflossin käyttäminen väärin voi tuntua epämiellyttävältä, koska vesi (tai suuvesi) tulee siitä todella kovalla paineella. Kannattaa siis harjoitella suihkun suuntaamista suun vähemmän herkissä osissa.
Langallekin löytyy vaihtoehto eli hammasväliharjat. Itse en ole koskaan tykännyt langasta, harjat on helpommat käyttää.
Ei. Jopa hammashygienistit käyttävät lankaa kunnolliseen puhdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Langallekin löytyy vaihtoehto eli hammasväliharjat. Itse en ole koskaan tykännyt langasta, harjat on helpommat käyttää.
Harjalla ei pääse ientaskuun joka on se olennainen kohta.
Ketjun aloituksesta on jo vuosia, joten onko markkinoille tullut uusia?
Varmasti vuotaa ikenet verta nuilla toimenpiteillä😂
Hinkkaaenemmän kirjoitti:
Varmasti vuotaa ikenet verta nuilla toimenpiteillä😂
No ei ap:n metodeissa ollut mitään omituista...?
Sähköhammasharjat kuluttaa hampaita. Kun peset sillä 20 vuotta monta kertaa päivässä niin nelikymppisenä puolet hampaista on kuluneet.
Näin kävi minulle. Suuhygienisti sanoi ettei kannata käyttää sähköhammasharjaa, se hävittää hampaat. Meille myytiin taas kukkua ja uskottiin.
Rikastuivainkehittäjät kirjoitti:
Sähköhammasharjat kuluttaa hampaita. Kun peset sillä 20 vuotta monta kertaa päivässä niin nelikymppisenä puolet hampaista on kuluneet.
Näin kävi minulle. Suuhygienisti sanoi ettei kannata käyttää sähköhammasharjaa, se hävittää hampaat. Meille myytiin taas kukkua ja uskottiin.
Kaikki hammaslääkärit suosittelevat sitä. Se ei kuluta hampaita, ellet itse paina sitä harjaa ikeniin vimmatusti.
Jollain youtube videolla joku suositteli waterpickkiä ja aloin tänään etsimään et mitä ne oikein on ja paljonko maksaa.
Ei meinannut löytyä suomeksi mitään tietoa. Verkkokaupoista ei löytynyt waterpick, tooth pick, tooth flush, hammashuuhtelu, hammaspiikki eikä oikein millään hakusanoilla mitään.
EBAY:stä taas löytyi helpostikin kun pystyi käyttämään ENG hakusanoja.
Lopulta kun keksin vain selata sähköhammasharjoja ilman hakusanoja niin löytyi yksi EBAYsta tutuksi tulleen mallin näköinen laitos vastaan.
Paljastui samalla millä nimellä niitä suomessa myydään: "HAMMASVÄLISUUTIN".
Eipä olis tullut ensimmäisenä mieleen.
Sillä YT videolla missä se tuli vastaan niin joku käytti siinä otsonoitua vettä, millä taas on niin paljon kokonaisvaltaisia terveysvaikutuksia etten ala niitä nyt tässä luettelemaan.
Varsinkaan kun lääketeollisuuden aivopesuja uskovat saattavat vetää herneet nenään kun kuulevat otsoniterapiasta. :)
Itse ostan kyllä "hammasvälisuuttimen" juuri siitä syystä että sillä on kätevä kohdentaa otsonoitua vettä tarkasti ongelmakohtiin, vaikuttaa huomattavasti tehokkaammalta kuin harjaus + purskuttelu.
Fluoria en ole käyttänyt pariin kolmeen vuoteen enkä tule enää koskaan käyttämäänkään.