Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa Airfloss-hammasvälisuutin?

Vierailija
28.07.2015 |

Ikenet vuotaa verta jatkuvasti, hampaidenpesun yhteydessä ja joskus kesken päivääkin. Olen alkanut harkitsemaan tällaista waterpikkiä tai airflossia (en tiedä miten eroavat toisistaan)

Ihan vaan taustatietona, että pesen 2x päivässä sähköhammasharjalla 2min. Säännölliset ruoka-ajat, syön purkkaa. Olen käyttänyt säännöllisesti lankaa, puutikkuja, suuvettä jnejne ilman mitään apua. Hammaslääkärissä on käyty, välillä saatu antibioottikuuria ja usein poistettu hammaskiveä.

Olisiko tuollaisesta laitteesta päivittäisessä käytössä mitään apua?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up. apua kaipailisin :)

Vierailija
2/31 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut monellakaan olla kokemusta näistä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ekaa kertaa guuglasin, minuakin kiinnostaa kokemukset! Ihan hyvältä vaikutti, mutta se millainen tulos tulee kiinnostaa :)

Vierailija
4/31 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Airfloss pari vuotta, alussa oli käytössä säännöllisesti, nykyään harvemmin. Kyllähän se puhdistaa ja jättää raikkaan tunteen, varsinkin jos käyttää suuvettä veden sijaan. Mutta vesi tulee laitteesta kovalla paineella ja omat ikeneni vuotavat aina verta, kun käytän sitä :(

Vierailija
5/31 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi hammaslankailla, mutta langat katkeaa usein, ja on ärsyttäviä käyttää. Harkitsin sellaista josta voi säätää veden painetta, muutamia erilaisi malleja tuli vastaan. Mulla on herkät ikenet, en tiedä mistä johtuu ja hammaslääkärit kohauttelee olkiaan :/ Jos imaisen jotain hampaan välistä (ruokaa tms) kieltä apuna käyttäen, niin sekin aiheuttaa verenvuotoa.

Vierailija
6/31 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/31 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Philipsin Sonicare-hammasvälisuihkua noin kaksi vuotta enkä luopuisi siitä millään.

Käytän myös hammaslankaa ja sähköhammasharjaa. Jos jättäisin hammasvälit käsittelemättä pitkäksi aikaa, saisin ikenet takuulla vuotamaan verta, joten tässäkin asiassa sitkeys palkitaan; ikeniltä kestää aikansa tottua uudenlaiseen käsittelyyn.

Hammasvälisuihku on tosiaan voimakas, mutta ei sillä pidäkään tähdätä kudokseen vaan hampaiden välistä kielen puolelle. Hampaat ovat eri asennoissa, joten kokeilemalla oppii, missä asennossa suuttimen pitää milloinkin olla.

Silloin tällöin suihkutan veden sijasta fluoriliuoksella, joskus myös suuvedellä. Ja kahdesti vuodessa käyn hygienistillä lähes olemattoman hammaskiven poistossa ja soodapesussa.

Vierailija
8/31 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Olen itse miettinyt vaihtoehtoja tähän tilanteeseen, kun eivät hammaslääkärissä tee yhtään mitään. Kohauttelevat vaan olkiaan kun kysyn, onko normaalia että ikenet vuotaa vähintää 2x päivässä kymmenien vuosien ajan. 

Vierailija
9/31 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gum Paroex- tuotteita lähden ainakin apteekkiin katsomaan, sain vinkin toisesta ketjusta. Tuota laitetta harkitsen kyllä edelleen, aika vähän vaan löytyy käyttökokemuksia. Näitäkin kun on hieman erilaisia laitteita, ebaysta saisi tilattua halvemmalla, mutta toisaan erilaisten laitteiden käytöstä löytyy tosi huonosti tietoa :/

-ap-

Vierailija
10/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt PHILIPS sonicare airflossia parisen vuotta aamuin illoin. Olen tosi tyytyväinen. Kävin juuri hammashoitajalla, eikä hammaskiveä ollut juuri nimeksikään. Nyt kun suussani on myös silta, sen ja ikenen välin puhdistus onnistuu myös tällä laitteella.

Vierailija
11/31 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laite on välillä käyttämättä pitemmän aikaa sillä on taipumus tukkeutua (veden kalkki tms. jäämiä). Erittäin hankala saada tämän jälkeen puhdistettua kanavia auki koska laitetta ei voi purkaa. Viimeksi onnistuin laittamalla säiliöön etikkaa ja liottamalla näin pari vuorokautta.

Toimiessaan mainio ja nopea laite.

Vierailija
12/31 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pliis menkö ostamana noita Gum paroex-tuotteita omin päin. Se on tarkoitettu vain lyhyeen käyttöön ja mielellään heti hammaskivenpoiston jälkeen. Jos käytät sitä nyt kun suuhygienistin käynnistä on enemmän kuin kuukausi, saat aikaan vain harmia. Se "feikkaa" ikenet hyvään kuntoon vaikka ientaskut on täynnä paksaa. Ensin mekaaninen puhdistus oikeilla välineillä hammaslääkärissä tai suuhygienistillä ja sen jälkeen vasta paroex!! Ja sekin vain hammaslääkärin ohjeiden mukaan. Käyttöä max 10 päivää, ei maitotuotteita eikä normaalia hammastahnaa samaan aikaan jne. jne.

Vierailija
13/31 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hammastahnaa käytät? Mulla oli sama ongelma, mutta kun vaihdoin tahnaa, verenvuoto loppui.

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/?ObjectPath=/Shops/…

Vierailija
14/31 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin tälle palstalle katsomaan kokemuksia tuosta laitteesta. Muistakaapa ihmiset; Vuotavat ikenet ovat merkki ientulehduksesta. Hampaiden harjaus ja -lankaus on ehdoton!!!! Langatkaa ja harjatkaa ahkerammin niin sillä se ientulehdus hoituu. Hammaskivenpoisto tietysti tärkeä, koska se ei lähde harjaamalla. Näillä loppuu verenvuoto takuulla. Lankaus- ja harjaustekniikat pitää tietysti olla oikeat ja suuhygienisti neuvoo siinä.

Vierailija
15/31 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ientulehdus kirjoitti:

Eksyin tälle palstalle katsomaan kokemuksia tuosta laitteesta.

Niin minäkin eksyin. Toistaiseksi jatkan tavallisella sähköharjalla.

Hammasväleihin käytän muovisia hammastikkuja, ne ovat kestäviä ja toimivia. Käytössäni oli aikaisemmin puisia hammastikkuja, nekin toimivat, mutta katkeilivat usein.

Vierailija
16/31 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ientulehdus paranee hetkessä kun purskuttelee vesi+Betadine- liuoksella. 

Vierailija
17/31 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin väitteiden mukaan K2-vitamiini vähentää hammaskiveä.

Vierailija
18/31 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waterpik on ollut hyvä ja mukava käyttää. Tulevan veden painetta voi säätää sopivaksi. Ilmeisesti kestävä ja pitkäikäinen laite myös, googlasin kokemuksia (ulkomaisia enimmäkseen) ennen hankintaa. Verkkovirtakäyttöisessä Waterpik-mallissa ei akku vanhene, mutta laite on isompi kuin Philipsin Airfloss. Airflossissa on ladattava akku, ei paineensäätömahdollisuutta ja laitteen koko sopii paremmin matkoilla kuljetettavaksi, kestoikää veikkaan melko lyhyeksi.

Vierailija
19/31 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi hammaslankailla, mutta langat katkeaa usein, ja on ärsyttäviä käyttää. Harkitsin sellaista josta voi säätää veden painetta, muutamia erilaisi malleja tuli vastaan. Mulla on herkät ikenet, en tiedä mistä johtuu ja hammaslääkärit kohauttelee olkiaan :/ Jos imaisen jotain hampaan välistä (ruokaa tms) kieltä apuna käyttäen, niin sekin aiheuttaa verenvuotoa.

Itsellänikin vuosi verta vuosikausia ja aina samasta kohtaa. Toi imaisuefekti tapahtui myös. Usein se alkoi vuotamaan myös jos olin juuri juonut paljon kahvia (sokerilla ja maidolla).

Kysyin hammaslääkäriltä myöskin eikä selityksiä löytynyt. Että miksi vuotaa verta niin helposti ja lähinnä vain siitä yhdestä kohdasta. Myöhemmin huomasin että siinä hampaassa oli amalgamipaikka.

Pyysin että se vaihdettaisiin mutta ne ei suostuneet tekemään sitä ilman että on muuta tarvetta kuin että "huvittaa vaihtaa" se pois.

Jossain vaiheessa huomasin että paikka oli vaurioitunut ja sitten kun sain aikaiseksi mennä hammaslääkäriin niin ne vaihtoivat sen lopultakin muovipaikkaan. Samalla loppui veren vuotaminenkin.

Oma tulkinta on että amalgamipaikan myrkyt, lyijy ja elohopa jne. aiheuttivat sen jatkuvan oireilun.

Ja kun paikka oli myös rikki niin siitä on saattanut koitua vieläkin enemmän harmia kuin normaalisti.

Tod.näk. olen myös niellyt murusia siitä. =/

Vierailija
20/31 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin väitteiden mukaan K2-vitamiini vähentää hammaskiveä.

Tutustuin myöskin K2 vitamiiniin hiljattain (reilu vuosi sitten) ja löytyy kyllä todella lupaavia juttuja siitä.

Auttaa kalsiumia siirtymään elimistössä sinne missä sitä oikeasti tarvitaan, eli luustoon /hampaisiin jne.

Sen sijaan että kertyisi verisuonistoon aiheuttamaan ongelmia.

Nyt en muista hammaskiveä mainitun mutta voi olla että olen vain unohtanut. Pitää virkistää muistia ja katsella infoja uudestaan. Jos hammaskivi muodostuu kalkista niin melko selvä homma...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme