Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Ilmestyskirjan 7 sinettiä alkaneet tapahtua?

-uskovainen-
03.03.2022 |

Siis maailmanlopun profetioita on ollut tuhansia, eikä ne ole toteutuneet.

Mutta tämä kiinnitti huomioni...mistä Ilmestyskirjassa alkaa loppurytinät? 7 sinetin avaamisesta, 6.luvusta löytyy.

1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"

2.sinetti: punainen (kommunismi, Venäjä?) hevonen, ja se ratsastaja saa suuren miekan ja ottaa rauhan pois maailmasta
3.sinetti: ruokapula
4.sinetti: nälänhätä, lisää sotia, ruttoa jne. Neljäsosa maapallon väestöä kuolee = ydinsota?

1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

Kommentit (278)

Vierailija
21/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyskirja on näköjään tarkka.

Uusi testamentti on hämmentävän tarkka !

Ilmaisussaan. Suosittelen lukemaan.

Ai miten niin tarkka. Aikajänne? Niihin sinettihevosiin ja sotiin, laske huviksemme edes viimeisen 500 vuoden ajalta kuinka monta tapahtumaa siihen sinettijuttuun ehtisi mahtua.

Vierailija
22/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä varmuus alkaa tulkitsemaan juuri omaan aikaan liittyväksi. Esim. musta surma tappoi arviolta 30-60% Euroopan väestöstä. Sodista ei tarvitse edes puhua, historia on suuri verilöyly. Myöskään nälänhätä ei ole mitenkään uusi asia.

Selitin aikaisemmin: "corona" on koodisana joka erottaa nää kriisit muista.

Erikoista, että hevonen on valkoinen. Lääkärintakit ovat valkoisia, sairaalat usein vaaleita.

Ja toiselle ketjulaiselle: Venäjän lippu on edelleen suurimmaksi osaksi punainen. Putin on punaistakin punaisemman KGB:n miehiä ja toteuttaa niitä oppeja.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Raamatusta tehtäviä ennustuksia on ollut, maailmanloppukin on jo pitänyt aiemmin tulla sen mukaan. Mitähän jos unohtaisitte nuo sepustukset. Eikä se Jumala sitä Raamattua ole kirjoittanut. Ihmiset muutelleet noita kirjoituksia mielensä mukaan kunakin aikakautena

Vierailija
24/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain narsistit ja pöpit hekumoi ajatuksella, että jotain tuollaista tapahtuisi heidän elinaikanaan.

Ja siis koko juttu on täyttä satua, satu aikuisille.

Vierailija
25/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä ei ole kommunistinen maa. Neuvostoliitto kaatui jo.

Siellä tsaari pyrkii tsaarin paikalle.

Vierailija
26/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä ap:n kaltaiset tosissaan sairaita vai trolleja?

Eikö pikemminkin ole sairasta sanoa eri tavalla ajattelevia sairaiksi? Suosittelen laajentamaan ymmärtämystä, myös meitä uskovaisia kohtaan =)

Itse haluan ymmärtää miten muut ihmiset ajattelevat ja kokevat, en halua tuomita. Toivon, että minäkin saisin jonkin sorttista avarakatseisuutta ja avointa uteliaisuutta osakseni, en ahdasmielistä ja suvaitsematonta pöyrintää. Vain, koska ei edes haluta ymmärtää, miksi ja miten me uskikset ajattelemme.

Ap:lle: saattaa olla että nyt elämme juuri lopun aikoja, tai sitten emme. Profetiat näyttää todeksi vasta todellisuus.

Vierailija
27/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu muuten kun Suomen naisten Odd Fellow:ssa on loossi nimeltä Korona.

Sivusta, tuli vaan mieleen.

Vierailija
28/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä varmuus alkaa tulkitsemaan juuri omaan aikaan liittyväksi. Esim. musta surma tappoi arviolta 30-60% Euroopan väestöstä. Sodista ei tarvitse edes puhua, historia on suuri verilöyly. Myöskään nälänhätä ei ole mitenkään uusi asia.

Selitin aikaisemmin: "corona" on koodisana joka erottaa nää kriisit muista.

Erikoista, että hevonen on valkoinen. Lääkärintakit ovat valkoisia, sairaalat usein vaaleita.

Ja toiselle ketjulaiselle: Venäjän lippu on edelleen suurimmaksi osaksi punainen. Putin on punaistakin punaisemman KGB:n miehiä ja toteuttaa niitä oppeja.

-ap

Merkityksiä löytää kun niitä haluaa löytää, se ei vielä tarkoita oikeaa tulkintaa.

Vierailija
29/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys, jollekin raamatun tulkinnasta tai käännöksistä tietävälle, että miksi vaaka korreloi ruuan kanssa? Esim muissa yhteyksissä vaakaa on pidetty lain ja oikeudenmukaisuuden merkkinä.

Seuraava ovellesi saapuva tai kadulla tapaamasi Jehovan todistaja mielellään kertoo sinulle, mitä Ilmestyskirjan ratsastajat tarkoittavat.

Ei ole näkynyt koronan jälkeen...

Vierailija
30/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain narsistit ja pöpit hekumoi ajatuksella, että jotain tuollaista tapahtuisi heidän elinaikanaan.

Ja siis koko juttu on täyttä satua, satu aikuisille.

Kaikki ihmiset siis ovat kautta aikain olleet pöpejä, tässä olet oikeassa :D

Tietenkin on ihmiselle tyypillistä itse kokea olevansa tapahtumien keskellä. Peruspsykologiaa, onko opinnot jääneet heikoille? Jokainen on oman elämänsä narsisti, hieman liioitellen. 

Vierailija
31/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlopun ennustajia ja ennustuksia on ollut läpi historian, ja aina löytyy sopivat "merkit" uuden kriisin puhjetessa. Ei loppunut maailma edes toiseen maailmansotaan, kylmään sotaan tai syyskuun 2001 terrori-iskuihin. Kun pitää mielen reaalimaailmassa häröjen fantasiasepustusten sijaan, on huomattavasti helpompaa nähdä asioiden syy-seuraussuhteet. Ihminen on itse "Ilmestyskirjan peto", ja vain yksin ihminen on syy aotiin ja kärsimyksiin tällä pallolla.

Raamattu on aikalaistensa kirjoittama tarinoiden ja myyttien kokoelma, fiktiivinen teos, joissa joitakin historian tapahtumia on väritetty mielikuvituksella, kun tieteellistä tietoa ei ollut vielä tarjolla.

Vierailija
32/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pikemminkin ole sairasta sanoa eri tavalla ajattelevia sairaiksi? Suosittelen laajentamaan ymmärtämystä, myös meitä uskovaisia kohtaan =)

Itse haluan ymmärtää miten muut ihmiset ajattelevat ja kokevat, en halua tuomita. Toivon, että minäkin saisin jonkin sorttista avarakatseisuutta ja avointa uteliaisuutta osakseni, en ahdasmielistä ja suvaitsematonta pöyrintää. Vain, koska ei edes haluta ymmärtää, miksi ja miten me uskikset ajattelemme.

Ap:lle: saattaa olla että nyt elämme juuri lopun aikoja, tai sitten emme. Profetiat näyttää todeksi vasta todellisuus.

Mielestäni on sairasta analysoida profetioita niin, että ne vastaavat jotenkin nykyhetkeä. Mieti mikä on todennäköisyys, että profetiat toteutuisi juuri nyt.

Vierailija
33/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täsmentää vielä: Jeesushan sanoi, että "sitä (maailmanlopun) päivää ja sitä hetkeä ei tiedä kuin Isä yksin".

Mutta mikä on Jeesuksen käyttämä tarkkuus? Päivä/tunnit.

Ei viikot/vuodet/vuosisadat.

Ja Ilmestyskirja, jossa Jeesus puhuu ja näyttäytyy itsekin, on osoitus siitä että Jumala kertoo meille etukäteen, milloin ja missä järjestyksessä kaikki tapahtuu.

Jumala ei kuitenkaan jätä meitä ihan tietämättömiksi, vaikkei just tarkkaa hetkeä kerro.

Vierailija
34/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea pitää koronaa minään Ilmestyskirjan ratsastajana tai sitten on liikkellä shetlanninponilla ja sillä on jousena sellainen lelu, jossa imukuppinuolet...

Vai siis onko se Raamatun apokalypsi itseasiassa vaan vmäinen rieasa?

Vierailija
35/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen sinetti tarkoittaa Kiinaa.

Veikkaan, että jossain vaiheessa Kiina alkaa tekemään omia liikkujansa ja sitten ollaankin liemessä koko sakki. Venäjä ei yksin tee mitään eikä me tiedetä näiden kahden perimmäisiä suunnitelmia.

Vierailija
36/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4) Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.

Kysymys, jollekin raamatun tulkinnasta tai käännöksistä tietävälle, että miksi vaaka korreloi ruuan kanssa? Esim muissa yhteyksissä vaakaa on pidetty lain ja oikeudenmukaisuuden merkkinä.

Irtotavara punnitaan. Vaaka on siis ollut ensin fyysistä mittaamista varten ja vasta sitten omaksuttu abstraktien käsitteidenkin kuten oikeudenmukaisuus mittaamiseen.

Vierailija
37/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on sairasta analysoida profetioita niin, että ne vastaavat jotenkin nykyhetkeä. Mieti mikä on todennäköisyys, että profetiat toteutuisi juuri nyt.

Sairasta? Minusta inhimillistä ja normaalia. Jokainen sukupolvi ennen meitä on nähnt ennusmerkit omana aikanaan. Ei tässä ole mitään sairasta, vaan niin me ihmiset helposti ajattelemme. 

Todennäköisempäähän se on, että profetiat toteutuu nyt kuin vaikka 1300v sitten ;) Koko ajan mennään todennäköisempään suuntaan. Ja jos katsotaan, miten maailma on kehittynyt 100 viime vuoden aikana, niin... Aika exponentiaalista muutosta meneillään.

Minulle ihan sama, ollaanko lopun ajoissa nyt vai ei, turvani on Jeesuksessa. Mutta ei tässä mitään sen sairaampaa ole, ellei inhimillisyyttä sitten ajattele sairautena.

Vierailija
38/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lueskellut raamatun lopussa olevaa Ilmestyskirjaa

sekä ohessa myös David Wilkersonin Näky Nyt - kirjaa (ennustus tuomioista, jotka ovat alkaneet toteutua).

Heretkee jo höpöttämästä! Mielikuvitus on tietenkin lahja, mutta siinäkin on rajansa miten villisti sen antaa laukata.

Vierailija
39/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen sinetti tarkoittaa Kiinaa.

Veikkaan, että jossain vaiheessa Kiina alkaa tekemään omia liikkujansa ja sitten ollaankin liemessä koko sakki. Venäjä ei yksin tee mitään eikä me tiedetä näiden kahden perimmäisiä suunnitelmia.

Olet tavallaan oikeilla jäljillä. Ainut että se joka lopetti rauhan maailmasta, oli Venäjä. Kiina ei ollut se.

MUTTA. Kiinalla on varattuna myöhemmin kyllä loppupahiksen rooli, nimittäin toisen Pedoista.

Kiinan mytologiassa on lohikäärme keskeisessä asemassa, ja toinen Ilmestyskirjan Pedoista on (punainen? En muista) lohikäärme, joka lentää taivaalla.

Mikä maa vainoaa vielä nykyisinkin kristittyjä?

Kiina.

Mikä maassa korona virallisesti alkoi?

Kiinassa.

Mikä maa on ottanut uiguurien vainoissa elektronisen valvonnan (ja koronankin hoitamisessa)? Mikä maa voisi ottaa ns.pedon merkin, koska kansansa on aika kuuliaista porukkaa eikä individualistia kuten lännessä?

Kiina.

Kiina on nousemassa/noussut maailman ykkösmahdiksi.

Vierailija
40/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The book of Mormon, saanko suositella? Kun löysin totuuden niin ei enää ahdista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi