Minkä ikäisenä annat lastesi aloittaa meikkaamisen
Kuinka vanhana siis annoitte alottaa? Itse annoin esikoiselle luvan viidenellä luokalla eli 11-vuotiaana aloittaa meikkaamaan kouluun ripsaria, huulikiiltoa ja peitepuikkoa näppylöihin ja kuudenella ostettiin ekat puuterit ja meikkivoiteet. Nuorimmainen on alkanut käymään minun meikkipussillani ahkerasti ja treenaa meikkaamista paljon. Nuorempi täytti nyt 10 ja ensi vuonna halutessaan saa aloittaa jokapäiväisen meikkamisen.
Entä miten teillä? Meillä ulkonäkö on aika keskeinen asia, mutta ollaan opetettu, että kaikki on kauniita ja ilman meikkiä voi mennä kauppaan ihan hyvin, mutta tietenkin meikillä on itsevarmempi ja tuntee itsensä ihan erilaiseksi.
Kommentit (13)
Oikeasti? meillä syksyllä 10v täyttävä tyttö ja ei vielä ole halunnut meikata. Kukaan kavereista ei meikkaa vielä. Itse rupesin meikkaamaan 7:lla kun huomautettiin tummista silmänalusista.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:38"]
Oikeasti? meillä syksyllä 10v täyttävä tyttö ja ei vielä ole halunnut meikata. Kukaan kavereista ei meikkaa vielä. Itse rupesin meikkaamaan 7:lla kun huomautettiin tummista silmänalusista.
[/quote]
Ei munkaan halunnut, mutta mun tyttöhän ei rumana kouluun mene.,
11 v aivan liian nuori. Itse annoin luvan vahvempaan ehostukseen (huuliväri, peittovoide) kun lähti lukioon opiskelemaan. Maskaran käytön sai aloittaa 8 luokka-asteella. Itse en ole ikinä meikannut. Kouluun tyttö meikkaa aivan pakolla, mutta kun minun kanssa lähtee en anna lupaa käyttää meikkiä ei niitä poikia varmaan edes mun tyttö kiinnosta kun ei ole vielä edes poikakaveria tuonut näytiksi.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:38"]
[/quote]
Ei munkaan halunnut, mutta mun tyttöhän ei rumana kouluun mene.,
[/quote]
siis pakotitko sä? Kysyin juuri haluaako että opetan meikkaamaan tai että ostan ripsiväriä ja peitevoidetta niin ei halunnut.
t:3
Oma tyttöni on menossa 7lk ja ripsiväristä haaveilee jos sitäkään.
Esikoinen on siis tällä hetkellä 15v ja ei hänelläkään poikaystävää ole vaikka yleensä onkin poikaporukan kanssa ulkona.
Ap
Mä olin 11 kun aloin meikata, ja se olis mun mielestä edelleenkin sopiva ikä. Ajattelin kyllä omaa tytärtäni opastaa ja auttaa meikkien valinnassa (esim. peitepuikon väri) toisin kuin oma äitini minua.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:50"]
Mä olin 11 kun aloin meikata, ja se olis mun mielestä edelleenkin sopiva ikä. Ajattelin kyllä omaa tytärtäni opastaa ja auttaa meikkien valinnassa (esim. peitepuikon väri) toisin kuin oma äitini minua.
[/quote]
Joo sama juttu. Oma äiti ei opastanut mitenkään.
Kaverit aloitti meikkaamisen ala-asteella, mutta itse aloitin vasta ysillä tai lukiossa. Ei meikkaaminen oikein kiinnostanut. Mielestäni ala-asteikäisten ei todellakaan tarvitsisi meikata. Ovat suloisia ihn ilman meikkiäkin. :3
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:55"]Kaverit aloitti meikkaamisen ala-asteella, mutta itse aloitin vasta ysillä tai lukiossa. Ei meikkaaminen oikein kiinnostanut. Mielestäni ala-asteikäisten ei todellakaan tarvitsisi meikata. Ovat suloisia ihn ilman meikkiäkin. :3
[/quote]
Nykyisin ainakin mun tytön luokkalaiset ovat kaikki jo murrosiässä jo neljänellä tai siis ovat nyt menossa viidenelle ja kaikilla paria lukuun ottamatta on jo rinnat ja pillifarkut. Pojathan on ihan pikkulapsia tyttöihin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:55"]Kaverit aloitti meikkaamisen ala-asteella, mutta itse aloitin vasta ysillä tai lukiossa. Ei meikkaaminen oikein kiinnostanut. Mielestäni ala-asteikäisten ei todellakaan tarvitsisi meikata. Ovat suloisia ihn ilman meikkiäkin. :3
[/quote]
Nykyisin ainakin mun tytön luokkalaiset ovat kaikki jo murrosiässä jo neljänellä tai siis ovat nyt menossa viidenelle ja kaikilla paria lukuun ottamatta on jo rinnat ja pillifarkut. Pojathan on ihan pikkulapsia tyttöihin verrattuna.
[/quote]
No huhhuh. Mun ala-aste aikoina ala-astelaiset olivat vielä lapsia. Eivät mitään murrosikäisiä...
10-vuotiaana opetin kädestä kiinni pitäen miten meikataan quick casual lookki kouluun.