Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASKUISTEN LOPPUVIIKKO***

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa uuden pinon kun tuo edellinen oli jo tosi pitkä. En huomannut että olis kukaan muu vielä kerennyt aloittaa uutta.

Me herättiinkin jo aika aikaisin tänään. Nyt on poikanen menossa ekoille päiväunille, vielä kuuluu pinniksestä kyllä loilottelua, sellaista hyväntuulista höpöttelyä eikä kitinää. Ihanan kuuloista :) Voi että tekis välillä mieli rutistaa tuota vauvaa niin mahottomasti kun se on niin rakas! <3

Eilen kävi pappa kylässä, siis isäni, avovaimonsa kanssa. He asuvat useampien satojen kilometrien päässä meistä, joten ei nähdä usein. Mukavaa oli kun tulivat poikasta katsomaan. Kesällä käytiin heidän luonaan, ja se vierailu meni ihan pipariksi kun olivat juopotelleet. Halusivat nyt vähän hyvitellä sitä.

Tänään mennään toista kertaa muskariin. Siellä oli viimeksi tosi mukavaa, oikein odotan että päästään taas sinne lauleleen ja tapaamaan muita vauvoja ja äitejä. Illalla pitäis mennä kaupoille ostaan lahjoja kun on tuttavien juhlia tulossa.

Aamuajatuksin Gerda

Vierailija
2/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gerdalle ja poikaselle mukavaa muskaria =)

Laitoin Pertun partsille nukkuun, aattelin jospa nukkuis ulkona paremmin.

Yleensä sisällä unet nukkuu.

Sade jatkuu. Mälsää.

No olihan vielä muitakin hampaattomia =) jospa näillekin hampuset jossain vaiheessa putkahtaisi.

Kuinkas muuten pukeminen sujunee muitten murusille?

Täällä erittäin vaikeasti! On niin vaikee kyllä saada päälle ja varsinkin ulkovaatteita. Hirmuiset kiemurtelut ja vääntyilyt ja huudot!!! JA poika onkin sitten jo hikinen pelkästä huutamisesta. Ja äiti moisesta pukemis urakasta.

Toivomme parempia aikoja.

Nyt lähden katsomaan toiko postisetä mitään kivaa =)

Hilda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukemisesta. Meillä se on kans jotain ihan järkyttävää. Ollut nyt vajaan kuukauden verran. Lapsi kiemurtelee, rimpuilee, huutaa. Välillä tuntuu ettei vaippaa yksinkertaisesti saa päälle, ulkovaatteiden pukeminen on kans tosi tuskaista. Lohduttavaa kuulla, että jollain toisellakin on samanmoista. Välillä olen jo ajatellut että onkohan se enää normaaliakaan, että se tuntuu olevan lapselle kaikista hirvittävin asia maailmassa. No kai se on...

Ulkona ihan mahdoton rankkasade. Mitä te muut teette sisällä tällaisina päivinä? Tuntuu ettei saa aikaa kulumaan millään. Tai no pojallahan varmaan aika kuluu oikeinkin hyvin, mutta itellä tuntuu ettei jaksaisi koko päivää sisällä tätä samaa.

Manna

Vierailija
4/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukemisesta: meillä ei suju.. kauheaa huutoa, kiemurtelua ym. itelle pakko vaihtaa ulkovaattet vasta kun poika rattaissa :) muuten on liian kuuma. joskus onnistuu jos keksii jonkun uuden kivan jutun antaa pojalle käteen.

Kysynpä nyt teiltä sisaret, kun sanotaan, että jos yli puoli vuotias syö yöllä, se on tapasyömistä. Mitä mieltä tästä kun meidän poika on nyt muutamana yönä syönyt 2x200ml maitoa? Onko tapasyömistä jos jätkä vetää kerralla koko tetran? Välillä jos herää noin 03-04 aikaa riittää kerta maitoa/yö, mutta joskus syö ekan kerran jo 24.00. aikoihin ja toisen kerran neljän pintaa. Ja aina menee koko tetra.

Täällä myös yksi BB-fani! 24/7 päälle aina kun kotona ollaan :) heh! Huonompi kyllä minusta kuin viime vuoden, silti pakko kattoo.

Taidan mennä pitkäkseen, alkoi kovin väsyttää.

Vierailija
5/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän poika söi öisin tissiä paljon ja tiheään yli 6kk ikään saakka. Sitten aloitettiin iltapuuro ja yöt selkeesti rauhoittui. Päätettiin, että nälkäänsä se ei enää öisin iltapuuron + maitosatsin jälkeen itke. Ja tästä on pidetty kiinni (kuulostaa julmalta, mutta älkää ymmärtäkö väärin).

8kk iässä meillä alkoi sitten ne kuuluisat yöhulinat jotka meni ihan mahdottomaksikin. Poika itkeskeki ja seisoskeli sängyssään vähän väliä yöt läpeensä. Varma olen, että maitoon olisi kyllä rauhoittunut jos sitä sille olisi annettu, mutta tiesimme kuitenkin ettei tämä 8kk-kriisi nälkää ole. Meillä sitten yöt helpottui kun annettiin pojan vain itkeä hetki, ei menty heti silittelemään eikä reagoitu mitenkään. Parissa yössä hän oppikin nukahtamaan itsekseen uudestaan eikä enää itke öisin.

Eli minä olen sitä mieltä, ettei reilusti yli 6kk vauva enää tarvitse öisin sapuskaa, maidon saantikin voi olla vain opittu tapa rauhoittua. Ainakin meidän poika on sellainen, että joisi sitä kyllä varmasti vähän väliä paljonkin jos vain antaisi.

mutta tämä on meidän kokemuksemme asiasta ja nauvolassa on oltu samaa mieltä. Ei kannata turhaan opettaa yömaidolle.

Kohta syömään itse, kaamee nälkä. Teettekö muuten joka päivä itsellenne lämpimän ruoan? Illalla toki tehdään ja syödään kun mies kotiutuu, mutta päivisin olen kyllä pahasti laiskistunut siinä hommasssa....

Manna kera sylissä rimpuilevan muksun

Vierailija
6/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko vierähti ilman tietokonetta,täytyy käydäkin lukemassa vaikka tuo ed.pino kun mainostitte jotta pitkäksi oli käynyt.

Pääsis vähän kärryille missä kanssanne kuljetaan.

Unikuviot vähän huonossa jamassa,siksi ei ole ollut voimia tulla tänne,vaan aina kun(jos) Pokko nukkuu,otettava itsekin torkut.

Enpä tiedä mikä rytmin on sekoittanut,toki ainahan " tilanne elää" .

Tottui jo mukavasti kun veti piiitkää päikkäriä ja 10h heräämättä yöllä,nyt tuhtia takapakkia.

Siitä huolimatta mitään " palveluja" emme ole yöllä käyneet antamaan,ettei tottuisi siihen. Eiköhän tämä tästä ajan kanssa...

Gerda kirjoitti kivasti suuresta rakkaudesta,kyllä se rinnassa läikkyy jatkuvasti,usein oikein tulvahtaa. Siinä meille äideille sitä palkintoa

kun jaksamme pitää rakkaistamme huolen ja opettaa elämää:)

Yhdyn täysin edellisiin pukemisen tiimoilta,aika kovaa settiä on,ei pääse vilu yllättämään!Jos mahdollista,annan käteen lapasen tms.hetken kiinnostavaa,helpottaa pikkuisen.

Ruuanvalmistuksesta..teen n.4krt/vkossa sapuskat,pyrin tekemään niin että jäisi seur.pväksi, mutta valmista kannan kotiin kerran viikossa,joskus useammin.

En oo paljon stressaillu näistä,samoin kun en pokon eväistäkään,nyt kyl tulee tehtyä hänellekin enemmän,mutta purkkikin aukeaa ilman huonoa omaatuntoa!

Vuosi sitten olin aivan kurkkua myöten täynnä safkan vääntöä,siis ennen äitiysloman alkua,kokkina kun tässä vuosikausia on jo heiluttu.

Tuli jotenkin totaalinen mielenkiinnon lopahdus, joka onneksi nyt vähän helpottanut...

Pienellä herralla tunti täynnä unta,joten pianpian sohvalle lepäämään,pian alkaa ralli taas,huh.

Onko muita tosi uupuneita?

Meillä muuten nakattiin tuttipullot pois ja kertaheitolla nokkamuki

käyttöön,hienosti onnistui.

Yöllä vaan varalla vesipullo.

Tutin käyttöä myös vähennetty,vain tosi kriittisinä hetkinä.

Aurinkoa mieliinne,toivottaa Sapiina ja känkkäränkkänen

Vierailija
7/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla rauhallinen viikko, mutta niin sitä on mennä viiletetty joka päivä. Hyvä niin, jaksaa taas sitten möllötellä kotinurkissa vähän aikaa.

Sapiinalle väsymyksestä: Meillä oli tosi hulinaöitä reilun viikon verran, mutta nyt ne taas kuin ihmeen kaupalla loppuivat pari yötä sitten. Mitään ei olla tehty eri lailla, että vissiin taas jotain pikkumiehen nupin järjestelyä nuo yötohinat... Toivottavasti rauhottuu teilläkin, on se vaan niin voimia vievää ja pinnaa kiristävää tuo valvominen pidemmän päälle!

Mikähän keikari meillä on kasvamassa, kun pukeminen ei tuota mitään ongelmaa ;) Hatun laittoa päinvastoin oikein odottaa, kun peilin edessä puetaan, niin oikein nauru pääsee aina sen jälkeen kun keikistelee peilikuvalleen. Pitänee koputtaa puuta, tilanne voi kaiketi muuttua millä sekunnilla hyvänsä :)

Muutapa ei nyt muista kommentoitavaa, jatketaan tuonnempana!

Pikku-pupunen ja Nooa the Keikari

Vierailija
8/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on joskus niin ihania ja nautittavia hetkiä kun poika on käynyt päiväunille ja on ihan hiljaista ja rauhallista. Musta ainakin tuntuu että tarvin aika paljon omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Semmonen mä oon ollut luonteeltani aina. Viihdyn kyllä ihmisten kanssa ja tykkään touhuta kaikkea, mut sit vastapainoks on ihanaa olla välilla ihan itsekseen ja ettei oo mitään meteliä ympärillä.

Meillä on ollut kans pukeminen kitinää ja rimpuilua, niin että pukijalle tuli hiki ja päänkiristys :) Nyt alkaa ilokseni helpottaa. Meillä auttaa se melko hyvin, että antaa pojalle käteen jotain ihmeteltävää siksi aikaa. Ja vaippaa vaihtaessa kun hassuttelen ja loruttelen, se kans auttaa joskus pysymään paikoillaan. Yleensäkin kun on keksinyt jotain oheistoimintaa siihen pukemiseen, niin on paljon helpompaa ollut.

Yösyömisistä, ne onkin paljon puhuttava aihe. Enkä oikein itekkään tiiä miten mihinkin asiaan sen tiimoilta pitäisi suhtautua. Ollin äitikös kerroit että menee kaksikin kertaa yössä se 200 ml maitoa. Mun korviin kuulostaa että ei olis pelkkää tapasyömistä vaan ehkä ihan nälkääkin, kun on noin isot määrät kyseessä. Miten teillä syödään päivisin? Niinkin voi käydä että jos yöllä syö paljon niin päivällä ei tahdo ruoka sen takia hyvin maistua, jolloin taas seuraavana yönä on nälkä. Mukava kierre :) Sen takiakin kai voi olla ihan hyvä karsia yösyönneistä, etenkin jo tämän ikäisillä, että ruokailut alkaa sitten keskittyä sinne päiviin. Mutta mikäs minä olen sen enempää sanomaan, kun itse imetän vielä useamman kerran yössä :D siitä on vaikea arvioida määrää mitä menee... yritän kyllä itsekin vähentää/siirtää yösyömisiä vasta tuonne aamuyölle.

Mulle kyllä sanottiin myös, että yleensä puolen vuoden jälkeen vauva pärjää ilman yösyöntejä. Mutta että on myös vauvoja, jotka tarvii vielä sen jälkeenkin yöllä ruokaa. En tiedä onko vauvan koosta riippuvainen asia vai mitä. No, näistä asioista lienee tuhat ja yksi mielipidettä.

Ruokaa en oo aina jaksanut itselle kauheesti päivisin kokkailla, mutta nyt kun poika syö samaa ruokaa eikä huoli enää kaupan purkkimuonaa niin tulee sit samalla kertaa laitettua meille molemmille. Yleensä kyllä jotain tosi nopeeta ja helppoa valmistaa, tai jos mahdollista niin koitan että edellisillan ruokaa tulis niin paljon että jää vielä seuraavalle päivällekin lämmittää.

Olikohan jostain muusta aiheesta vielä kyselyjä, en muista. Taidan hetkeksi heittää sohvalle löhöömään. :)

gerda

Vierailija
9/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin rauha maassa ja Jesse unilla. Ja nautin myös kovasti. Ei oikein äidillä tahdo riittää yhtä paljon energiaa kuin tuolla pojan viikarilla. Hiki päässä tuo tuhatjalkainen mennä viipottaa täällä pitkin kämppää ja laittaa kaapit ja laatikot uuteen uskoon, kiskoo vessapaperia telineestä ihan tohkeissaan, heittelee kenkiä eteisessä, yrittää repiä imuria siivouskomerosta, kiivetä pyykkikoriin jne. Huh sentään.

Noita samoja rakkauspuuskia mullekin tulee usein. Pikku-mies on välillä vaan niin äärettömän suloinen ja ihana, että voisin myös halia ja pussailla toista loputtomiin. :-)

Meilläkin pukeminen ja vaippojen vaihto on vähän sitä sun tätä, kiemurtelu ja huuto on siis aivan tuttua täälläkin. Lelua käteen, laulua ja hömppäämistä niin sujuu kummasti paremmin. Kauhulla silti odotan talvea ja monien vaatekertojen pukemista, ei tule Jesse tykkäämään siitä puuhasta ei. Meillä tuli kyllä jo viime talvenakin pukemiskiukkuaminen tutuksi, silloin ei sentään osannut vielä rimpuilla ja kiemurrella karkuun.

Tampereella on onneksi vielä toistaiseksi ollut sateetonta. Mulle on kyllä henkireikä että päästään pari kertaa päivässä ulkoilemaan. Kun alkaa kotona olla oikein levotonta, on niin kiva pakata poitsu rattaisiin ja päästää energiapakkaus puhkumaan ylimääräisiä höyryjään " laitumelle" . Tänään löydettiin seuraksi 1v4kk tyttö äiteineen, oikein mukavaa oli. Päiväruoan jälkeen olisi tarkoitus mennä uudelleen vaunuttelemaan ja puistoilemaan. Tosin taivas alkaa jo kovasti synkistyä, joten saas nähdä kuinka käy. Mutavelliin en aio poikaa viedä pyörimään vaikka veikkaan että tuo siitä rypemisestä nauttisikin. Äidin pikku possu. ;-)

Mun ei tule tehtyä lämmintä ruokaa kuin ehkä joka toinen päivä, leipä- ja salaattilinjalla tulee usein mentyä. Pojan päikkärit jos sattuu sopivasti omaan nälkähetkeen niin silloin kyllä mieluusti kokkailen. Pojalla kuitenkin vielä niin oma ruokavalio noiden allergioiden takia ettei tule yhteisiä ruokiakaan tehtyä. Tosi varovaisesti saadaan maistatuttaa uusia ruoka-aineita. Nytkään ei ole kolmeen viikkoon voitu ottaa mitään muuta kokeilun alle kuin kaura. Enkä oo vieläkään ihan satavarma käykö se kaura kun Jessellä on alkanut nyt ihmeesti peppureiän alue punoittaa. Heti tulee mietittyä että onkohan se nyt sitten joku allergiaoire... Iho on muuten ollut ihan hyvä. Hankalaa yrittää pähkäillä.

Mihinköhän meidän postipoika on eksynyt kun ei ole vielä päiväposti tullut? Tuoretta Annaa odottelen, nyt olisi hyvää aikaa lukea. Jesse on tosin nukkunut jo yli tunnin, joten kovin pitkään ei varmaan enää unta riitä. No just, ja nyt hää sitten heräsikin. Höh.

Vierailija
10/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuottaa tuskaa ja ahdistusta äidille ja varmaan lapsellekin pukeminen ja vaipanvaihdot. Se on yhtä hosumista ja kiemurtelua. Ja ulkona ärsyttää, kun kengät putoavat noin sata kertaa ja lakki revitään päästä pois alvariinsa. Tänään viimeksi kaupassa huomasin kun sain neidin ostoskärryyn istumaan, että toinen kenkä on jossain hukassa.. Onneksi kaverin isä sattui paikalle, joten huutelin kaupan sisääntuloportin toiselle puolelle, että vilkaisisi näkyykö maassa ylimääräistä kenkää.. Ja autoonhan se jo oli pudonnut. Kyllä ois kirpassu, ellei kenkää olisi löytynyt.

Muutenkin kaupassa saa olla ihan skarppina koko ajan, minne kärryt pysäyttää, kun tytsy nykii kaikki alas, mitkä ovat ulottuvilla. huuuhh!! Lisäksi pyörii kärryssä vaarallisen näköisesti... Mitenköhän kahden ja kolmen pienen lapsen mammat selviävät kauppareissuista????

Mä kokkailen vähän miehen työvuorojen mukaan, pari kertaa viikossa- neljä kertaa viikossa. Sitten kun tyttö siirtyy samaan sapuskaan niin on tarkoitus kokkailla joka päivä. Nyt yritän vielä hiukan laistaa kokkauksesta.

Jahas, täytyykin ruveta lopettelemaan, jumppa alkaa puolen tunnin päästä, ihanaa, hetki ommaaa aikaa..

Muuten talvihaalari meillä on muistaakseni 80cm reimatec ja mahdollisesti hommaan toisenkin, jos esim. kirpparilta löytyy tai jostain edullinen. Ä-pakkauksen puku taitaa olla jo pieni. Talvikenkiä ei ole vielä, eikä hattua.

Vierailija
11/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tästä jo eilen kysellä, mutta unohtui. Siis miten teillä syödään tällä hetkellä. Meillä syömisestä on tullut ihan kamalaa sotkemista ja äidn painajaista!! Pojuhan on ollut aivan loistava syömään tähän asti, suu on ollut ammollaan ja ruokaa on saanut kipata " vaikka kuinka paljon" . Aloitimme rakeisemman ruuankin hyvissä ajoin, kun liian soseinen ei oikein tuntunut pojua iskevän. Mutta nyt joku aika sitten poju alkoi nyppimään suustaan ruokaa, aluksi perunanpaloja sittemmin kaiken mahdollisen. Eli kaikki ruoka päätyy pöydälle, lattialle, seinälle, kaikkialle muualle paitsi massuun! Kamalan sotkun (ja parketin ohenemisen, kun sitä saa jatkuvasti jynssätä) lisäksi alkaa tällääitylillä olla kohta huoli, että mistä se poju sen ravintonsa ottaa. Nyt tässä parina päivänä olen anatanut enemmän sormiruokaa, josko se edes päätyisi mahaan. Annoin sitten jo muroja ja leipääkin margariinilla, vaikka niiden kanssa kaiketi pitäisi odottaa vielä hetki. Välillä menee hermo samantien, kun sotkeminen alkaa, välillä ja useimmiten pinnaa riittää pitkällekin, mutta jossain vaiheessa " syömisestä" on tehtävä loppu ja nostettava poika pöydästä pois, kun muuten menisi koko päivä sen yhden aterian syömiseen. Onko teillä muilla tällaista?? Ja miten olette toimineet? Vinkkejä kiitollisena otan vastaan!

Terkuin marrasfantti, joka lähtee nyt kuuraamaan iltapuuron jäänteitä köökistä ja tulee lukemaan pinon myöhemmin

Ps. suihkukaappiinko se poju pitäisi siirtää syömään ;o)

Vierailija
12/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiemurtelu ja äksyily pukemiseen ja vaipanvaihtoon liittyen kuulostaa kovin tutulta. Tosin poitsulle se näyttää olevan enemmänkin leikki, ei siis itke vihaisena, vaan lähinnä naureskelee, kun pääsee irti mun otteesta.

Syöminen on meillä myös sotkemista. Minä laitan ruokaa suuhun ja Onni repii sitä sitä mukaa pois. Todella rasittavaa. Poika ottaa ruoan siis pois suustaan ja sitten laittaa sen takaisin suuhunsa itse. Tuntuu sitä, että meillä ainakin olisi kyseessä juuri se, että haluaisi ITSE syödä. Taidot kun eivät vaan oikein vielä riitä lusikan käsittelyyn :)

Teen Onnille ruoat itse. Syö samaa ruokaa meidän kanssa, joten eipä ole suuri ponnistus. Jos on sellaista ruokaa, ettei Onni voi syödä, niin sitten annan Bonaa hyvällä omallatunnolla. Eipä se purkkiruoka ole sen huonompaa, kuin muukaan ruoka. Luultavasti vielä parempaakin saattaa olla, tarkkaan laskettu, että sisältää kaiken lapsen tarvitseman.

On se niin rakas kyllä tuo poika. Eihän tuollaista voi olla edes olemassa. Joka päivä sitä kaiken hulabaloon ja hermokiristyksenkin seassa pysähtyy onnittelemaan itseään tästä mahtavasta tilaisuudesta, joka minulle on annettu. Olla äiti, rakastaa näin lujaa.

Kävin tänään shoppailemassa Onnin uuteen huoneeseen juttuja. Tarttuipa mukaan itsellenikin vaatteita. Niin ja kävin kampaajallakin, nyt on entistäkin lyhyempi tukka :) Ihan short malli!

Tässäpä tätä taas, hyvää yötä kaikille toivottelee Noema.

Vierailija
13/26 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin usein teitä ajatellut, että nyt vihdoin on pakko raapustaa pari riviä! En ehtinyt lukea mitään aiempia pinoja, mutta jos ehtisin hieman useammin taas liittyä seuraanne... on taas kaikenlaista uutta, mihin olisi ihanaa saada vertaistukea! Niinkuin haalareiden & kenkien hankkimisesta äidin jaloissa pyörimiseen... :)

Meillä on sujunut arki Santerin kanssa vauhdikaasti. Konttaaminen tuntuu olevan mukavin tapa liikkua, mutta seistessään tukea vasten ottaa kyllä askelia. Nyt uusinta uutta on nousta seisomaan mun jalkoja vasten, kun kokkaan/tiskaan/seison muuten vaan...

Meillä syötiin ennen tuttia vain nukahtaessa, ja pojun 9kk-päivänä jätettiin se pois. Muutamat itkut tuli, tuttia hamuili, mutta sen jälkeen ei ole kaivannut.

Meillä syödään aika paljon perunaa, ja siihen tykö sitten kaikenlaista. Olen jättänyt paloja, joita osaa jo " pureskella" - suussa on jopa 5 hammasta :) Käytän ruuanvalmistuksessa muuten vähän liikaakin valmiiksi marinoituja kanoja ja muita suikaleita, joten niitä ei (kai) voi antaa... Tai kai vois. Välillä tuntuu siltä, että olen jämähtänyt ihan vauvasapuskoihin! Kun ollaan jossain menossa tai muuten ei ehdi väsätä ruokaa, syödään purkista.

Meillä oli ekaa kertaa lapsi yökylässä, siis kummipoikani 4v äiteineen. Ja Santeri meni ihan sekaisin siitä touhusta :( Itki vain, sylissä viihtyi, mutta muuten... huh. Kammottavat pari päivää! Nyt sitten nukahtaminen päiväunille on taas yhtä huutamista, en saisi kadota minnekään näkyvistä. No, toivottavasti tasaantuu.

Tässä mietin, millaisia haalareita ja kenkiä sitä kannattaapi ostella, kun poitsu ei vielä kävele. Ollaan lämpimällä säällä käyty keinumassa ja kerran istuttu hiekkalaatikolla. Suuhunhan sitä vain meni :) Muuten on kuljettu rattaissa istuen. Sadepäivinä, ja muutenkin, viihdytään aika paljon sisätiloissa. Kai pitäisi vähän enemmän olla ulkona :/ Santeri nukkuu aamu- ja iltatorkut vaunuissa.

Millaiset päivärytmit teillä muilla on? Meillä on unet vähän oudot, päiväunia nukutaan n. tunti, mutta ilta" torkkuja" klo 18--> vedettäisiin vaikka kuinka. Herää/herätetään yleensä viim. klo 19, sitten poitsu on ihan väsynyt, puuroa ei jaksa kaikkea syödä ja nukahtaa heti, kun laitetaan petiin. Mitä siis tehdä rytmille???

Nyt täytyypi mennä maate. En ole jäänyt BB-koukkuun; eilen katselin vasta ekan kerran kokonaan...

Terkkuja,

Näätä77 + Santeri 10kk ja 3 päivää

Vierailija
14/26 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näädälle morotus, kiva kuulla teistä pitkään aikaan :)

Päivärytmi meillä on seuraavanlainen:

Klo7 Herätys, maito äidin kainalossa peiton alla. Maidon jälkeen pikkutorkut.

Klo 7.30-8 ylös sängystä (aamutoimet).

Klo 8-9 hurjaa leikkimistä

Klo 9 Aamupuuro, jonka jälkeen poitsu on jo ihan puhki ja menee ulos nukkumaan. Nukkuu noin 2-3 tuntia.

Klo 12 Lounas.

Klo12.30-14 Leikkimistä.

KLo14.00 Välipala, jonka jälkeen taas päikyille vaunuihin (nukkuu noin tunnin)

Klo15-15.30 puistoon leikkimään.

Klo 17 Päivällinen.

Klo 17.30-19 Leikkimistä.

Klo 19-19.30 iltakylpy.

Klo 19.30 Iltavelli äidin kainalossa sängyssä, jonka jälkeen nostan pojan sänkyynsä nukahtamaan itse.

Viimeistään klo 20 nukkuu.

Tänään tosin lähdimme puistoon sadonkorjuujuhlaan 9.30 ja poitsu jätti päikkärit väliin. Oli todella rauhallinen, koska vähän väsytti. Nukahtikin sitten paluumatkalla vaunuihin, joissa edelleen nukkuu.

Ihana juhla oli lapsille järjestetty! Oli vihannespukuja, musiikkia, ruokaa, hevosajelua jne. Helsingissä on kyllä mahtava puistokulttuuri. Puistoissa on henkilökuntaa ja ruokaa tarjolla :) Niin ja sisätilat, joissa ollaan sateen sattuessa. Mahtava mahdollisuus lapsille ja vanhemmille tavata. Koulun jälkeen eka- ja tokaluokkalaiset tulevat puistoon hoitoon.

Nyt menen vähän jumppaamaan ja sitten ruoanlaittoon!

Noema

Vierailija
15/26 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset omat kuulumiset ja nostatus...

Eka hampi tuli viimein. Likka syö hyvin ja nukkuu paremmin. Imetyksen lopetus oli kohdallani hyvä juttu öitä ajatellen. Aina otin viereen, makuullaan imetin ja siihen se jäikin pyörimään loppuyöksi ja levotonta oli. Nyt kun pullolla niin nukkuu (yleensä) koko yön omassa sängyssään. Yöstä riippuen syö kerran tai kaksi.

Ostettiin Lassien vk-puku 80cm. On hyvä kun märät kelit alkoi kunnolla. Hieman iso on mutta mahtuu varmasti keväälläkin.

Joku oli bonan lelun jo saanut; laitoitko etiketit kokonaisina vai leikkasitko sen etuosan vain...?

Mites oliko teillä niitä taljoja? Mistä ostettu ja kalliitakin?

Onko tein pienillä tyyny käytössä? Mä laitoin nyt.

Ja siihen tyssäs taas ajatuksenkulku:)

Pyy ja likka vielä vajaa 10kk

Vierailija
16/26 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on viikko vierähtänyt, kyllä aika sitten menee nopeasti!

Syömisestä, aika siististi meillä vielä syödään ja selvästi laitetaan käsi eteen jos maha on täynnä. Nyt kun on tervehtynyt, niin ruokaakin uppoaa paljon enemmän kuin ennen sairastumista. Jopa puurotkin maistuu taas!

Pukeutuminen ja vaipanvaihto on aikasta taistelua välillä. käytänkin pääsääntöisesti housuvaippoja päivisin, on paljon helpompi laittaa jalkaan mun mielestä.

Meidän päivärytmi on suunnilleen seuraava:

6.00 herätys

7.30 aamupuuro ja aamutoimet

9.00 lenkille koirien kans

10-11 aamupäikkärit ulkona

11.00 lounas

11.30-14 leikkiä

14.00 välipala maito

14-15.30 päikkärit

16.00 päivällinen

16.30-19 leikkiä

19.00 iltatoimet ja puuro

20.00 nukkumaan

kyläilyt ja muut normaalista poikkeavat jutut tietysti välillä sotkee tätä rytmiä mut yritän ujuttaa niitä tuonne sopiviin väleihin.

Meil loppu yösyöminen kesällä. Mun äiti oli yöhoitajana ja kun se onnistui siltä niin kokeiltiin itsekin. Vähennettiin maidon määrää pikkuhiljaa ja lopulta annettiin vaan tutti suuhun.

Mutta nyt iskän kainaloon leffaa katsomaan. Me mennään huomenna kahestaan ulossyömään kun mun vanhemmat tulee tänne laps ja koiravahdiks. Mennään sit niille yöks niin saadaan nukkua rauhassa!

Vierailija
17/26 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perttu syö tosimies annoksia ja hyvin suun aukasee ja sinne vaan! Ja kun ei enä maistu, niin päätään puistelee eikä sitten enää ota. Nokkamukilla saattaa sotkea, tietää että kun nokkaa painaa pyötää vasten niin juomat tulee pois. Ja tällaista havaittaessa muki pois.

Samaa ruokaa Perttu syö meidän kanssa, jos mahdollista, mutta kyllä ne purkit on kätsyjä ja annan myös ja ihan hyvällä omalla tunnolla myös. Ja ruokaa laitetaan joka päivä, yleensä päivällistä laitan silleen että seuraavna päivän lounaalle riittä sävellellen. Vkloppusin laitetaan yleensä yhdessä.

Vilman kenkä tarinasta kokemusta on. Olin siskon ja sen silloin noin 1vee pojan kanssa kaupungilla, mentiin putiikkiin

ja sisko huomasi, että pojalla oli vain yksi kenkä. Etsimme ja palattiin takasin päin, mistä tultiin, eikä ollut pikä matka, kun molemmat poposet oli tallella. Tarkkailimme niitä aina välillä. No mistään ei kenkää löydetty. Ei tiedä oliko joku ottanut...tuskin kuitenkaan kovin paljoa käyttöä yhdellä kenkää..?

Yksi kappale poposta on pojan huoneessa hyllyllä.

Tosi kivalta kyllä hesan puistot noeman kerronnan mukaan kuulosti!

Täällä on vähän samanlainen meininki puistoissa. Lapsille 3-5 vuotiaille klo 9-12 parkkia, eli puistossa hoitotäti. Puolessa välissä menevät sisälle , semmonen pikkanen mökki. Syövät omia eväitä ja askartelevat tms. Puistossa on paljon pihaleluja ja sinne saa mennä myös äidit lapsineen.

Joissakin on täälläkin iltapäiväkerhoa. Fannyn pari kolme kertaa viikossa sinne vien ja tykkää kovasti. Tänään paistoivat makkaraa =) Ja sadonkorjuujuhla oli viikko sitten. 2¿/kerta.

CalZal, tuommoinen järjestely onkin tosi loistava! Ja helpompi lapsen kannalta. =) Mukavaa yhdessäoloa!

Ostettiin Pertulle viking gore-tex kebgät 22, kuulostaa kyllä hurjalta mutta minusta ne on pientä kokoa ja äärimmäsien vaikee oli saada 21 jalka sisälle ja varsinkin paksumman sukan kanssa. Joten siihen päädyttiin. Myyjältäkin neuvoa kysyin, totes vaan iän kuultua, että no eipä noin pieni vielä paljoa ulkona ole. No kyllä meillä ulkona ollaan ja maassa mennään kovaa, sateella en ole antanut olla, eikä ihan meinannu ymmärtää poika että miksi ei pääse, kun siskokin pääsee.

Ja iloinen ylläri oli kassalla, kun kenkien hinta oli 65¿ niin olikin plussa tarjouksessa 49,90¿, eikä missään ollu mitään mainintaa. =)

Kaapissa on myös Fannyn punaset hyvät kuomat 22, ja ehkäpä niitäkin käytetään. Toivottavasti ei hirmu traumoja saa =) poika parka.

Nyt BB, täällä koukkuun jäänyt =)

Hyvää yötä ja viikonloppua te ihanat!!!!

Huomenna menen siskolle yökylään =) siellä naisten illlanvietto =)

Hilda

Vierailija
18/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin kauas tippunut tämä pino. pari kysymystä sunnuntain piristykseksi:

-minkä värisiä teidän lastenhuoneet (seinät) on?

-ketkä imetätte vielä, niin montako kertaa päivässä tai vuorokaudessa vielä?

-onko vauvalla jo tyyny käytössä?

näin lyhyesti tällä kertaa, gerda

Vierailija
19/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olen vain lueskellut pinija, en kirjoittanut..

No nyt kuulumisia. Hyvää kuuluu. =) Tosin inhoittaa ruokatilanteissa kun sitä ruokaa on niin kivaa ottaa pois suusta.

Eilen oltiin maalaismarkkinoilla ja sokoksella kahvilla ja ai että kun poika oli yhtä hymyä kun ukki haki hänelle ilmapallon. Ihmisiä oli paljon niin ei meinannut tulla syömisestä mitään. Tosin olemme paljon kesällä ja muutenkin jossain muualla syöneet kuin kotona. Miten muut, ajoitatteko kotona olon aina niin että siellä syödään?

Gerdalla oli kysymyksiä: Meillä pojalla on yksi seinä sininen ja muut vaaleaa beigeä.

Minä imetän vielä ja yölläkin.... Juuri laskeskelin ja aloin suunnitella että kun yössä menee 2 kertaa tisua niin päivällä 4 eli 6 kertaa vuorokaudessa. Mitn muilla. Koska olette ajatelleet lopetella?

Eilen kun olin jumpalla, tuntui että tissit rajahtää. =)

Mitäs gerda vielä kysyikään...

kurkistan ja kirjoitan sitten lisää..

Vierailija
20/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä alkoi satamaan ulkona..

Isäntä on salibandyturnauksessa, mutta tulee kyllä jo kolmen aikaan. Kiva, meinaan kun ensi viikolla ei olekaan paljon kotona, töitä ja töitä ja vkonloppuna on messut..

Tiistaina mennään ihka ekaan vanhempainiltaan ja poika jää ekaa kertaa hoitoon vanhemmilleni. He tulevat meille ja ollaan pari tuntia pois. Hui, kun jänskää. =)

Niin gerda kysyi tyynytstä. En ole laittanut vielä pojalle tyynyä.

Taljastakin joku kysyi. Kuulisin mielellään kanssa onko niitä jo hommattu ja mihin hintaan ja mistä.

jaahas, mutta tällästä täältäpäin.

Aaltoäitiä huhuilen, mitäs heille kuuluu?????????

Mukavia pyhänjatkoja !!!!!!!!!!!!!

-puhihaa ja poitsumuruliini-