Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASKUISTEN LOPPUVIIKKO***

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on teitä ikävä välillä ja sellanen olo, että jotain puuttuu... Ei vaan ehdi enään sillain ko joskus :( Väliste käyn äkkii lukemas, mut en ehdi ikinä kirjottaa. Nytteki pikasest vaa...

Miron huone on täl hetkel sinine tois puolt ja toisel puol on jotai vaaleet tapettii... Se on sellane U-mallinen huone, on yhdistetty kaks yhteen. Siel ei oo tehty viel mitää remonttii ku esim. kylppäri tilat on jokseenki tärkeempii :) Eipä tuo haittaa ku ei hän siel muute oo ku nukkumas.

Imetys juttuihin: meil ei sellast oo lainkaa enää. Sehän loppu sillon ku poika oli 5vko.

Piskuinen tyyny on pojan sängyssä, lähinnä " koristeena" sillon kun se sattuu olemaan pedattu. Käytössä se ei ole, otan sen pois kun laitan pojan nukkumaan.

Me käytii eile illal saunomas mun äitillä ja Miro jäikin sinne yökylään sitte. Oli kiva nukkuu pitkään ja koko yö. Aamul poika haettii ja nyt kotoillaa sitte ainaki hetkinen... Isäntä väsää vessaa uusii kalustei :) vihdoinkin!! Hetken pääst ois tarkotus lähtee anoppilaan kyläileen, taidan pyytää sitä tekee lettui ;)

Arvatkaas mitä?? Mua puri loppuviikosta käsityö kärpänen :) Pakko oli sännätä kauppaa ostaa lankaa ja puikot ja alkaa kutoo ;) Hienon näköstä jälkee tulee, saa Miro talveks piskuisen kaulahuivin! Ajattelin alottaa suht helposta, en oo tosiaankaa koskaa osannu yhtää mitää käsitöitä tehä :( Käytii sitte isännän mummilla eilen ni se sai verestää mun muistoi alotuksest ja päättämisest ;D

Perjantainen mammakerhon kaunistautuminen oli ihanaa ja kaikki halus jotai uutta ilmettä. Oli meil vipinää ja vilskettä ku 6 alle 2 vuotiasta kirmaili pisi huushollii :) Kaikki ei kirmaillu, kun olivat vielä kovin pieniä...

Huomenna ois toinen vapaapäivä harjottelusta ja pääsen hiusmalliks Turkuu :D Kaveri on siel töis ja tarviivat minuu kokeilemaa uusii värei tms. Vähä jänskättää ku ei tiä minkä näkösenä sieltä palailen! Sitte pitää kiiruhtaa kotii, illal on jumppa. Pientä tulee varmaa ikävä ku ei sitä paljoo nää, mut sit taas jaksaa!?

Nyt mä kiiruhdan kattoo mitä isäntä on saanu aikaseks, hui :)

Koitan kerjetä taas, luen ainaki vaikken kommentoimaa kerkeis! Ootte mielessä! -Jonsku-

Vierailija
22/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Kiireesti vastauksia ennen kuin tyttö herää niiltä ainoilta päikyiltään.

Tyynyä ei vielä ole, tyttö nukkuu masullaan.

Imetän aamupuuron, päivällisen ja iltapuuron päälle eli kolmesti päivässä. Joskus kun syö huonosti (esimerkiksi parhaillaan on huonosyöntinen jakso - hampaita, mene ja tiedä taas:)) annan päivällisen ja puuronkin välissä tissin. Mutta työpäivän mittaisen ajan pidän tissittömänä. Yöt sitten on oma lukunsa... Edelleen siis tissitän yöllä takaisin uneen vaikka muuten nukahtaakin ilman imetystä. Hyvänä yönä on ne kaksi tissitystä, huonompana 4 ja enemmänkin. Olen kyllä ajatellut, että alkuyön imetystä voisi yrittää jo lopettaa tassutellen sekä sylissä tyynnytellen. Kerran vasta olen kokeillut ja itku oli niin kova että tiedän että sellaista en jaksaisi montaa kertaa joten ehkä aletaan sitä yrittämään uudelleen vuosikkaana. Olen aika lapsentahtinen äitee ja jaksan uskoa, että joskus on sopivampi aika vähentää imetyksiä kuin toiste. Esimerksi tissinukuttamiselle tuli ihan selvästi oma stoppi ja siirryttiin luontevasti tissittömään nukuttamiseen. Tätä luontevaa ajankohtaa odotan myös yötissityksille mutta en loputtomiin;) Onhan tyttö itse jättänyt jo ensimmäisen yötissin pois, ehkä *toivoo* hiljalleen ne loputkin.

Summasummarun: imetän päivällä yleensä 3 kertaa, yöllä pari kertaa = 5-6 krt/vrk. Imetyksen totaalilopetusta vielä edes ajatellut:)

Niin ja kun en ole ehtinyt kirjoitella niin hurjasti Noemalle onnea talokaupoista!! Ihanaa:))

:) mammakka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taas kuulumisia..

Meillä Noora oli viimevkon kipeenä, keuhkoputkentulehdus. Isi hoiti kotona. Onneksi nyt paranemaan päin.

Oltiin pe 10kk neuvolassa ja Nooran paino oli pudonnut 5g ja ensi kuussa on sitten välipunnitus ja jos paino ei nouse niin sitten tulee lähete lääkäriin. Tosin onhan Noora nyt ollu kk ajan kipeenä. Flunssaa, korvatulehdusta ja nyt keuhkot.. Joten katsotaan mitä tulee. Neiti kyllä syö 2 lämmintä ja välipalaa ja aamu+iltapuuron ja lisänä maitoa. Mutta laskettiin myös neidin vedenkulutus. Pvässä saattaa mennä 3dl-7dl kun ei aina kelpaa maito, mutta jotain nestettä pitäisi saada ja vettä menisi niin paljon kuin vain annettaisiin.

Noora oli nyt 9700g ja 79.3cm. Pituutta oli tullut taas roimasti.

Mutta eipäs täs tähän hätiin muuta, ajattelin mennä neitin viereen päiväunille. Terkkuja marrasmammoille :)

t.Nia ja Noora

Vierailija
24/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa: Ikeassa ainakin myydään lampaantaljaa hintaan nelkytjotain.

Gerdan kyssäreihin vastauksia:

-Minkä värisiä teidän lastenhuoneet (seinät) on? Sisustan Onnin uuden huoneen merihenkisesti. Väreinä tulee olemaan sininen, punainen ja valkoinen. Seinät on muut valkoiset, mutta yhdestä seinästä tulee sininen. Siihen siniseen seinään tulee sapluunaa apuakäyttäen maalattu poordi, jossa on merisolmuja käydessä. Onnille on ostettu jo isompi sänky odottamaan. Se on sellainen laivasänky, jossa on purjeetkin :) Suloinen. Siihen kuuluu verkot, jotka laitetaan yhdelle valkoiselle seinälle. Verkoissa on valkoisia simpukoita. Pinnis nostetaan vielä meidän makkariin, varmaankin joskus yhden vuoden hujakoilla siirretään omaan huoneeseen. Se on mun kipukohtani ja vähän miehenkin.

-Ketkä imetätte vielä, niin montako kertaa päivässä tai vuorokaudessa vielä? Imetys loppui juuri tuossa.

-Onko vauvalla jo tyyny käytössä? Juuri eilen illalla laitoin tyynyn, kun pojalla on tapana nukkua niin, että pehmonalle on pään alla. Ajattelin, että luultavasti tyyny on ergonomisempi, vaikkei sen käyttöä ennen yhtä ikävuotta suositellakaan.

Ostettiin Onnille Brion perässävedettävä puukoira. On ihan myyty! Ihana näky kun taapertaa pitkin taloa ja vetää koiraa perässä :)

Tänään kävi inhottava juttu. Mies meni kaverilta avaimia hakemaan ja me jäätiin Onnin kanssa autoon, juotin hänelle maitoa. Huomasin, kuinka joku mies yritti kyylätä meidän autoon sisälle. Sitten hoksasi mut ja käveli auton sivulle ja ilmeisesti potkaisi oveen! Säikähdin ihan simona (JonsQua siteeratakseni). Musta on tullut tosi säikky Onnin saatuani. Onneksi mies tuli pian. Ovessa on nyt sitten jälki. Onneksi oli ovet lukossa, ihme sekopää.

Illan jatkot kaikille!

Noema

Vierailija
25/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollu harvinaisen kurjakelinen viikonloppu, mutta ei kait sitä hellettä ikuisuuksia voinutkaan kestää :) Kurja vaan kun on niin pimeetä.

Hui kauheeta Noema mitä teille on käyny! Teettekö rikosilmoituksen vai miten? Meneeköhän kyljen korjaamisesta omat bonukset vakuutuksesta vai miten tollaisessa ilkivallanteossa on. Kauheeta jotenkin et kaikenlaisia pipipäitä liikkuu keskellä päivää. Onneksi ei mitään materiaa pahempaa.

Gerdan kysymyksiin:

Imetys lopetettiin 11.6 eli tasan 7 kk päivänä. Syystä, että mun oli aika päästä lääkkeille. Toisaalta likkakin oli tosi valmis siihen.

Tyyny on mutta ei käytössä.

Seinät maalattu hennon vaaleankeltaiseksi, ja ylhäällä kulkee nätti kapeahko vauvaboordi.

Nyt lähen pitämään vähä tota sohvaa paikoillaan kun toi ukkokin päätti huonon sään masentamana pitää remontista vapaan illan.

Hauskaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Vierailija
26/26 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ollut kostea viikonloppu, vaan onneksi sade on aina hetkeksi tauonnut että ollaan päästy joka päivä vähän ulkoilemaan. Kurapuku on silti ollut tarpeen. On vaan niin jäykäksi topattu tuo pikku-sälli siinä kurapuvussa, kumppareissa ja kurarukkasissa ettei puistoilu ole ollut ihan niin suuri hitti kuin paremmilla säillä. Eihän niiden rukkasten kanssa voi edes poimia kiviä ja käpyjä maasta maisteltavaksi, voi miten tylsää. ;-)

Jesse jekutti mua aika makoisasti tänään puistossa kun yritin nostaa poikaa vauvakeinusta pois. Ihmettelin mikä kumma on kun poika on niin jumissa etten kertakaikkiaan saa pois sieltä keinusta. Jesseä naurattaa kun äiti äheltää siinä ja pian repesi nauramaan mieskin taustalla. Jesse oli nimittäin ristinyt jalkansa keinun ympärille jokaisen nostoyritykseni aikana ja tiukasti pitikin kiinni. Aika vekkuli. Niin sitä höynäytetään höhlää äitiä jo nyt vaikkei ikää ole vuottakaan. :-)

Marrasfantti: Meilläkin poitsu yrittää parhaansa mukaan sotkea ruokapöydässä. Ruoan pursotus on kova sana tällä hetkellä, huoh. Tarvii vaan olla skarppina ja saalistaa ruoat takaisin lusikkaan ja eiku uudestaan suuhun. Kyllä ne ennemmin tai myöhemmin masuunkin saakka kulkeutuu. :-) Meillä on melkoista pelleilyä koko ruokailutouhu ylipäätään kun pitää laulaa, hömpätä, katsella kirjoja yms jotta saisi pojan suun auki.

Näätä: Olipas mukavaa kuulla sinusta pitkästä aikaa!! Meilläkin on parhaillaan päivärytmi vähän hakusessa. Välillä Jesse menee ekoille päikkäreille pari tuntia aamuheräämisen jälkeen, mutta välillä kukkuu ylhäällä lounaaseen saakka. Sitten lounaan jälkeen simahtaakin aika vauhdilla. Toiset päikkärit nukutaan n.3-4h ensimmäisten unien jälkeen. Vähän oon pihalla välillä että milloinkas sitä poikaa kannattaisi unille laittaa. Aamulla poika herää 6-7 ja iltaisin nukahtaa 20-20.30.

Peltopyy: Onnittelut tytsin ensimmäisestä hampista! :-)

Gerdan kyssäreihin: Jessen huoneen seinät ovat tavallisen, tylsän vaaleat. Tarvii myöntää että ollaan miehen kanssa hyvin laiskoja remppaajia. Hyi meitä. Imetys loppui kun Jesse oli tasan 7kk, allergioiden takia oli pakko. Tyynyä ei ole vielä, mutta hankinta on harkinnassa. Täälläkin usein pehmolelu pään alla.

Jonsku: Kiva kuulla että teidän beauty-ilta oli onnistunut. Varmasti on riittänyt hauskaa hälinää kun noin paljon pikkuisiakin mukana. :-)

Nia: Ikävää että Noora on joutunut noin sairastelemaan! Pidän peukkuja että neidin taudit on nyt takana päin ja nyt piiiiiiiiiiitkä terve jakso edessä. Eiköhän se painokin lähde sitten nousuun.

Noema: Mulla pomppasi sydän kurkkuun jo kun luin juttusi siitä sekoboltsi-autonpotkija-äijästä. Hui sentään. Olisin ollut varmasti itse ihan paniikissa. Kaikenlaisia hulluja sitä liikkuukin ihan vapaalla jalalla. Sama juttu että säikky on tullut meikäläisestäkin jo raskautumisen aikoihin. Aiemmin tuli lenkkeiltyäkin ilman huolen häivää vielä vaikka puolilta öin pimeässä jos siltä tuntui. Nyt miettii ihan eri lailla mitä kaikkea voi tapahtua kun on vastuussa tuollaisesta pienestä, ihanasta, ihmisestä.

Hei, kello on jo yli yhdeksän. Telkka auki BB-kanavalle ja sassiin. :-)