Pesin hiukset munankeltuaisilla ja hunajalla :)
Tein seoksen hunajasta ja parista keltuaisesta, pesin hiukset ja tulos on hämmästyttävä! Hiukset eivät enää rasvoitu juuri yhtään, ovat kuohkeat ja kiiltoakin tuli. Joten suosittelen. Itselläni on paksut ja helposti rasvoittuvat hiukset. Nyt onneksi löytyi apu tähän ongelmaan. :)
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:08"]
Olettepas te typeriä, mutta hassuja ihmisiä. Vesi vanhin voitehista. Shampoot ja muut puhdistusaineet ovat kemiallisesti rakennettu tuottamaan teidän päähänne hilsettä. Hiusten kuuluu olla luonnostaan hieman rasvaisia. Vesi riittää.
[/quote]Jos minä pesen pelkällä vedellä hiukseni ovat ne parin päivän päästä paljon enemmän kuin hieman rasvaiset. Ikinä (olen yli 40-v) ei ole ollut hilsettä vaikka shampoota ja hoitoainetta käytänkin. Hoitoainetta on pakko käyttää -ainakin silloin tällöin- koska hiuslaatu on hentoinen ja hapertuva.
Ekotuotteita käytän, ovat kuitenkin ihmiselle ja luonnolle ystävällinen vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:50"]
Ruoan väärinkäyttöä. Häpeä!
[/quote]Hyvin alentuvaa komentaa toista häpeämään. Melkein tekisi mieli sanoa itsellsei sama.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:50"]
[/quote]Hyvin alentuvaa komentaa toista häpeämään. Melkein tekisi mieli sanoa itsellsei sama.
[/quote]
Siis alentuvaa vai alentavaa? Minä en oikeasti käsitä miksi 80% AV:lle kirjoittavista kirjoittaa "alentuva", kun tarkoittaa "alentavaa"!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:50"] Ruoan väärinkäyttöä. Häpeä! [/quote]Hyvin alentuvaa komentaa toista häpeämään. Melkein tekisi mieli sanoa itsellsei sama. [/quote] Siis alentuvaa vai alentavaa? Minä en oikeasti käsitä miksi 80% AV:lle kirjoittavista kirjoittaa "alentuva", kun tarkoittaa "alentavaa"!
[/quote]Alentuvaa=asettuu itse toisen yläpuolelle.
Alentavaa=alentaa toisen.
Molemmat ovat oikein, riippuen mitä haluaa sanoa/korostaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:50"] Ruoan väärinkäyttöä. Häpeä! [/quote]Hyvin alentuvaa komentaa toista häpeämään. Melkein tekisi mieli sanoa itsellsei sama. [/quote] Siis alentuvaa vai alentavaa? Minä en oikeasti käsitä miksi 80% AV:lle kirjoittavista kirjoittaa "alentuva", kun tarkoittaa "alentavaa"!
[/quote]Minä tarkoitin alentuvaa, en alentavaa. Miksi väität että tarkoitin alentavaa? Tämä häpeämään kehottaja on nostanut itsensä sen henkilön yläpuolelle jolle sanomansa osoitti ja alentuvasti puhui korkeuksistaan. Ymmärrätkö?
Nuo wanhat kikat toimii hyvinkin. Hunaja ei ole tahmaista, kunhan muistaa vaan huuhdella, sama kananmunalla. Ja pesuveden tulee olla haaleaa, ei kuumaa. Muuten muna kökkööntyy tukkaan, heh.
Kuinka usein teet tuon? :) Voisin itsekin kokeilla.
Onkohan pakko laittaa hunajaa? Se kuulosraa niin tahmaiselta.... itsellä ohuet, pitkät, nopeasti rasvoittuvat hiukset.
Munien syönti on myös yhtä yees, ellei parempikin vaihtoehto. Oliiviöljyä tehohoitona kerran kahteen viikkoon ja yks kikka on laittaa ENSIN hoitoaine ja sit ku hoitoaine vaikuttanu niin huuhdella se shampoolla ja loppuhuuhtelu kylmällä vedellä.
Mä laitoin tollasen sörsselin ja tuli kyllä ihanat hiukset mutta vieno kananmunan haju kans :( Yök
Olettepas te typeriä, mutta hassuja ihmisiä. Vesi vanhin voitehista. Shampoot ja muut puhdistusaineet ovat kemiallisesti rakennettu tuottamaan teidän päähänne hilsettä. Hiusten kuuluu olla luonnostaan hieman rasvaisia. Vesi riittää.
Itse joskus heitin päähän jonkun tommoisen kananmunaöljyhunajasörsselin ja hiukset veti ihan älyttömään purkkatakkuun enkä ole toiste enää muuta kuin shampoota ja hotoainetta hiuksiini tunkenut. Hyi muistan vieläkin miten huonon tuntuisiksi ja koviksi hiukset meni siitä.
Ei se mitään ruuan väärinkäyttöä ole, jos laittaa sellaisia kananmunia joiden parasta ennen päiväys on ollut ajat sitten, mutta jääneet käyttämättä ruuaksi.
3: se oli se öljy. Huuhtelithan huolellisesti kylmällä vedellä? Paras teho kananmunilla tulee silloin, kun joutuu pesemään hiuksia (liian) usein.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:50"]
[/quote]Kuinka niin? Eihän tuossa mitään roskiin/hukkaan heitetty. Ihan ovat kelvollisia vanhanajan konsteja ilman kemikaaleja. Paheksutko sitä kuinka moni suomalainen heittää ruokaa käyttämättömänä kompostiin/jätteisiin?