Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh, kumpi sinulle on tärkeämpää, elatus vai tapaamiset

Vierailija
28.07.2015 |

Jos olisi pakko valita, ja liian usein on, kumpi on sinulle tärkeämpää:

1. Mahdollisimman korkea elatusmaksu, vai

2. Lapsen ja etävanhemman tapaamiset elatusmaksun kustannuksella (eli elatusmaksu selvästi pienempi tai sitä ei ole)?

Perustele!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä rahalla lähi voi toisaalta ehkä järjestää enemmän aikaa lastensa kanssa, eli lapset saavat sitäkin kautta vanhemman läsnäoloa.

Vierailija
2/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:44"]

No tapaaminen tietty, tarviiko jotenkin perustella? Lapsille nyt on tärkeämpää aika kuin raha(tavarat), oli kyse sitten ihan kotona olevasta vanhemmasta tai eronneesta etävanhemmasta.

Tosin en ole yh, eli en kai saisi vastata..

[/quote]

Saat vastata. Ajattelisitko samoin katkeran eron jälkeen?

[/quote]Lapsiko sen eron olisi aiheuttanut??? Aina pitää ajatella lapsen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:52"]

Ei ole kysymys siitä, mikä minulle on tärkeintä. Ainoa, mikä minulle merkitsee on se, että se pikkupaska-ex pysyy minusta kaukana. 

Lapselle tapaamisilla on tiettyä merkitystä ihan yhtä samoin kuin elatuksella, joita tuo pikkupaska pakoilee pimeillä tuloillaan eli senttiäkään ei lapsen elintason hyväksi maksa. 

Vähän turha kysymys minusta, kun vastauksia tulee yhtä monta kuin on erilaisia tilanteita ja suhteita eli kaikkea maan ja taivaan väliltä.

[/quote]Ja kuitenkin pitäisi osata laittaa omat tuntemuksen nurkaan ja ajatella lapsen parasta.

Vierailija
4/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiset tietenkin, tarvinneeko perustella?

Raha ei korvaa mitään, mielestäni riittää että lapsen perustarpeista huolehditaan ja on aina ehjät ja sopivat vaatteet, riittävästi leluja ja ruokaa. Rakkaus ja henkinen (ja toki fyysinen!) läsnäolo on ne kaikkein tärkeimmät ja onneksi meillä nämä kaikki täyttyvät. Isä maksaa elatusmaksuja sen mitä Kela maksaisi (itse ehdotin tätä summaa, en tiedä olisiko varaa enempäänkin) mutta on aivan mahtava isä ja lapsi jumaloi isäänsä ja he tapaavat useasti viikossa (lapsi n. 1,5-vuotias).

Vierailija
5/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millätavalla se on sen yh:n juttu. Jos toinen vanhempi ei halua tavata lasta niin minkäs teet. Ihan turha kysymys. Turha miettiä.

Vierailija
6/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erottiin niin mulle ykkösprioriteetti oli ja on edelleen että lapsilla on isä. Että he eivät tarvitse "varaisää" tai mitään muutakaan. Emme ole rikkaita, mutta rahalla ei voi ostaa hyvää isäsuhdetta. Mielummin isä käyttää elatusmaksujen verran rahaa lapsiin kun he ovat isällään.
Ja onneksi exäni (ja hänen mahtava puolisonsa) käyttävätkin. Lapset ovat 3-6 pv viikossa isällään.

Vierailija
7/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:37"]

2. Lapsen ja etävanhemman tapaamiset elatusmaksun kustannuksella (eli elatusmaksu selvästi pienempi tai sitä ei ole)?

Perustele!

[/quote]

Huomaa kysyjän mielipiteen (yh:t loisia). Sattumalta kun rahaa tarvitaan elättämään niitä lapsia (juu, kaikki meillä menee mitä tienaankin ja elareita saan), mutta isä on heille myöskin tärkeä. Pitäisikö ajatella asia toisinpäin? Kumpi etän mielestä tärkeämpi: Kituuttava lähivanhempi ja niukasti elävät lapset vai rahoillaan pärjäävä etä ja lapset jotka saavat elää paremmin 2xkk?? Lähtökohtaisesti tämä ap:n kysymys oli hölmö!

Vierailija
8/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. (päihteettömät) tapaamiset. 

Vierailija
9/23 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:37"]

Perustele!

[/quote]

Huomaa kysyjän mielipiteen (yh:t loisia). Sattumalta kun rahaa tarvitaan elättämään niitä lapsia (juu, kaikki meillä menee mitä tienaankin ja elareita saan), mutta isä on heille myöskin tärkeä. Pitäisikö ajatella asia toisinpäin? Kumpi etän mielestä tärkeämpi: Kituuttava lähivanhempi ja niukasti elävät lapset vai rahoillaan pärjäävä etä ja lapset jotka saavat elää paremmin 2xkk?? Lähtökohtaisesti tämä ap:n kysymys oli hölmö!

[/quote]

Loistava huomio!

Vierailija
10/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tapaaminen tietty, tarviiko jotenkin perustella? Lapsille nyt on tärkeämpää aika kuin raha(tavarat), oli kyse sitten ihan kotona olevasta vanhemmasta tai eronneesta etävanhemmasta.

Vierailija
11/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
12/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exä ei maksa mitään, tapaamisetkin pitää hoitaa hänen ehdoillaan, joten jos saisin valita, niin ottaisin mahdollisimman suuret elarit.. Elämän suunnittelu ja arjen hoitaminen olisi paljon helpompaa ilman exän mielialojen tutkailua ja jatkuvaa pompotusta..

Vierailija
13/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys siitä, mikä minulle on tärkeintä. Ainoa, mikä minulle merkitsee on se, että se pikkupaska-ex pysyy minusta kaukana. 

Lapselle tapaamisilla on tiettyä merkitystä ihan yhtä samoin kuin elatuksella, joita tuo pikkupaska pakoilee pimeillä tuloillaan eli senttiäkään ei lapsen elintason hyväksi maksa. 

Vähän turha kysymys minusta, kun vastauksia tulee yhtä monta kuin on erilaisia tilanteita ja suhteita eli kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
14/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:48"]

[/quote]

[/quote]

Toivon niin tai olisin pettynyt itseeni, jos en osaisi laittaa omia tunteita sivuun kun on lapsistani kyse.

Vierailija
15/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:51"]Meillä exä ei maksa mitään, tapaamisetkin pitää hoitaa hänen ehdoillaan, joten jos saisin valita, niin ottaisin mahdollisimman suuret elarit.. Elämän suunnittelu ja arjen hoitaminen olisi paljon helpompaa ilman exän mielialojen tutkailua ja jatkuvaa pompotusta..
[/quote]

Itsepähän tuohon suostut joten älä valita.

Vierailija
16/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin ja mikä on vastauksesi kysymykseen?

Vierailija
17/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 06:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 05:51"]Meillä exä ei maksa mitään, tapaamisetkin pitää hoitaa hänen ehdoillaan, joten jos saisin valita, niin ottaisin mahdollisimman suuret elarit.. Elämän suunnittelu ja arjen hoitaminen olisi paljon helpompaa ilman exän mielialojen tutkailua ja jatkuvaa pompotusta.. [/quote] Itsepähän tuohon suostut joten älä valita.

[/quote]

Ei ole minun suostumuksesta kiinni,  kun tuloja ei ole, tulee kelan minimit. Ja tapaamisista on sopimukset, mutta perumiset tulevat parin tunnin varoajalla. Jos en päästä lapsia tulee tuhannen taalan uhkauksia ja sitten soitetaan lastensuojeluun, että äiti  ei anna.. 

Viimeisenä tulevat lastensuojeluilmoitukset, joita exä tehtailee, kun tulee pieninkin epäilys minun tekemisistäni..olen mm.kantanut tyttäriä tukasta, jättänyt lukkojen taakse..ja kaikkea.. Asiat on tutkittu ja mitään ei ole tapahtunut, mutta exä tekee koko ajan lisää.. Että ei tähän paljon minun suostumuksia kysytä, että tervetuloa vain narsistin perheeseen..

Vierailija
18/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 06:05"]

[/quote]

Niin ja mikä on vastauksesi kysymykseen?

[/quote]

Siinähän se sanottiin. Kysymys ei ole relevantti.

Vierailija
19/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin ne elarit. Jos ukkoa ei isyys kiinnosta niin ei voi pakottaa.

Lapsetkin niin isoja, että enemmän niitä kiinnostaa uusi puhelin kuin mahtava isäsuhde.

Vierailija
20/23 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis tärkeämpää tuo raha, mies maksaa nyt vaan 300 kahdesta lapsestaan, varaa olisi enempäänkin. Ja perusteluna vaan se, ettei tapaamisia enää ole kuin satunnaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi