Onko täällä ketään joka on varakkaampi kuin omat vanhemmat?
Kommentit (27)
Minä tällä hetkellä. Velkaakin rutosti, mutta nettona +100 000. Lisäksi 20 000 sijoituksissa. Äidilläni ei autoa kummempaa kiinteää omaisuutta. Toki osakkeet nyt laskee ja tilanne muuttuu, jos asuntojen hinnoissa tapahtuisi isompaa muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Mennään vanhemmille aina kakkosautollamme ettei saa kuulla porvari huutelua. Vanhempani eivät myöskään ole koskaan halunneet tulla vierailemaan kotiimme.
Ovat ilmeisesti katkeroituneet köyhyydestään, itse siis mokanneet raha-asiat, alkoholismia, työttömyyttä jne. Oma lapsuus oli myös todella köyhää.
Tuota en ymmärrä että omalle lapselle ollaan kateellisia. Eikö omalle lapselle halua parasta?
Minä, vanhemmat ei saaneet kouluttautua, ja kouluttivat itse minut mahdollisimman hyvään porvarilliseen ammattiin.
Poikani tulee olemaan varakkaampi kuin minä, hänellä on sekä koulutus, itsetunto että minun rahallinen tuki jo heti lähtötelineissä.
Olen, korkeastikoulutettu ja oman alan töissä 15 vuotta. Monenmat vanhemmat oli kouluttamattomia duunareita. Vuositulot nettona itsellä varmaan noin 5-kertaiset mitä kummallakaan heistä parhaimmillaan on ollut.
Eli lähinnä vain ne, joiden vanhemmat on olleet pienituloisia, ovat voineet tässä onnistua.Monet, joiden vanhemmat suurituloisia, eivät tule koskaan pääsemään vanhempiensa ostovoiman tasolle, vaikka olisivat kouluttautuneet jopa samaan ammattiin kuin vanhempansa.
Eläkkeet on poskettoman suuret noilla, jotka hiljattain jääneet eläkkeelle. Palkat taas pieniä, koska esim. nykyiset 40-vuotiaat on menneet työelämään taantumassa, eli mahd. olleet työttöminä ja lopulta ottaneet naurettavan pienellä palkalla vastaan minkä vaan työn, minkä ovat voineet saada. 65-vuotiaat kouluttautuneet on suurinpiirtein revitty koulunpenkiltä töihin ja ovat voineet neuvotella palkkansa.
Säästöjä ei jää kohta enää kellekään, kun ostovoima viety aivan naurettavaksi verotuksella. Eläkkeellä olevilla on todella monilla muhkea omaisuus (siis ainakin niillä, jotka eivät ylivelkaantuneet 90-luvun lamassa).
Vierailija kirjoitti:
Minä ja tyttäreni on huomattavasti varakkaampi kuin minä.
Sama täällä. Molemmat aikuiset lapset ovat varakkaampia kuin minä ja mieheni ja me vanhempiamme varakkaampia reilusti.
Arvatkaa naurattaako, kun appi sanoi aikoinaan, että kyttään vain perintöä, kun menin naimisiin heidän poikansa kanssa( homeinen rintamamiestalo keskellä ei mitään)🙄
harvassa on.
on epäonnistuttu saamaan kapitalismi toimimaan kannattavasti. Siksi niin monet kannattaa varmempaa sosialistista mallia, että edes elää kädestä suuhun. Työnteosta ei tunnu kukaan saavan mitään muuta kuin sosialistisen hyvän mielen ja sen että firma pysyy pystyssä jotenkuten ja työnantajalla vaihtuu uudet autot pihassa. Itsellä autoja ei ole eikä tule alhaisen ostovoiman takia.