Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En lähde enää kenenkään mökille!

Vierailija
27.07.2015 |

En tiedä miksi meitä miehen kanssa kutsutaan, joten sen arvailun voi lopettaa ennenkuin alkaakaan. Kuitenkin noita mökkikutsuja tulla tupsahtelee ja tässä alkaa itsellä jo väsy iskeä käpälään.

Ne kivikovat superlonpatjat siellä pikkuisessa vieraskamarissa, never again. Mä painan 79 kg ja semmoisella alustalla ei kertakaikkiaan voi nukkua missään asennossa etteikö jostain alkaisi puutumaan. Huomattakoon, että siellä nukkuu katkonaisesti vain minä; mies ja mökki-isäntä istuu saunan terassilla ja katsoo sekä auringonlaskun että -nousun. Tasainen tölkin narskahdus rikkoo hiljaisuuden veden pinnalla.

Jos se vieraskamari on yhdistetty saunakamariksi, niin lämpötila siinä muurinkyljessä nousee yöllä noin 60 aseteeseen. Ikkunaa ei voi avata, kun hyttyset väijyy pilvenä heti lasin toisella puolella. Pyörin hikisissä lakanoissa ja toivon että tulis uni ja armahtais.

Kaikkien mökit on rakkaita paikkoja, mutta joskus kannattaa katsoa sitä vähän ulkopuolisen silmin. Jos isoisä on pikkuisen terassin joskus kekkosen aikaan rakentanut, niin voihan sitä jo näillä vuosikymmennillä vähän uusia, ihan totta. Parantaa mukavuutta ja toimivuutta ihan pienilläkin keinoilla. Ei se ole Pyhäinhäväistys vaikka vähän remontoikin.

Jos isäntäväellä on pieniä lapsia (pahinta: taapero ) niin nehän herää sitten 6.30. viimeistään. Keittiössä aletaankin kalistella astioita ja keitellä puuroa. Tämä taapero-ikäinen levittää kattilat lattialle ja haluaa auttaa. Eli se siitä nukkumisesta edes aamusella.

Ylihygieenisyys mökkioloissa: hei haloo, ei siellä rantakaislikossa mitään erikoispetoja elä, eikä tavan ruat yhdessä yössä mätäne pilalle kuten jossain tropiikissa. 

Ja jos ei sitä puskapissaa osaa eikä ole edes ikinä opettanut esim. 8 - vuotiaalle, niin olisi jo korkea aika. Ne eriskummalliset vessaerittelyt, mitä ihmisille on nykyään myyty, on ihan käsittämättömiä. "Älä hei pissaa sillain sinne pöntön sisäosaan, vaan liruta siihen etuosassa olevaan siivilään..." häh? Muutaman ihmisen kesäaikaan tiristämä tuote ei vielä vaadi tod. mitään korkeampaa polttolaitosta: kunhan laitat huusiin tontin reunaan ja se on siinä.

Ja tämä ikuisuusaihe tosiaan: kustannukset. Koitetaan kuitenkin saada jotenkin tasittua sitä ruokalaskua sillain perheiden koon mukaan. Ettei meidän kahden ruokaostokset voi maksaa saman verran kuin 4 hengen perheen. Ja kyylllä, olen vähän tarkka siitä mun proteiini-rahka-jugurtista, haulan sen itse syödä. Se pikkupilttinen sitten syö niitä teidän ostamia, jookos.

Viinanjuonnista en jaksa alkaa edes enempää kirjoittamaan. Todettakoon, että itse otan usein ns. Suojakännit, eli senverran että pystyy nukkumaan ja jaksaa kuunnella lasten kitinää. Mies ottaa joka tapauksessa koko loman, se on kuulemma jo aikoja sitten sovittu eikä ole mitään syytä asiaa muuttaa.

Ei mulla muuta. Lähen pihalle, oman mökin pihalle. Mökki sijaitsee saaressa, eikä tänne tietääkseni ole ketään tulossa eikä kutsuttuna. Aamen sille.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tänne mitään lihavaa ruttupillua kaivatakkaan.

Vierailija
22/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa meilläpäin suojakänni on myös sellainen kooma, jossa juodaan itsensä ja muut ympärillä mukaviksi. Joidenkin kohdalla tämä vaatii enemmän viinaa kuin toisten. Esim. meillä on tuttavapariskunta, joiden luona vieraillessa joudun aina vetämään ihan kunnon kännit että jaksaisin sietää talon rouvaa. Kyllä se on suojakänni se jos mikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta vaatia omaa köymälää vierasmajaan tai jääkaappia.
.
Mä.sen sijaan vaadin, että on lämmityslaite. Ei semmoisessa yksilasisessa lautamajassa näillä ilmoilla tarkene.

Vierailija
24/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olis kannattanu tuoda oma teltta ja patjat? Kauheaa olis yrittää nukkua jossain saunankyljessä. Luonnon äänet eivät ainakaan itseäni ole koskaan häirinneet. Lapsiperheiden mukaan en kyllä ikinä lähtisi, jos vielä alkoholin kanssa ollaan takamisissä. Viina ja taaperot eivät mielestäni kuulu yhteen millään yhteiskunnan tasolla.

Vierailija
25/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogeissa ja naistenlehdissä kuvaillaan lähikuvia kukkasista ja saniaistenlehdistä. Taustalla näkyy valkoiset ulkokalusteet, jonne on katettu tuoretta lähiruokaa. Lapsoset leikkivät pihalla, aikuset istuskelevat kaikki yhdessä ja siemailevat kuplivaa.

Näinhän ei ole. Todellisuus on lähellä eka kirjoitusta. Kerran kävin Tuurissa ja ajettiin siitä leirintäalueen ohi. Sieltä muuten ei saa sivuakaan mihinkään naistenlehtiin eikä blogikuvaa minkäänlaisella tarkkuuskameralla vaikka mikä olisi. Ihan järkkyä.

Vierailija
26/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lähteä toisten mökeille lomaansa pilaamaan, jos on oma mökki SAARESSA? Mikään ei ole kesällä parempaa kuin mökki saaressa, johon ei ilman omaa venettä pääse (muuten kutsumattomat vieraat tunkevat lossilla kylään).

Vierailija
27/27 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mielelläni ole yötä vieraissa paikoissa. Mutta on kiva käydä kutsun tullessa vaikka just jonkun mökillä. Mennään aamupäivällä, vietetään kiva päivä ja saunotaan illalla ja jutellaan. Mutta jos matkaa kotiin on alle 300kilsaa niin lähdemme illalla/yöllä pois. Pääsee omaan sänkyyn nukkumaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi