Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

riitelyä rahankäytöstä

Vierailija
27.07.2015 |

Mieheni ostaa lapsuudenkotiinsa useasti kaikenlaista. Soraa viimeksi 300 eurolla, ajettava ruohonleikkuri, viime kesänä maaleja ja me maalasimme talon, mies teki ulkoterassin ensin ostettuaan tarvikkeet. Nyt tämä viimeinen hankinta, traktori. Maksoi monta tuhatta. Olen ollu aika hiljaa. Nyt traktorissa on vikaa ja viime viikko miehellä meni sitä korjatessa. Appiukko vaan soittas että rikki on. Hitsari tulee korjaamaan että tänne sitte pankkiautomaatin kautta, että hitsaaja saa palkkansa työstään. Ei tullut kuntoon ja siellä tuli ihan kauhee riita kun traktoria tarvitaan eikä toimi. Et nyt täytyis josrain helvetin kaukaa öähteä hakemaan osa siihen. Mä en enää voinu olla hiljaa ha sanoin miehelle et et kyllä lähde. Loma loppuu maanantaina ja meidän oli tarkoitus jotain yhdessä touhuta. Valitin että miksi hän ostaa ja maksaa. Annoin tulla täydeltä laidalta. Muitakin lapsia on talossa, hän ainoa miespuolinen. Kysyin, miksi kukaan muu ei osallistu, ei rrahallisesti eikä osallistu mihinkään. Mues viettää enemmän aikaa sieölä kuin omassa kodissaan. Viikonloput auttaa vanhempiaan. Eikä se olekaan ongelma vaan se, että kaikki on Aina hänen maksettava. Mua niin ärsyttää se " kuppaaminen" Mies sano mulle että näin on mutta se ei ole multa pois eikä liity millään tavalla minuun. Että älä puutu. Ehkä ei ois pitäny mut niin teinja nyt hharmittaa. Onko teidän mielestä oikein?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen vinkkinä: Alä puutu puolisosi ja hänen perheensä väleihin. Ne eivät sinulle kuulu. Omilla rahoillaan saa lisäksi tehdä mitä haluaa.

Vierailija
2/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte siitä mahtavan maatilan perinnöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin v***ttaisi. Kuulostaa läheisriippuvaisuudelta ja vanhempien puolelta jonkinlaiselta narsismilta. Toivottavasti mies säilyttää kuitit ja tehty työ huomioidaan niiden ohella mahd tulevassa perinnönjaossa. Ehkä vanhemmat ovat tehneet testamentin ja miehesi on ainoa, joka tietää sen ja tulee perimään kotitilan?

Vierailija
4/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huolehtii kauaskantoisesti katsottuna omasta omaisuudestaan!

Vierailija
5/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sopinut isänsä kanssa perinnönjaosta, jossa hän lunastaa muut ulos tilasta?!

Vierailija
6/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:37"]

Aikuisen ihmisen vinkkinä: Alä puutu puolisosi ja hänen perheensä väleihin. Ne eivät sinulle kuulu. Omilla rahoillaan saa lisäksi tehdä mitä haluaa.

[/quote]

No kai se on ap:lta pois jos mies on viikon korjaamassa traktoria ja sitten lomat onkin jo ohi.

Mutta jos myös omaan talouteen rahaa rittää, niin en rahanmenosta miehelle valittaisi. Kuitit talteen ja perinnönjaossa esiin.

Vierailija
7/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alle vuoden vanhassa traktorissa ole takuu voimassa? 

Mutta oli miten oli, miehen ja vanhempiensa väliset raha-asiat ei kuulu sinulle mitenkään. 

Vierailija
8/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
9/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakamaton kuolinpesä?!

Vierailija
10/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puutu mieheni ja vanhempiensa välisiin raha-asioihin. Mieheni vanhemmilla on iso talo maaseudulla, vanhemmat ovat jo eläkkeellä ja talossa on aina pienempää ja suurempaa remppaa, jotka mies maksaa. Mielestäni on hienoa, että mies pitää huolta ikääntyvistä vanhemmistaan. Minun vanhempani ovat vielä työelämässä, mutta aion auttaa heitä rahallisesti ja muutenkin kun se aika tulee. Vanhemmat eivät ole täällä ikuisesti, eikä heitä pitäisi nähdä minään turhana kulueränä ja aikavarkaana.

Vierailija
11/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy selville oletteko naimisissa vai ette. Jos ette niin sitten sinun kyllä kannattaa pitää suu supussa. Hän tekee mitä haluaa omilla rahoillaan. Ja jos olette naimisissa niin silloin hän tekee rahoilla jotka jää yli pakollisten menojen. En voi ymmärtää kantaasi mitenkään. Ei juolahtanut omaan pieneen mieeleenikään valittaa kun oma puolisoni autto vanhempiaan. Ne on kuitenkin hänen vanhempansa.

Vierailija
12/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto että täytyy olla rahan perään. Onhan ne hänen vanhempansa. Ja hänen lomansahan ne on. kai hän saa päättää miten ne pitää.

Vierailija
13/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:14"]Voi hitto että täytyy olla rahan perään. Onhan ne hänen vanhempansa. Ja hänen lomansahan ne on. kai hän saa päättää miten ne pitää.
[/quote]
Siis jos on mies, jolla on parisuhde / perhettä, niin on ihan ok, että hän käyttää lomansa just niin kuin itse tykkää yhtään puolison kanssa neuvottelematta? Täällä ollaan kyllä joskus niin mustavalkoisia. Joko tehdään kuten ITSE halutaan tai sitten akka määrää ja mitään välimuotoja ei ole..

Vierailija
14/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin mies: avioliitossa yhteistä on vain yhdessä hankittu omaisuus, palkka ei ole yhteistä. Mies saa tehdä rahoillaan ihan mitä tahtoo (niin saa nainekin omillaan), joten jos mies ostaa traktorin niin mies ostaa traktorin. Meillä sellainen maksaa vähän yli 100 000 e, teillä oli nähtävästi vähän halvempi.

Vierailija
15/15 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:14"]

Voi hitto että täytyy olla rahan perään. Onhan ne hänen vanhempansa. Ja hänen lomansahan ne on. kai hän saa päättää miten ne pitää.

[/quote]

Jää traktorit huoltamatta kun akaa ottaa äkkilähdön ja lapset jää isin lomaviihdykkeeksi. Jos rahan määrä ei olekaan ongelma, niin aikaa on kullakin perheellä vain rajallisesti...siitä ei itsekkäästi voi määrätä jos haluaa pitää myös sen perheen.

Kyllä mä ap:nä ehdottaisin miehelle että muuttaa äidin helmaan takasin kun oma perhe ei näytä nappaavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi