Esimiehenä lomailu
Taas on esimiehenä tyydyttävä kesälomaan toukokuussa. Kesä-, heinä- ja elokuu menevät alaisille, syyskuu on lomakieltoa ja päällekkäin ei saada olla lomalla. Jos määrää alaisista jonku lomalle toukokuussa, niin sitten alkaa aivan järjetön kiukuttelu, hidastelu töissä ja saikutus. Jos haluaa homman toimivan on itse joustettava - huoh. Toivottavasti uusi työpaikka löytyisi ja saisi nämä uuden esimiehen.
Kommentit (8)
Suosittelisin kasvattamaan munat. Terveisin itsekin esimies ja aikansa lomissa joustanut
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa paikassa lomat kiertää ja siihen ei mussutukset auta, meilläkin. Ei tästä kukaan jaksa nurista, kun säännöt on samat kaikille.
Meilläkin kiertää kolmen työntekijän kesken, mutta heille ei käy se, että neljäs eli esimies olisi ringissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs suostuit esimieheksi.
Niimpä. Mekään ei auteta esihenkilöä ollenkaan. Työaika kun loppuu, hanskat tippuu vaikka hommat ois kesken. Saa esihenkilö tehdä loppuun. Ollaan pidetty muiden työntekijöiden kanssa tiukkaa linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa paikassa lomat kiertää ja siihen ei mussutukset auta, meilläkin. Ei tästä kukaan jaksa nurista, kun säännöt on samat kaikille.
Meilläkin kiertää kolmen työntekijän kesken, mutta heille ei käy se, että neljäs eli esimies olisi ringissä.
Siinä tapauksessa esimies päättää itse lomansa ajankohdan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs suostuit esimieheksi.
Niimpä. Mekään ei auteta esihenkilöä ollenkaan. Työaika kun loppuu, hanskat tippuu vaikka hommat ois kesken. Saa esihenkilö tehdä loppuun. Ollaan pidetty muiden työntekijöiden kanssa tiukkaa linjaa.
Hyvä. On johdon tehtävä resursoida ja jakaa työtaakka niin, ettei esimies luhistu työmäärän alle. Alaisten ei tule laittaa yhtään ylimääräistä tikkua ristiin.
Sama tilanne. Olen vaan kääntänyt asian niinpäin, että koska minun ei tarvitse tehdä alaisten työtä kuin lomatuuraajana tarvittaessa, ja muuten sekä työni että palkkani on huomattavasti parempi, niin antaa poikien pitää lomat omien mieltymysten mukaan. Minulle käy se kesäkuun alku tai elokuun loppu ihan hyvin.