Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita joita teet koska ei ole rahaa?

Hehehe
02.03.2022 |

Mitä asioita teet siksi koska ei ole rahaa? Etenkin sellaisia juttuja joita et kehtaa muille kertoa. :) Minä voin aloittaa. Leikkaan hiukseni itse kotona keittiösaksilla vessan peilin edessä, kampaajaan ei ole ollut varaa moneen vuoteen. Varsinkin tasoitus takaa on vaikea, mutta olen jo aika haka! :D Tuotteet tulee myös käytettyä ihan viimeiseen saakka - muka vanhentumispäivämäärä purkin avaamisesta, höpöhöpö. Hyvin voi läiskiä kasvonaamiota naamaan, jonka löytää kaapin perältä - ostettu ja avattu vuonna kivi. Uusia kun ei voi ostaa, kun ei rahaa. Ja onpa joskus pahimpina hetkinä lähtenyt jostain kodin ulkopuolelta mukaan vessapaperirullakin kodin vessareissujen turvaamiseksi. :D Sun vuoro!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyet hiukset jotka leikkaan myös itse. En uskalla katsoa miltä näyttävät takaapäin. Ruokaa ei tule heitettyä juuri ikinä pois kun se syödään. Lomailee katsomalla YouTubesta matkailu- ja lentovideoita😁

Vierailija
2/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kotona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murehdin. Se on se, mitä teen koska ei ole rahaa: murehdin siitä, miten saan rahan riittämään ja pelkään etten saakaan.

Teen paljon tuostakin, mitä ap kuvaa, eli leikkaan itse hiukseni (tai perheenjäsen leikkaa) ja käytän kaikki tavarat, vaatteet, autot yms loppuun. Se ei tosin johdu rahan puutteesta, vaan en jaksa kampaajia, joihin menee aikaa ja lopputulos ei kumminkaan ole yhtään sen parempi kuin perheenjäsenen keittiösaksilla saksimanakaan, ja tuotteet käytän loppuun ihan ekologisuuden takia. 

En kuitenkaan ole koskaan varastanut vessapaperia, enkä ole eläessäni ostanut yhtään kasvonaamiota, joten ei niitä ole vanhentumaankaan päässyt.

Vierailija
4/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en raaski tilata Hesaria, niin haen sen aina yhden ravintolan paperinkeräysroskiksesta.  Kerran viikossa koko viikon lehdet.  

Vierailija
5/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia olen joutunut ilmoittautumaan TE-toimistoon työttömäksi. Ilman tuota en olisi saanut edes työmarkkinatukea. Vain ja ainoastaan rahan takia olen virallisesti työtön. Toki leikkaan myös itse hiukseni. Vanhentunutta ruokaa en voi syödä, koska kärsin helposti suolistovaivoista. Saan noita vaivoja myös ihan sellaisesta ruoasta, jossa on vielä päiväystäkin jäljellä. Kärsin ainakin laktoosivaivoista ja ilmeisesti myös keliakiasta. Pitäisi varmaan siirtyä laktoosittomien lisäksi myös gluteenittomiinkin tuotteisiin, vaikka niin ei saisikaan ominpäin tehdä. Mitä tahansa en valitettavasti voi syödä.

Vierailija
6/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken osamaksulla joka on kallista. Jos olisi rahaa pääsisin paljon halvemmalla. Paradoksi mutta totta silti

Vierailija
7/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takia olen joutunut ilmoittautumaan TE-toimistoon työttömäksi. Ilman tuota en olisi saanut edes työmarkkinatukea. Vain ja ainoastaan rahan takia olen virallisesti työtön. Toki leikkaan myös itse hiukseni. Vanhentunutta ruokaa en voi syödä, koska kärsin helposti suolistovaivoista. Saan noita vaivoja myös ihan sellaisesta ruoasta, jossa on vielä päiväystäkin jäljellä. Kärsin ainakin laktoosivaivoista ja ilmeisesti myös keliakiasta. Pitäisi varmaan siirtyä laktoosittomien lisäksi myös gluteenittomiinkin tuotteisiin, vaikka niin ei saisikaan ominpäin tehdä. Mitä tahansa en valitettavasti voi syödä.

Niin, ja turhaa kosmetiikkaa en ole koskaan käyttänytkään. Perushygieeniatuotteet ostan ihan Prismasta tai Citymarketista. 1 eurolla saa jo hammasharjan ja toisella hammastahnan. Shampooseen kyllä tuhlaan kun maksaa noin 3 euroa pullolta. Saippuakaan ei ole kaupan halvinta.

Vierailija
8/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei löydy mitään vanhoja purkkeja, kaikki on käytetty.

Minimalistiksi tulin rahan vähyyden vuoksi.

Käydään aina miesystävän kanssa syömässä ulkona, kun ollaan yhdessä viikonloppuisin.

Meidän tapauksessa tämä tarkoittaa ihan oikeasti ulkona. Jos ei sada, otan patjan palat mukaan, viltit, pöytäliinan, eväät, kuohuvaa, shampanjalasit ja lyhdyn.

Puhelimesta tunnelmamusiikkia soimaan

Vierailija
9/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan kaikkien perheenjäsenten hiukset. Pidän kotona reikäisiä vaatteita ja laitan ehjät päälle vain kun menen ihmisten ilmoille. Tosin enimmäkseen pysyn (ja teen töitä) kotoa käsin, koska HSL:n kuukausilippu on liian kallis.

Vierailija
10/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa vaatteet ihan puhkikuluneet! Sukat, pitkät kalsarit ja alusvaatteet ihan reikäisiä. Farkuissa haaroissa reiät, mutta eihän ne sieltä mihinkään näy. :D Töissä joutuu vähän aina jemmailemaan, ettei kukaan huomaa reikää sukassa tms. - ap

Vierailija
11/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän huorissa käymisen vähemmälle.

Vierailija
12/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kanssa vaatteet ihan puhkikuluneet! Sukat, pitkät kalsarit ja alusvaatteet ihan reikäisiä. Farkuissa haaroissa reiät, mutta eihän ne sieltä mihinkään näy. :D Töissä joutuu vähän aina jemmailemaan, ettei kukaan huomaa reikää sukassa tms. - ap

Opettele paikkaamaan. Mulla oli, ennen koronaa, erikseen työsukat.

Huuhtasin työpäivän jälkeen, jätin kuivumaan pukukoppiin ja aamulla taas jalkaan.

Paikattu sukka kesti hyvin

Vierailija
13/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaan hintoja ja siirrän ostopäätöstä. Tartun tarjoukseen vasta kun alennus on yli 20%. Pidän kotona todella huonoja vaatteita.

Ostan punalaputettuja

Vierailija
14/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni vaatteita viimeksi 2 vuotta sitten. Teen itse ruokaa ja pakastan. Teen itse mm. hernekeittoa ja jauheliharuokia pakastimeen. Myyn tavaroita ja leluja netissä. Leivomme vuoroviikonlopuin pizzaa ja sämpylöitä, joita myös pakastamme. Lopetimme paperisen Hesarin tilauksen ja hampurilaispaikoissa käymisen. Olen laittanut pankin säästöpossutoiminnolla 3 e jokaisesta korttiostoksesta siirtymään toiselle tilille. Niillä rahoilla pärjäämme jotenkin viimeisen viikon ennen seuraavaa palkkapäivää. Lisäksi säännöllistä rahasto- ja osakesijoittamista. Tosin osa sijoituksista on nyt jonkin verran miinuksella.

Vierailija
15/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi ollenkaan kampaajalla, ellei hiukseni olisi alkaneet harmaantua jo kolmekymppisenä. En halua vielä näyttää aivan vanhukselta, joten käyn noin parin kuukauden välein tyvivärjäyksessä. Sitten säästän monessa muussa asiassa.

Miten te vastaavassa tilanteessa olevat olette piilottaneet harmaan tyvikasvun kotikonstein? Onko hirveän sotkuista hommaa ja kuinka usein värjäätte? Tai onko joku hankkinut peruukin? : ) Sitäkin olen harkinnut.

Vierailija
16/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en koskaan valita rahaa tai sairaudet.Ihmiset laskevat olen rikas ja terve.Todellisuudessa kohdallani on kyse rahan halinnansta.Muistaa kaikkea ei voi saada ja mieli tekoja ei toteuttaa.Ainoa tulon lähteeni on työstä saatu eläke ja luojan kiitos on halpa vuokra asunto.Todella en käy kampaaja, en lomaile en matkusta koska ei varaa.Eikä kotini ole kristallikrunua.Sen enempää Ikean valkoista soffa ja noja tuolia,saatikka valkoista ruoka pöytää ja 4kpl valkoisia tuoleja jotka keinonahalla päälystetty.Marimekkoa ei ole materiaalina,ei edes vaatteet,vaikka tykkäisin. Ei Iitalla,ei Teemaa tai arvo taluja.Monesti tahditomilta sukulaisnaisilta tai ystäviltäni,joilla on puolisoiden iso kukkaro käytössä: Miten kestät et voi risteillä,et matkustaa ym.soopaa. Tai miksi et osta sitä tätä vaatetta,hieman naiselisempaa vittaavat.Ehkä heillä on heikko oma tunto ja yritävät nostaa tahditomilla huomautuksilla puheensa minulle,sitä mitä heillä on? Mutta minulla on elämä,kyky kiitolisuuten.En tarvise olla some F.B. en edes älypuhelin olakseni minä kaikkinen vikoineni ja hyveineni!(ps. sille jota hatutaa teksti virheet olen viellä lukihäiriöinen anteeksi häriöni)

Vierailija
17/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kävisi ollenkaan kampaajalla, ellei hiukseni olisi alkaneet harmaantua jo kolmekymppisenä. En halua vielä näyttää aivan vanhukselta, joten käyn noin parin kuukauden välein tyvivärjäyksessä. Sitten säästän monessa muussa asiassa.

Miten te vastaavassa tilanteessa olevat olette piilottaneet harmaan tyvikasvun kotikonstein? Onko hirveän sotkuista hommaa ja kuinka usein värjäätte? Tai onko joku hankkinut peruukin? : ) Sitäkin olen harkinnut.

Eihän kotivärjäys ole homma eikä mikään, kunhan käyttää aina samaa väriä, jos värjää vaan tyven.

Vierailija
18/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamo käynneistä en luovu, mutta baariin ei ole varaa. Elämä on valintoja.

Vierailija
19/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamme lasten ja miehen hiukset kotona.

Vierailija
20/33 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a69v. kirjoitti:

Koska en koskaan valita rahaa tai sairaudet.Ihmiset laskevat olen rikas ja terve.Todellisuudessa kohdallani on kyse rahan halinnansta.Muistaa kaikkea ei voi saada ja mieli tekoja ei toteuttaa.Ainoa tulon lähteeni on työstä saatu eläke ja luojan kiitos on halpa vuokra asunto.Todella en käy kampaaja, en lomaile en matkusta koska ei varaa.Eikä kotini ole kristallikrunua.Sen enempää Ikean valkoista soffa ja noja tuolia,saatikka valkoista ruoka pöytää ja 4kpl valkoisia tuoleja jotka keinonahalla päälystetty.Marimekkoa ei ole materiaalina,ei edes vaatteet,vaikka tykkäisin. Ei Iitalla,ei Teemaa tai arvo taluja.Monesti tahditomilta sukulaisnaisilta tai ystäviltäni,joilla on puolisoiden iso kukkaro käytössä: Miten kestät et voi risteillä,et matkustaa ym.soopaa. Tai miksi et osta sitä tätä vaatetta,hieman naiselisempaa vittaavat.Ehkä heillä on heikko oma tunto ja yritävät nostaa tahditomilla huomautuksilla puheensa minulle,sitä mitä heillä on? Mutta minulla on elämä,kyky kiitolisuuten.En tarvise olla some F.B. en edes älypuhelin olakseni minä kaikkinen vikoineni ja hyveineni!(ps. sille jota hatutaa teksti virheet olen viellä lukihäiriöinen anteeksi häriöni)

Kuule Tiia. Välilyöntien jättäminen pois pisteen jälkeen ei ole lukihäiriöistä. Olethan niitä osannut muutenkin sinnetänne laitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan