Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärin määräämään hoitoon pakko suostua?

Vierailija
27.07.2015 |

Esim leikkaukseen, lastaan, kipsiin, jne jne.

Voiko näistä kieltäytyä? Mitä siitä sitten seuraa, ei hoideta ollenkaan enää ko vaivan osalta, vai mitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko. Kärsi ja kuole.

Vierailija
2/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kypsiä halua murtuneeseen jalkaan niin good luck.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen haluaa parantua.

Vierailija
4/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:17"]

[/quote]

Koitapa itse olla kipsijalan kanssa viikkotolkulla. Kepit kädessä. Mitään ei pysty tekemään. Minnekään ei pysty menemään.

Vierailija
5/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen ihmisen ole tietenkään pakko suostua, jos kyseessä ei ole pakkohoito mielisairaalassa. Lapsen kohdalla vähän eri juttu. Jos huoltaja kieltää hoitamasta lasta, voidaan tehdä kiireellinen huostaanotto.

Vierailija
6/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:17"]

[/quote]

Koitapa itse olla kipsijalan kanssa viikkotolkulla. Kepit kädessä. Mitään ei pysty tekemään. Minnekään ei pysty menemään.
[/quote]
Entä sen poikki menneen jalan kanssa? Meet kirmaamaan niitylle? Ja onhan se väärin luutunut jalka kauniimpi ja toimivampi kuin ennen.

Vierailija
7/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:20"]

[/quote]

[/quote]Ai sinä taas, eikö vieläkään  ole parempi päivä?

Vierailija
8/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ranteeni murtui muutama vuosi sitten ja päivystyksessä ollut kandi selitti kirkkain silmin ettei näitä enää kipsata ollenkaan, pelkkä side & lasta riittää. Lasta laitettiin vielä väärällr puolelle rannetta.

Soitin seuraavana päivänä terveyskeskukseen lääkärille ja pyysin häntä katsomaan röntgenkuvat, sain määräyksen tulla kipsattavaksi.

Tässä tapauksessa ei kannattanut uskoa ensimmäistä hoitosuunnitelmaa.

Vierailija
9/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]No pääsetkö sillä murtuneella jalalla liikkeelle ilman kipsiä ja paraneeko jalka muka itsestään? Kipsi on jalassa noin 6 viikkoa ja jalka paranee. Jos ei kipsata, jalka on kipeä loppun elämää.

Vierailija
10/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Koitapa olla sen murtuneen jalan kanssa ja mennä ihan mihin vain ilman keppejä :D

Vierailija
11/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko suostua. Edes henkeä pelastavaan syöpähoitoon. Potilaalla on itsemääräämisoikeus, ottaa lääkärin "määräämä" hoito vastaan tai olla ottamatta. Kieltäytymisen kannattaa perustua siihen, että tietää mistä on oikeasti kieltäytymässä ja miten se sairauden ennusteeseen vaikuttaa, eli mitä hoitamatta jättäminen tarkoittaa. Kannattaa myös kysyä, mitä hoitovaihtoehtoja on olemasaa ko. sairauden hoitoon. Potilaan itsemääräämisoikeus ei tarkoita sitä, että potilas itse voi sanella mitkä tahansa haluamansa tutkimukset ja hoidot.

Vierailija
12/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä menet lääkäriin ?

Vierailija
13/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]No pääsetkö sillä murtuneella jalalla liikkeelle ilman kipsiä ja paraneeko jalka muka itsestään? Kipsi on jalassa noin 6 viikkoa ja jalka paranee. Jos ei kipsata, jalka on kipeä loppun elämää.

[/quote]

No mulla ei ole jalka murtunut. Jotain muuta. Ja kipsi on 8 (!!!!!!) viikoa. Eli 2 kuukautta jalassa.

Vierailija
14/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Sinun masentunut mielesi ei johdu siitä, että lääkäri on antanut sinulle tarvitsemaasi hoitoa, vaan siitä että olet joutunut tapaturmaan, etkä nyt pysty ymmärtämään, että paraneminen vie aikansa, ainakin yhtä kauan valittamalla kuin ilman valittamistakin, luultavasti kauemmin, sillä osa paranemisesta tapahtuu korvien välissä.

Vierailija
15/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet, teinikö? Nimittäin kukaan täyspäinen aikuinen ei kieltäydy murtuneen jalan kipsaamisesta sen takia, että ei "viikkotokulla pääse mihinkään".

Vierailija
16/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:24"]Ei ole pakko suostua. Edes henkeä pelastavaan syöpähoitoon. Potilaalla on itsemääräämisoikeus, ottaa lääkärin "määräämä" hoito vastaan tai olla ottamatta. Kieltäytymisen kannattaa perustua siihen, että tietää mistä on oikeasti kieltäytymässä ja miten se sairauden ennusteeseen vaikuttaa, eli mitä hoitamatta jättäminen tarkoittaa. Kannattaa myös kysyä, mitä hoitovaihtoehtoja on olemasaa ko. sairauden hoitoon. Potilaan itsemääräämisoikeus ei tarkoita sitä, että potilas itse voi sanella mitkä tahansa haluamansa tutkimukset ja hoidot.
[/quote]
Periaatteessa näin, mutta pakkohoidossa potilaan itsemääräämisoikeuteen puututaan.

Vierailija
17/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]

No mulla ei ole jalka murtunut. Jotain muuta. Ja kipsi on 8 (!!!!!!) viikoa. Eli 2 kuukautta jalassa.
[/quote]
Ja se pätee miten tähän keskusteluun jossa puhutaan murtuneesta luusta? Parantuisiko sinun vammasi ilman? Ellei niin mieti kipsin epämukavuuden plussat ja miinukset tarkkaan.

Vierailija
18/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilkaa kovasti, se parantaa murtuneen jalankin?

Vierailija
19/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä yleensä kannatakaan. En tiedä mihin vaivoihin te lääkäriä tarvitsette, itse en varmaan yli 10 vuoteen ole ollut missään tekemisissä lääkärien kanssa, sitä ennen oli kaikenlaisia tarkistuksia, joista ei hyötyä. Nimittäin jos ongelmia havaitaan, niitä ei osata korjata, tai korjataan täysin väärin, ja terveys voi romahtaa myöhemmin. Rokotteet, amalgaamipaikat, näissä on molemmissa riski että terveys romahtaa, tai lähtee hitaasti kävelemään vuosien mittaan. Ja muitakin esimerkkejä löytyy. Lääkkeet eivät säännönmukaisesti auta mihinkään, turhaa rahanhukkaa.

Vierailija
20/20 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 09:31"]

Ei, eikä yleensä kannatakaan. En tiedä mihin vaivoihin te lääkäriä tarvitsette, itse en varmaan yli 10 vuoteen ole ollut missään tekemisissä lääkärien kanssa, sitä ennen oli kaikenlaisia tarkistuksia, joista ei hyötyä. Nimittäin jos ongelmia havaitaan, niitä ei osata korjata, tai korjataan täysin väärin, ja terveys voi romahtaa myöhemmin. Rokotteet, amalgaamipaikat, näissä on molemmissa riski että terveys romahtaa, tai lähtee hitaasti kävelemään vuosien mittaan. Ja muitakin esimerkkejä löytyy. Lääkkeet eivät säännönmukaisesti auta mihinkään, turhaa rahanhukkaa.

[/quote]No tuohan on eri asia. Sinä et mene lääkäriin jonkun vaivan takia ja sitten kieltäydy hoidosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä