Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meeri-Maria?

27.09.2006 |

Mitä mieltä olette nimestä. Molempien mummojeni nimet kyseessä ja olen halunnut aina tytölleni yhdysnimen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sovi oikein yhteen sen takia, että (ellen erehdy) ovat samaa alkuperää. Siis tavallaan kaksi samaa nimeä peräkkäin. Ei tuon toki kaikkia tarvitse haitata, mutta mä kiinnitän aina huomiota nimien alkuperään.

Vierailija
2/9 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin Kaneli81 on luultavasti oikeassa tuon nimien alkuperän kanssa eli ovat saman alkunimen 2 eri muunnosta... haittaako vai ei, on tietysti teidän asianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Joni-Joona, Juho-Juuso, Santtu-Aleksi ovat samaa nimellistä etymologiaa, mutta se on vain hauskaa ja tekee nimeen kivaa särmää.

Ilman muuta Meeri-Maria on hyvä!

Vierailija
4/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli minua häiritsee nimien sama tausta/ merkitys.

Vierailija
5/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä en pidä lainkaan nimestä Meeri kuten en monista muistakaan Me-alkuisista naisten nimistä, esim. Mervi ja Merja. Jostain syystä tykkään kuitenkin nimestä Meri. :-) Tällaista tämä on, makuasia.

Yhdistelmä Meeri-Maria sinänsä ihan ok.

Vierailija
6/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni toinen nimi on Meeri ja se on myös äitini nimi:)Eikä haittaa nimien sama alkuperä,sopii kivasti yhteen.

Vierailija
7/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kovasti yhdysnimistä, tyttärellämmekin on sellainen ja toiselle nimeä kovasti jo mietitään.

Meeri on aina ollut yksi suosikki nimistäni mutta ei käy yhteen sukunimeni kanssa...:( Maria taas tulee olemaan mahdollisen toisen tyttäremme toinen nimi.

Joten kannatan yhdistelmää Meeri-Maria! :) Niin ja minua se että nimet ovat samasta kantanimestä ei häiritse yhtään -eihän sitä suurinosa edes tiedä, en minä ainakaan olisi tiennyt.

Vierailija
8/9 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä sitten lapsilla sellaista ole - päinvastoin lyhyt kuin mikä...

Mutta silti ihailen edelleen yhdistelmänimiä, joissa on todella kauniitakin!

Meeri-Maria ( a:lla tai ilman) On todella kaunis nimi!

Vierailija
9/9 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen nimet taustalla tässäkin ajatuksessa :-)

Ihana nimi vieläkin... tässä kohta lapsenlapsia odotellessa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän