Sanoja joita et tiedä, miten ne kirjoitetaan
Esim. tuo kantarelli vai kanttarelli. Lasagne vai lasangne. Tms...
Kommentit (38)
Sanoja, joista et tiedä, miten ne kirjoitetaan
Kyllä välillä pitää oikein pohtia yhteenkirjoittamista esim. jossain "perin pohjin", "perinpohjainen" -tyyppisissä tapauksissa on oikeasti aika hankala tietää ihan korvakuulolla miten sanojen pitäisi mennä. Siinä sitten hetki mietintämyssyä niin eiköhän ne oikein mene. Sitten tietty ne klassikot nietzschetsunmuut. Ei varmaan oo kellekään helppoja mokomat.
Sanoja, joiden kirjoitusasua et tunne.
Ja itse kysymykseen: en ole, tarkistan sanakirjasta jos en ole varma. Haluan antaa itsestäni sivistyneen vaikutelman.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:03"]Se on muuten "Sanoja joista et tiedä miten ne kirjoitetaan".
[/quote]
Jep. Kiitos kun korjasit! Ap :-)
Tällainen
Sydämellä. Mahtuuko siihen sydämeen 1 vai 2 m:ää?
Ingnoorata vai miten se meni. Siis olla huomioimatta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:57"]Arnold Swarz....
[/quote]
Mun sisko väitti kovasti että se on Arnold Swarzeniggar. :`D
Tää nyt on enkkua mut joskus aina kuulee nimen Iilai. Mä en muista miten se kirjoitetaan.. Ilye tms
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:13"]
Tää nyt on enkkua mut joskus aina kuulee nimen Iilai. Mä en muista miten se kirjoitetaan.. Ilye tms
[/quote]
Eli? Se on miehen nimi.
Nuo Schwarzeneggerit ym. vieraskieliset nimet on helppo muistaa ja kirjoittaa oikein, jos on vähänkin opiskellut näitä kieliä.
Angelina Jolien esikoispojan lähtömaa; sillä on varmaan suomeksikin useampia kirjoitusasuja, olen nähnyt ainakin eri lailla kirjoitetut seuraavat nimet: [kampotsa, kampodia, kampodha, kamputsea]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:13"]Tää nyt on enkkua mut joskus aina kuulee nimen Iilai. Mä en muista miten se kirjoitetaan.. Ilye tms
[/quote]
Eli :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:28"]
Angelina Jolien esikoispojan lähtömaa; sillä on varmaan suomeksikin useampia kirjoitusasuja, olen nähnyt ainakin eri lailla kirjoitetut seuraavat nimet: [kampotsa, kampodia, kampodha, kamputsea]
[/quote]
Se on Kambodža, eikä nimelle ole suomessa kuin yksi kirjoitusasu. Kamputsea on vanha suositus. Sama kaava näkyy esim. Azerbaidžanissa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:59"]
Ho'girl, siis mikä se on, hutsu enkuksi. Just mietin et miten se kirjoitetaan!
[/quote] Jain miettimaan etta mihin tuota tarvitset. Olen asunut USAssa vuosikymmenet eika viela ole tullut eteen sellaista tilannetta etta olisin sita tarvinnut (tiedan kylla miten se kirjoitetaan).
Jukurtti, joghurt.....?