Marko Björs – Rakkauden seikkailu/TV5
Nyt ensimmäistä kertaa ikinä Marko avaa sydämensä ja näyttää itsestään täysin uuden puolen, kun hän etsii itselleen kumppania uudessa nimeään kantavassa rakkausrealityssa Marko Björs – Rakkauden seikkailu. Katsoja pääsee tutustumaan Markoon tasolla, jota hän ei ole ennen avannut lähipiirinsä ulkopuolisille.
Tiedotteen mukaan sarjan päähenkilö on pelännyt rakastumista ja ajatellut, ettei romantiikka kuulu hänelle. Nyt on kuitenkin Markon vuoro heittäytyä elämänsä tärkeimpään seikkailuun ja antaa rakkaudelle mahdollisuus.
Marko kohtaa Etelä-Afrikassa 10 upeaa sinkkumiestä ja lähtee selvittämään, voisiko joku heistä olla hänelle sopiva kumppani.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008652997.html
Yllättävä veto Markolta lähteä tällaiseen ohjelmaan mukaan.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska julkaistaan juttu Mitä tapahtui kameroiden sulkeuduttua. Vai onko kellään vielä mitään tietoa? Ei yllättäisi, että ovat jatkaneet ystävinä, tai friends with benefits - ratkaisulla.
Kuvausten ja Suomeen palaamisen jälkeen Marko ja Rünno päättivät jatkaa ystävinä. Vaikka rakkauden liekki ei roihahtanut, Marko kertoo reissun olleen täynnä suuria tunteita.
– Rakkauden seikkailu -sarjan kuvaukset ja koko reissu Etelä-Afrikkaan oli upea ja ikimuistoinen kokemus. Matkan aikana käytiin läpi suuria tunteita ja ainutlaatuisia hetkiä, ja tulin monin tavoin muuttuneena miehenä takaisin.
Marko palaa vielä saamaansa palautteen määrään.
– Sarja on herättänyt runsaasti tärkeää keskustelua, ja olen yhä kiitollinen ja häkeltynyt saamastani viestitulvasta.
– Erityisen hienoa on se, että ohjelman myötä elämääni jäi 10 uutta ystävää. Rünnon kanssa olemme jatkaneet eteenpäin tahoillamme, ja olemme yhä hyvissä väleissä. Haluan Rünnolle pelkkää hyvää, ja toivon täydestä sydämestäni, että hän löytää vielä itselleen hyvän tyypin, sen oikean.
Markon tavoin myös Rünno on hyvin iloinen osallistumisestaan ohjelmaan. Vaikka rakkautta ei reissusta lopulta löytynytkään, hän on nyt monta kokemusta rikkaampi.
– Olen todella iloinen, että sain olla Rakkauden seikkailun myötä osaltani tekemässä tv-historiaa. Lähdin etsimään rakkautta sielu auki, ja vaikka sitä ei lopulta löytynytkään, sain kokemuksesta irti kaiken minkä toivoin.
– Meillä on hyvät välit Markon kanssa, ja olen aina olemassa, jos hän tarvitsee minua. Uskon, että sama pätee myös toisinpäin. Olen onnellinen, että pääsin tutustumaan häneen – saimme molemmat ohjelman myötä hienon, kerran elämässä -kokemuksen.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/308e48b4-3248-4749-ae05-8564753…
Eli täysin odotettu ja arvattavissa ollut lopputulos. Harmi. Mutta näin tämäntyylisissä ohjelmissa tuppaa käymään, vaatisi uskomattoman sattuman että löytyisi pitempiaikainen suhde, loppuelämän kestävästä liitosta puhumattakaan. Olisi mielenkiintoista nähdä joskus samaa sukupuolta olevan pariskunta vaikka ensitreffit alttarilla - ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska julkaistaan juttu Mitä tapahtui kameroiden sulkeuduttua. Vai onko kellään vielä mitään tietoa? Ei yllättäisi, että ovat jatkaneet ystävinä, tai friends with benefits - ratkaisulla.
Kuvausten ja Suomeen palaamisen jälkeen Marko ja Rünno päättivät jatkaa ystävinä. Vaikka rakkauden liekki ei roihahtanut, Marko kertoo reissun olleen täynnä suuria tunteita.
– Rakkauden seikkailu -sarjan kuvaukset ja koko reissu Etelä-Afrikkaan oli upea ja ikimuistoinen kokemus. Matkan aikana käytiin läpi suuria tunteita ja ainutlaatuisia hetkiä, ja tulin monin tavoin muuttuneena miehenä takaisin.
Marko palaa vielä saamaansa palautteen määrään.
– Sarja on herättänyt runsaasti tärkeää keskustelua, ja olen yhä kiitollinen ja häkeltynyt saamastani viestitulvasta.
– Erityisen hienoa on se, että ohjelman myötä elämääni jäi 10 uutta ystävää. Rünnon kanssa olemme jatkaneet eteenpäin tahoillamme, ja olemme yhä hyvissä väleissä. Haluan Rünnolle pelkkää hyvää, ja toivon täydestä sydämestäni, että hän löytää vielä itselleen hyvän tyypin, sen oikean.
Markon tavoin myös Rünno on hyvin iloinen osallistumisestaan ohjelmaan. Vaikka rakkautta ei reissusta lopulta löytynytkään, hän on nyt monta kokemusta rikkaampi.
– Olen todella iloinen, että sain olla Rakkauden seikkailun myötä osaltani tekemässä tv-historiaa. Lähdin etsimään rakkautta sielu auki, ja vaikka sitä ei lopulta löytynytkään, sain kokemuksesta irti kaiken minkä toivoin.
– Meillä on hyvät välit Markon kanssa, ja olen aina olemassa, jos hän tarvitsee minua. Uskon, että sama pätee myös toisinpäin. Olen onnellinen, että pääsin tutustumaan häneen – saimme molemmat ohjelman myötä hienon, kerran elämässä -kokemuksen.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/308e48b4-3248-4749-ae05-8564753…
Eli täysin odotettu ja arvattavissa ollut lopputulos. Harmi. Mutta näin tämäntyylisissä ohjelmissa tuppaa käymään, vaatisi uskomattoman sattuman että löytyisi pitempiaikainen suhde, loppuelämän kestävästä liitosta puhumattakaan. Olisi mielenkiintoista nähdä joskus samaa sukupuolta olevan pariskunta vaikka ensitreffit alttarilla - ohjelmassa.
Ensitreffit alttarilla on kamala ohjelmaformaatti. Sellaisista asioista, kuten ensitapaamisesta alttarilla, ei pitäisi tehdä viihdettä kun se on totisinta (karua) totuutta monessa maassa.
Seuraavaksi voisi olla Tico Svart-Rakkauden seikkailu! Vaikka tietenkin toivon että Tico on löytänyt jo elämänsä miehen, mutta jos ei niin ehdottomasti Tico seikkailulle
Krystal on upea. Hänelle jos kenelle toivoisi hyvää parisuhdetta.
Ja Niko - nevöhöörd - Saarinen.
Ihania ihmisiä.
En ole tässä sarjassa nähnyt vielä vilaustakaan rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Näki miten Marko pettyi safarilla kuullessaan Ticon toivovan lasta. Tiesi siinä hetkessä ettei Ticoa valitsekaan ja halusi päästä pois nopeasti tilanteesta. Ilman lapsi puheita Marko olisi valinnut Ticon jonka kanssa olisi jatkanut tapailua. Heillä oli jotain kemiaa.
Minusta Markolla ja Ticolla ei ollut parisuhteeseen vaadittavaa kemiaa. Vain syvään ystävyyteen. Miten tyylikäs, fiksu, hyvin käyttäytyvä, kauniisti puhuva Marko olisi päivästä päivään jaksanut jatkuvast kiroilevaa Ticoa, jonka puhetapa oli muutenkin karkea tyyliin "Björssin poika"? En myöskään ymmärrä tätä Juho-Jarin hehkutusta. En nähnyt hänen ja Markon välillä mitään erikoista. Ainoa, jonka kanssa Markolla selkeästi oli parisuhteeseen viittaavaa kemiaa, oli Rünno. Mutta arjessa parisuhde ei ottanut kipinää.
Vierailija kirjoitti:
En ole tässä sarjassa nähnyt vielä vilaustakaan rakkaudesta.
No aika harvoin sitä näkee näissä tosi-TV-ohjelmissa, jotka kuvataan n. kuukauden aikana. Harva rakastuu televisiokameroiden edessä, varsinkin, kun eivät vietä koko aikaa keskenään, vaan mukana on muitakin, joita tapaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua liikutti se, miten noin silminnähden upea, sisäisesti ja ulkoisesti, kaikin puolin poikkeuksellisen viehättävä, fiksu ja miellyttävä mies kuin Marko B on ollut niin epävarma itsestään ja omasta arvostaan, jopa fyysisyydestään, miten sulkeutuneelta ja varautuneelta hän pohjimmiltaan vaikuttaa. Miten häntäkin on kiusattu - niinkuin melkein kaikkia tuolla. Jotenkin sydäntäsärkevää.
Toivon jokaiselle heistä lämmintä ihanaa ja korjaavaa rakkaussuhdetta. (Ja haluaisin sellaisen itsekin, tottakai).
Minua tuo liikutti myös.
Marko:
–Nyt olen vapaa ja onnellinen. Ohjelman myötä hyväksyin itseni aivan uudella tavalla. Henkiset kahleeni ovat murtuneet, Marko kertoo.
–Olin henkisesti alasti koko Suomen kansan edessä. Koskaan ei todellakaan ole liian myöhäistä olla rohkea.
– Pisimmälle selviytyneen Rünnon kanssa sovimme, että tapaamme vielä kuvausten ulkopuolellakin ja katsomme, mitä tapahtuu. Niin teimme ja sovimme yhdessä, että jatkamme ystävinä.
– Tyyppinä Rünno on aivan upea: energinen ja herkkä, oikea pyörremyrsky. Tutustuminen oli iloinen asia meille molemmille.
– Ticosta puolestaan tuli minulle kuin uusi pikkuveli. Olen onnellinen siitä, että hän jäi elämääni.
– Kumppania en löytänyt. Sen sijaan löysin kymmenen uutta ystävää ja todellisen itseni. Tämän ihmiskokeen jälkeen tiedän, että pystyn antamaan ja vastaanottamaan rakkautta eri tavoin kuin koskaan aiemmin, Marko sanoo.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008832286.html
Ei mielestäni ketään ollut Markon tasoa ohjelmassa ja huvitti se runnon olemus. Siinä yhdistyy köyhä keravalainen joka haluaa olla hienostunut. Ei mikään silmäkarkki, mutta omasta mielestään varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Näkihän ton jo ihan alusta asti ettei joukossa ole Markolle sopivaa miestä. Ihan liian nuoria ja väärältä alalta. Joku 45+ taidegalleristi tai kirjailija olis ollut sopiva.
No tämä. Miksi ihmeessä tuolla oli jotain parikymppisiä ehdokkaita 53v Markolle? Mun mielestä ainoa josta Marko olisi ollut romanttisessa mielessä kiinnostunut oli Sergei, ja Sergeistä taisi olla kiinnostunut muutkin, esim. Tico. Laitetaan 10 nuorta homomiestä huvilalle 24/7 ja he sitten satunnaisesti tapaa päälle 50v miestä jossain ratsastamassa tai tekemässä koruja. Ja heidän pitäisi kiinnostua siitä yhdestä selkeästi vanhimmasta jota tapaavat vähiten. Marko on ihan symppis toki, mutta tuossa kuviossa on mun mielestä itsestään selvää, että miehet kiinnostuu mieluummin toisistaan kuin Markosta.
Ohjelmassa ei jätetty aikaa edes yksityisille yön-yli-treffeille, joilla ehtisi tutustua paremmin. Viimeisessä osassa kaikki kolme toverillisesti yhdessä kuin kolme muskettisoturia tai partiokaverit. Kovin tylsä loppujakso. Vaikka tulos olisi ollut sama, ohjelman jännitys olisi kasvanut, jos olisi jätetty mahdollisuus yksityisemmälle romantiikalle. Katsojalla olisi ollut enemmän spekuloitavaa. Ihan kuin punasteleva Marco vieläkin olisi halunnut jäädä hieman kaappiin ja varmistaa, ettei tule puheita tai spekulointia. Kuin yhdestä sopimuksesta, seksistä
ei edes puhuttu kertaakaan, vaikka se on aika olennainen osa parisuhdetta. Ylikorostuneen neutralisoiva käsikirjoitus, jossa ajetaan tasa-arvoa häivyttämällä parisuhteeseen luonnollisesti kuuluvat asiat taka-alalle ettei vain kukaan homofobinen hermostu.
Ohjelma oli ideana ihana ja tärkeä ja minusta on ihan huippuhienoa että Marko B. lähti siihen mukaan. Hänestä jäi todella kiva, fiksu ja sympaattinen kuva. Vaati varmasti rohkeutta häneltä, joten hyvä että uskalsi ylittää itsensä ja pelkonsa. <3
Mutta sitten ohjelman rakenne. Jotenkin tämä oli nähtävissä heti alussa, että homma ei tule toimimaan kun kaikki muut osallistujat pääsevät saman katon alla tutustumaan toisiinsa tiiviisti. Oli ihan päivänselvää, että siellä niitä ihastumisia tapahtuu. Marko B. puolestaan oli erillään ja etäällä muista ja vain piipahteli muiden joukossa, joten ei niitä kunnollisia, spontaaneja kohtaamisia varmaan edes sillä tavalla ehtinyt syntyä, että kenenkään kanssa olisi ehtinyt tunteet syventyä. Varmastikin joku JJ oli niiden joukossa joihin Marko B. kiinnitti kyllä sillä silmällä huomiota, mutta kuten sanottu, asetelma ei puoltanut sitä että siitä olisi päässyt enempiä kehittymään.
Tosi harmi homma tuo ohjelman toteutus siis, mutta kaikille osallistujille toivoisin kaikkea mahdollista hyvää jatkoon. Olisi kiva tietää missä kukakin nyt kulkee. Ihanaa kesää kaikille!
Ihan hyvä ettei valinnut lopussa ketään. Paras läksi kesken kaiken pois.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma oli ideana ihana ja tärkeä ja minusta on ihan huippuhienoa että Marko B. lähti siihen mukaan. Hänestä jäi todella kiva, fiksu ja sympaattinen kuva. Vaati varmasti rohkeutta häneltä, joten hyvä että uskalsi ylittää itsensä ja pelkonsa. <3
Mutta sitten ohjelman rakenne. Jotenkin tämä oli nähtävissä heti alussa, että homma ei tule toimimaan kun kaikki muut osallistujat pääsevät saman katon alla tutustumaan toisiinsa tiiviisti. Oli ihan päivänselvää, että siellä niitä ihastumisia tapahtuu. Marko B. puolestaan oli erillään ja etäällä muista ja vain piipahteli muiden joukossa, joten ei niitä kunnollisia, spontaaneja kohtaamisia varmaan edes sillä tavalla ehtinyt syntyä, että kenenkään kanssa olisi ehtinyt tunteet syventyä. Varmastikin joku JJ oli niiden joukossa joihin Marko B. kiinnitti kyllä sillä silmällä huomiota, mutta kuten sanottu, asetelma ei puoltanut sitä että siitä olisi päässyt enempiä kehittymään.
Tosi harmi homma tuo ohjelman toteutus siis, mutta kaikille osallistujille toivoisin kaikkea mahdollista hyvää jatkoon. Olisi kiva tietää missä kukakin nyt kulkee. Ihanaa kesää kaikille!
TÄMÄ! Olen täsmälleen samaa mieltä, että formaatti ei ollut Marbon kannalta onnistunein.
Olenko ainoo, jonka mielestä Runno oli aika kauhee?
Vierailija kirjoitti:
Runnon kauheudesta en tiedä, mutta kertoo paljon Marko B:stä, että valitsi noista juuri tuon Runnon. No ehkä tämä oli niiitä ainoita, joka osoitti kiinnostusta sexiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runnon kauheudesta en tiedä, mutta kertoo paljon Marko B:stä, että valitsi noista juuri tuon Runnon. No ehkä tämä oli niiitä ainoita, joka osoitti kiinnostusta sexiin.
Samaa mäki mietin. Mutta pyrkyripikkupoika vaan tuli mieleen. En tiedä, kuka olis noista parhaiten sopinu Markolle, ei oikeen kukaan noista. Inhosin aluksi Sergeitä, mutta sehän in aivan valloittava tyyppi.
Sarja oli todella virkistävää vaihtelua bacheloreihin ym. Miehet oli rehellisiä. Mukana ei oltu vain voittomielessä (paitsi Runno). Miehet lähti kälppimään, jos ei oikeasti synkannu. Lisäksi miehet jutteli oikeista elämän asioista versus nää tyhjäpäiset pirkot bachelorissa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole.
Jännä että ei ole ottanut tätä asiaa huomioon aiemmin ja kaikkien muidenkin mieskandidaattien kohdalla - tämä kun on hyvin mahdollista, kaikki olivat 10 - 15 vuotta nuorempia. Ja Runno kaikkein nuorin - asia ei ole varmasti hänelle vielä ajankohtainen edes, mutta mistä sen voi vielä tietää.