Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä olette huomanneet uuden työpaikan saannin oleellisesti vaikeutuvan? Joko 40+ ?

Vierailija
01.03.2022 |

??

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kesätyöpaikkani sain 13-vuotiaana. Tein töitä tasan 50-vuotiaaksi saakka ja uskoin, että töiden loppumisen jälkeen minun meriiteilläni saisi nopeasti uuden paikan. Tuo oli reilut kuusi vuotta sitten, ja töitä ei edelleenkään ole.

Vierailija
2/35 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alkoi näkyä jo 35 eteenpäin ja todella vaikeutui mitä lähemmäksi 50 tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia. Vaihdoin unelmatyöhön vielä 58v

Vierailija
4/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjoittanut tänne ennenkin, että jo 34-vuotiaana sain kuulla olevani yhteen paikkaan liian vanha. Mutta toisaalta tiedän 58-vuotiaan, joka sai työttömänä uuden työpaikan, ihan tavallisen palkkatyön. Oman nykyisen työni sain kun olin täyttänyt juuri 46 vuotta, mutta tähän haettiin hiljaisella haulla "aikuista" ihmistä. 

Vierailija
5/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana en päässyt enää edes haastatteluihin.

Hoitoalalle tiedän ikäistenikin työllistyneen nopeasti heti lähihoitajan aikuiskoulutusjakson jälkeen, samoin vajaa viisikymppinen tuttu pääsi siivoamaan osa-aikaisesti.

Vierailija
6/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro ikääni hakemuksessa, joten se ei ole vaikeuttanut mitään. CV:stäkin tiputin kaiken epäolennaisen pois.

N40

Vierailija
7/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa viimeksi 46-vuotiaana. En tiedä. riippuuko tämä alasta, mutta nytkin kun lähenen eläkeikää, minua on kysytty toiseen firmaan töihin. Olen ulkomaankaupan alalla ja puhun 6 kieltä. Asun Saksassa.

Vierailija
8/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro ikääni hakemuksessa, joten se ei ole vaikeuttanut mitään. CV:stäkin tiputin kaiken epäolennaisen pois.

N40

On pähkähullua, että ansioluetteloa on karsittava siinä toivossa, että ei näyttäisi sen ikäiseltä kuin on.

Minun ikäni paljastuu jo siitä, että olen valmistunut yliopistosta, jota ei enää ole, ja laitokselta, joka lakkasi olemasta vielä paljon aikaisemmin. Työurakin on jakautunut kolmeen kymmenen vuoden osaan, joista jokainen on jollain tavalla olennainen.

Ja naama paljastaa iän viimeistään haastattelussa.

Vierailija
9/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uuden työpaikan vielä 56-vuotiaana ja vielä vuosi siitä vaihdoin talon sisällä aivan uudenlaisiin hommiin ja olin yli 65-vuotiaanakin töissä.

Uuden työn saaminen vaatii tervettä itseluottamusta ja omaa aktiivisuutta tosi paljon, mutta siinä on mahdollista onnistua.

Vierailija
10/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa 45-vuotiaana, siinä iässä on aika haluttua kamaa kun lapset ovat isompia ja työuraa jäljellä. Onneksi näin, koska olen onnellinen kun sain vielä paremman työn :)

Vierailija
11/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v sain haastattelukutsuja moneen paikkaan. Olin ollut työttömänä 2.5v (oikeastaan ihan ilokseni). Kyseessä työ, joka ei ole mitään suurinta asiantuntija-alaa. Hakemuksia voi olla kymmenistä satoihin. 

Vierailija
12/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työpaikkani sain 49 vuotiaana ja nyt olen 59v. Enää en vaihda, koska en usko että saisin muualta tämän ikäisenä töitä.

Vierailija
13/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oleen vammanen. Muttta aika paljon on yliopiston käyneeitä että jos pääsee rahasuoneeen niiin kiiitoksia.

Vierailija
14/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oleen vammanen. Muttta aika paljon on yliopiston käyneeitä että jos pääsee rahasuoneeen niiin kiiitoksia.

Korrkein äo suvusssa on yli 160. Kaiikki sukulaiiset yliopiston käyyneitä.

Vierailija
15/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 30 ja nyt ei enää paikkaa löydykään. Kai ne aattelee, että toi perustaa kohta perheen tms. :/

Vierailija
16/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vaativaa asiantuntijatyötä, jossa osaaminen kasvaa vain kokemuksen kautta. Mitä pitempi ura on takana, sitä kiivaammin headhunterit soittelevat. Ei ole tarvinnut hakea työpaikkoja viimeiseen 10 vuoteen, niitä tarjotaan.

N47

Vierailija
17/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 vuotiaana vaihdoin parempaan työhön, ei ainakaan vielä ollut vaikeaa ja uskoisin että asintuntija hommissa saa työtä vanhempanakin.

Vierailija
18/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arveleen että aivokuori on jo älykkäillä eteenpäin menevillä ihmisilä jokseenkin melko agressiivista hermostolaaatua. Eteenpäin sysäääväää.

Vierailija
19/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arveleen että aivokuori on jo älykkäillä eteenpäin menevillä ihmisilä jokseenkin melko agressiivista hermostolaaatua. Eteenpäin sysäääväää.

Se on vaan kyse siiitä miten kanavoi ajan ja energiaan mihinkin.

Vierailija
20/35 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alalla asiantuntemuksen lisäksi elämänkokemus on hyvästä, tasaisesti ovat vielä headhunterit olleet yhteydessä ja lähestyn 50 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi