Suomalainen on TOSI HERKKÄ ARVOSTELULLE....
Suomalaiset suuttuvat tosi herkästi kaikesta kritiikistä ja varsinkin, jos on eri mieltä kuin itse.
Miksi ei voida hyväksyä avarakatseisesti muilta saamaa palautetta ja ajatella, että palautteesta ainakin osa täytyy olla totta.
Varsinkin NAISET ovat arvostelulle yliherkkiä.
FEMINISTI kukoistaa....
Kaikki asiat pitää vetää aina tasa-arvokeskusteluun.
ap - itsekin nainen ja ärsyttää tällainen asenne, myös itsellänikin
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:59"]
Olen vain huomannut, että miesten aloitukset esim. jostain naistenjutuista saavat ainakinkin feministit takajaloilleen. Miehet eivät voi kommentoida vapaasti täällä palstalla, kun kaikki heidän esittämät rakentavatkin mielipiteet käännetään aina heitä vastaan. Varsinkin naisilla on pakkomielle kirjoittaa heti oma kärkäs mielipiteensä joka juttuun, jos se sattuu vähänkin kolahtamaan itsessään. Uskon, että miehiin pettyneet naiset varsinkin harrastavat katkeruudessaan tätä toimintamallia. ap, jolla on nyt lomalla aikaa lukea myös av-palstaa:)
[/quote]
Ap. on todellakin nainen...
Näitä suuttujia ei tosiaankaan löydy sitten mistään muusta kansallisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:55"]
Suomalaiset suuttuvat tosi herkästi kaikesta kritiikistä ja varsinkin, jos on eri mieltä kuin itse.
Miksi ei voida hyväksyä avarakatseisesti muilta saamaa palautetta ja ajatella, että palautteesta ainakin osa täytyy olla totta.
FEMINISTI kukoistaa....
[/quote]
Missä tilanteissa koet tarvetta antaa palautetta, miksi oletat olevasi oikeassa ja millä tavalla annat palutteesi? Kerro esimerkki. T. Kukoistava feministi
Ap. sulla tuntuu olevan vankka mielipide, mutta vähän perusteluja. Joten laitappa pari esimerkkiä mihin pohjaat mielipiteesi.
Erityisen herkkiä arvostelulle ovat ne, jotka itse ovat etunenässä arvostelemassa muita. Epäilen myös, että ap ei kestä kritiikkiä kovin pitkälle itsekään.
Ap taitaa olla virolainen naapurini joka suuttui kritiikistäni.
Johtuuko siitä, että täällä on joka kulmalla joku kurttunaama kyttäämässä pahansuovasti? Tai siitä, että pidetään omaa mielipidettä ainoana oikeana ja toitotetaan sitä joka paikka täyteen, eikä osata nähdä asioita kokonaisuuksina? Kyllä mä ainakin loukkaannun tuollaisesta ihan tosissani, koska se on vittumaista käytöstä. Ei osata antaa palautetta rakentavasti, vaan monella tuntuu olevan käsitys, että on jotenkin positiivinen asia paukauttaa negatiivinen palaute mahdollisimman jyrkästi ja vittumaisesti ilmoille. Siinä on sitä suomalaista keskustelukulttuuria, josta ei edes muka saisi loukkaantua.
Aloitus oli paras pointti mikä on jo painanut päätäni iät ja ajat. Loistava aloitus! Minua arvostellaan paljon ja paljon. Olen kärsinyt arvosteluista. Minä en valita muiden arvosteluja. Tuo kuulosti minä huono suomi, usko pois se on suomea. Minua ollaan arvosteltu loukkaavasti. Oikeuden mukaista olisi käydä vuorovaikutteista keskustelua arvostelusta. Täällä ei näköjään osata oikeudenmukaista vuorovaikutusta suomessa. Liian perättömät arvostelut eivät ole kivoja. Vaikka ne ei loukkaa ja vaikka ei tuntuisi niin loukkaa ja pitää silti miettiä mitä toinen sanoi.
Johtuu ankeasta kasvatuksesta ja siitä että kulttuuri on sellainen että kaikkea epätäydellisyyttä ja kaikkia virheitä pitää hävetä ihan järjettömän paljon.
Olen vain huomannut, että miesten aloitukset esim. jostain naistenjutuista saavat ainakinkin feministit takajaloilleen. Miehet eivät voi kommentoida vapaasti täällä palstalla, kun kaikki heidän esittämät rakentavatkin mielipiteet käännetään aina heitä vastaan. Varsinkin naisilla on pakkomielle kirjoittaa heti oma kärkäs mielipiteensä joka juttuun, jos se sattuu vähänkin kolahtamaan itsessään. Uskon, että miehiin pettyneet naiset varsinkin harrastavat katkeruudessaan tätä toimintamallia. ap, jolla on nyt lomalla aikaa lukea myös av-palstaa:)
Tunnen yhden latinomiehen. Suomalaiset eivät ole mitään häneen verrattuna. On tosi herkkä tapaus. Välit kerrasta poikki jos onnistuu kolauttamaan " kuumakallen " miehisyyttä, esim. töiden suhteen. Työnteossa muutenkin on tarkka mitä mies voi tehdä, kun miehisyys kärsii.
Kummallinen tulkinta miten on omasta milestään kympin mies, vaikka tosiasiat sanoo että 5-6 välillä.
Mielensäpahoittajia riittää, se nyt on päivänselvän juttu. Onko kyse huonosta itsetunnosta, vai oman minäkuvan vääristymisestä? Rakentavaa palautetta pitäisi osata ottaa vastaan järjellä, ei tunteilla.
Hyvä pointii 12. TOKI myös ulkomaalaisissa on näitä herkkähipiäisiä. Suomalaisilla on vaan keskimäärin huono itsetunto, kun ei koskaan kehuta ja kannusteta. Arvostellaan ja haetaan syyllisiä kaikesta. Mielenterveysongelmat kukoistaa jne. Toivoisin enemmän suvaitsevaisuutta, jos jokaisella ei ole sama mielipide kuin ITSELLÄÄN. Ja miksi pitäisi vielä laukoa mielipiteitä asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään. ap
Minä ainakin. Eteenkin silloin jos kieltäydytään näkemästä mitään hyviä puolia.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:55"]
FEMINISTI kukoistaa....
[/quote]
1. Kritiikki joka koostuu perustelemattomasta haukkumisesta ei ole mitään kritiikkiä vaan ilkeyttä joka kertoo vain kriitikosta itsestään.
2. Miksi ottaa perustelemattomia tuulestatemmattuja haukkuja vastaan? Miksi niistä ei saisi loukkaantua?
Ja 3. Näillä hakkumis "kritiikeillä" ei ole mitän tekoa todellisuuden kanssa.
Lopuksi, tutustu siihen femisnismiin enenkuin huutelet ilmoille lisää noita sun tyhmyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:08"]Hyvä pointii 12. TOKI myös ulkomaalaisissa on näitä herkkähipiäisiä. Suomalaisilla on vaan keskimäärin huono itsetunto, kun ei koskaan kehuta ja kannusteta. Arvostellaan ja haetaan syyllisiä kaikesta. Mielenterveysongelmat kukoistaa jne. Toivoisin enemmän suvaitsevaisuutta, jos jokaisella ei ole sama mielipide kuin ITSELLÄÄN. Ja miksi pitäisi vielä laukoa mielipiteitä asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään. ap
[/quote]
Älä viitsi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:59"]
[/quote] onneksi sä olet täydellinen , eikä sinun eikä miesten aloitukset koskaan syyllistä ja yleistä ja halvenna naisia. Ihanaa nyt löyty oikee luomakunnan kruunaamaton kuningatar ja täydellisyyden perikuva AAAH!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:08"]
Hyvä pointii 12. TOKI myös ulkomaalaisissa on näitä herkkähipiäisiä. Suomalaisilla on vaan keskimäärin huono itsetunto, kun ei koskaan kehuta ja kannusteta. Arvostellaan ja haetaan syyllisiä kaikesta. Mielenterveysongelmat kukoistaa jne. Toivoisin enemmän suvaitsevaisuutta, jos jokaisella ei ole sama mielipide kuin ITSELLÄÄN. Ja miksi pitäisi vielä laukoa mielipiteitä asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään. ap
[/quote] SAA SULLA OLLA MIELIPITEESI, SE EI MEINAA HETI AUTOMAATTISESTI ETTÄ OLET KAIKESSA OIKEASSA.
Minusta eri mieltä ei käytännössä katsoen voi olla ilman riitaa. Muutenhan ollaan samaa mieltä (esim. molemmat hyväksyy sen, että toisen mielipide poikkeaa omasta ja siitä syntyy samanmielisyys).