Mies ei koskaan tee ruokaa meille molemmille, vaan vain itselleen
Kun avokkini tekee ruokaa,hän tekee sitä aina vain itselleen. Esimerkiksi eilen paistoi ruuaksi kanaa, söi kaiken eikä edes kysynyt haluaisinko minäkin. Jos erehdyn kysymään saisinko minäkin hänen tekemäänsä ruokaa vastaus on joko vihaista muminaa siitä kuinka "Näitä kalapuikkoja oli vain 10 pakastimessa, saat yhden" tai "ei, kun ajattelin syödä loput huomenna ennen töihin menoa".
Minä kuitenkin aina ruokaa laittaessa laitan sitä meille molemmille, eikä tulisi mieleenkään kokata vain itselleni... Mies ei yleensä kokkaa arkisin, vaan syö tekemiäni ruokia. Viikonloppuisin mies kokkailee, mutta vain itselleen...
Asia on jotenkin niin kummallinen etten edes tiedä mitä tekisin?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:00"] Öö tuohan on ihan normaalia. Kyllä on naiset taas paapottuja ku pitäisi pyhälle vulvalle tuoda ruokakin suoraan nenän eteen. M20 [/quote] Ai normaalia? Miehetkö eivät sitten ole paapottuja kun nainen tekee ruokaa miehellekin? Ai heikko provo sulla M20 [/quote] naisella on luonnostaan hoivavietti, jota miehellä taas on. On siis aika kohtuutonta odottaa palvelemista mieheltä. Ja nainen, älä esiinny miehenä. Et ole uskottava. M20
[/quote]
Kuka on mielestäsi esiintynyt miehenä? Tuo jonka mielestä M20:n provo oli heikko vai?
Henkilökohtaisesti naisena olen lopettanut kaiken huomioimisen hyvinkin nopeasti jos vastavuoroisuutta ei ilmene.En ole mikään palvelija. Mä en tykkää passata yhtään ketään, enkä varsinkaan huonosti käyttäytyviä aikuisia. Menköön takaisin äitinsä helmoihin tai kuolkoon nälkään.
Apua sun mies taitaa olla mun exä :D mulla oli tapana kokkailla meille ruokaa kun olin sen luona käymässä. Tällä ei ollut tapana keittää mulle edes kahvia samalla kun keitti itselleen xD exän kaveritkin ihmetteli mulle ääneen että olin vai ruokaa laittanut... Ei tainnut niissä piireissä olla tapana. Oman pitsan sentään sain kun itse pitseriasta hain meille...ja mies odotti koiran kanssa ulkona :D
Mistä näitä helmiä oikein löytyy ja miten olette päätyneet niiden kanssa vielä saman katon alle?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:00"] Öö tuohan on ihan normaalia. Kyllä on naiset taas paapottuja ku pitäisi pyhälle vulvalle tuoda ruokakin suoraan nenän eteen. M20 [/quote] Ai normaalia? Miehetkö eivät sitten ole paapottuja kun nainen tekee ruokaa miehellekin? Ai heikko provo sulla M20 [/quote] naisella on luonnostaan hoivavietti, jota miehellä taas on. On siis aika kohtuutonta odottaa palvelemista mieheltä. Ja nainen, älä esiinny miehenä. Et ole uskottava. M20
[/quote]
Minä haluan kumppanikseni MIEHEN. Aikuisen ihmisen joka ei perusta itsekkyyttään ja kyvyttömyyttään tiimityöhön perättömiin sukupuolistereotypioihin.
Älä nyt lapsia tuon kanssa ainakaan tee!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:56"]
Mun miehellä on ollut ja on vieläkin ärsyttävä tapa puhua minä muodossa. Olen sanonut, että jos ollaan koko porukka tulossa anoppilaan, sun pitää sanoa se, eikä puhua vain itsestäsi. Suuttuu aina, "kyllä ne tietää". Monesti riideltykin tästä, sanon joskus että soitan itse jos et voi sanoa, kun eivät osaa varautua että ollaan koko perheellä tulossa. Mies myös puhuu minä pesin matot, vaikka yhdessä se on tehty. Nyt sitten miehen sukulaiset luulee, että mies tekee meillä kaikki kotityöt. Tämän erehdyksen olen kyllä korjannut ja onneksi on facebook, mihin voi päivittää pesin matot ja mieskin oli vähän apuna. Ne voi muita ärsyttää, mutta omalla kohdallani nämä päivitykset on noita sukulaisia varten. Hyvä mies se on muuten, mutta ison porukan nuorimpana tottunut että pitää olla myös itsekäs, että saa osansa.
[/quote]Ison porukan nuorimpana oppinut........ Hyvä selitys , mutta ei varmaankaan oikea. Miehesi ei huomaa kuin itsensä, on siis itsekäs. Iso porukka nimenomaan kasvattaa ottamaan muut huomioon. Näin ainakin meillä. Ja AP:lle sanoisin,että kannattaako laittaa mies vaihtoon? Joskus jos saatte lapsia, mies menee jääkaapille ja vääntää sieltä makkarat suuhunsa ja jättää lapset nälkään. Ei tajua,että muutkin syö ja muillakin on nälkä. Käsittämätöntä käytöstä aikuiselta(?) mieheltä.
[/quote]
Älä jaksa...
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:37"]
[/quote]
Onko mies siis lapsi jota pitäisi hoivata ja holhota?
[/quote]No ainakin tänä M20 on jäänyt aika pienen lapsen tasolle.Sitten itkee kun ei käy tuuria naismaailmassa ja syyttää siitä naisia. Peiliin ei tuu kurkattua ja vaikka tulisikin , ei tajua etsiä syytä sieltä;)
Onnittelut loistavasta parinvalinnasta, ap.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:32"]Meillä sama omituinen juttu. [/quote] Houjentavaa tietää etten ole ainoa! Oletko nostanut asiaa mitenkään esille miehesi kanssa, vai miten olet tässä tilanteessa toiminut? :) Ap
[/quote]
Mä olen tullut siihen tulokseen, että se ei vain ymmärrä. Jos ostetaan esim. pakastepitsaa (2 kpl/paketti), se ymmärtää paistaa vain toisen pitsan.
Onneksi se ei kovin usein ruokia väsää, alkaisi v....a :)
Onks toi vitsi? Onks teillä parisuhde? Vai mikä teillä oikein on?
kuulostaa siltä, että kimpsut kasaan ja menoks. En tajua yhtään. Jos perheytyä aiot ton kanssa, nin kannattais ruveta opettelemaan yhteiseloa. Aloittaa NYT.
Sä tuut olemaan yksinhuoltaja perheesä, jos ukko on noin omanapainen.
Tai mitä sä haluat? Siitähän riippuu paljon. Älä jää roikkumaan tai toivomaan. Kato mitä tapahtuu, kun kerrot miten olis hyvä olla. Jos ei muutosta, niin tee siit omat päätelmät ja mieti omat motiivisi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:34"]
Mitäs jos mahdollisesti sanoisit asiasta miehelle? Tai jos se ei auta, niin kylmästi vaan teet samat takaisin, eli teet ruokaa vaan itsellesi. Jos vaikka sillä tajuaisi asian..
[/quote]
Niin, oletko edes yrittänyt keskustella asiasta miehen kanssa?
Minusta on omituisempaa, että ihmiset eivät vain puhu näistä asioista parisuhteessa. Aivan käsittämättömiä aloituksia täällä. Tuokin olisi selvitettävissä kymmenessä minuutissa, mutta ei, sehän olisi liian helppoa.
Miksi sinä kokkaat miehelle arkisin. Lopeta nyt ihmeessä se!
Jos tämä on totta, niin minulla on vain yksi kysymys. Miksi olet hänen kanssaan parisuhteessa?
Ohiksena kysäisen, että onko todella olemassa ihmisiä, jotka ovat noin urpoja? Lakkaamatta "ottavat turpiinsa", nöyristelevää ja hyvittelevät? Onko se parisuhde todellakin niin tärkeä, että antaa kohdella itseään surkeasti?
Vähän itsekunnioitusta peliin!
No seuraavalla kerralla kokkaat itsellesi?
Siis ensinnäkään en edes tajua, voiko tuollainen puoliso ja liitto olla mitenkään mielekäs muiltakaan osin. Mutta ehdottomasti alkaisin toimia miehen viitoittamalla reitillä eli saisi tehdä ruuat itselleen myös arkisin. Sitten voitaisiin parin viikon kuluttua keskustella siitä, olisiko mukavinta ja käytännöllisintä tehdä yhteisiä ruokia vai ei. Ja mikä ihme on tuollainen liitto!? Olette kuin soluasukkeja, kämppiksiä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:34"]Mitäs jos mahdollisesti sanoisit asiasta miehelle? Tai jos se ei auta, niin kylmästi vaan teet samat takaisin, eli teet ruokaa vaan itsellesi. Jos vaikka sillä tajuaisi asian..
[/quote]
Olen sanonut asiasta, mutta ei näytä vaikuttavan käytökseen mitenkään... Usein tekee myös niin, että paistaa itselleen 2 kananrintaa ja jättää yhden paistamatta pakettiin : "jätin sulle kananrinnan jääkaappiin".
Ap
mies kokee, ettei akat tarvitse ruokaa. pärjäävät ilman. eivät pasko, pysyvät laihoina ruoatta. naiset eivät tarvitse ruokaaa