Olen käynyt viimeksi viime torstaina suihkussa
Alapään olen pessyt ja vaihtanut alushousut joka päivä. Olen ollut vaan kotona ja maannut sohvalla. Tuoreruokaa tuli perjantaina oven taakse ja feelian ruokia olen pääateriaksi lämmitellyt. Viimeiset puoli vuotta on ollut tätä samaa ja aika mennyt kuin sumussa. Lääkärin mukaan olen masentunut, onko tämä sitä masennusta, kun ei kuitenkaan ole itsetuhoisia ajatuksia?
Kommentit (5)
olin ite taannoin yhellä korpimökillä missä meni 6 päivää pesutta. nuuh nuuh. lopulta saunaan ja lumihankeen.
Itse asiassa markkinatalous on tuonut meille sen, että suihkussa pitäisi käydä päivittäin.
Minulla ehkä vaikuttaa puolueellisesti se, että minulle on atooppinen iho eikä se kestä vedellä lotraamista. Vaihdan ja tuuletan vaatteita, käyn suihkussa yleensä 2 kertaa viikossa ja enemmän jos olen erityisesti hikoillut/tilanne sitä vaatii.
Olen useamman vuoden tehnyt näin, eipä ole kukaan sanonut, että olisi hajuhaittoja. Turhaan sitä murehtia!
Mutta joo, masennusta voi olla myös ilman itsetuhoisia ajatuksia. Jatkuva suru, mielialavaihtelut, unettomuus, liikaunisuus, mielihyvän puutos niistä parhaistakin jutuista, negativiinen ajattelu ja tulevaisuudenkuva... jokaisen masennus ilmenee hieman eri tavalla, mutta oleellisinta on, että se vaikuttaa merkittävästi ns. sinun normaaliin arkirytmiisi.
Tsemppiä sinulle!
Atooppinen iho nimenomaan vaatii päivittäistä suihkua (ja uutta rasvausta sen jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Atooppinen iho nimenomaan vaatii päivittäistä suihkua (ja uutta rasvausta sen jälkeen).
No, minulla tämä ihopolilla ohjeistettu ja toimii.. Poikkeudet vahvistanee säännön.. Pointti kuitenkin siinä, että ei tarvitse joka päivä käydä suihkussa ollaakseen ei-masentunut tai "yhteiskuntakelpoinen". :)
Kyllä se taitaa olla. Itselläm kans joskus tuollaista