Isoin kaupunki jossa olet koskaan asunut tai vieraillut (väkiluku)+
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:53"]ja pidätkö Helsinkiä metropolina omien kokemustesi perusteella?
[/quote]
Olen käynyt Bangkokissa, Helsinki on siihen verrattuna melko mitätön...
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:55"]Olisiko Bangkok.
Helsinki on mukava pikkukaupunki.
[/quote]
Eikun Shanghai on väkiluvultaan isoin missä olen ollut.
Aika pienihän tuo Helsinki on. Isoimmat kaupungit joissa olen vieraillut ovat Mexico City, Sao Paulo, NY ja LA.
Tukholmassa olen asunut. Helsingissä olen käynyt vain kerran rautatieaseman liepeillä että ei oikein voi vertailla.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:58"]
Moskova.
[/quote]
Sama. Maailman rumin kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:00"]Aika pienihän tuo Helsinki on. Isoimmat kaupungit joissa olen vieraillut ovat Mexico City, Sao Paulo, NY ja LA.
[/quote]
Lisättäköön vielä, että pidän Helsingistä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 00:00"]Pietari
[/quote]
Väkiluku: 4,991 miljoonaa (2012)
Seoul on isoin kaupunki missä oon käynyt, helsinki on pikkukylä mihinkään korean miljoonakaupunkeihin verrattuna.
Mumbai. Ihan vitusti populaa. Helsinki on paratiisi siihen verrattuna
Kuala Lumpur, n. 2 milj. esikaupunkeineen n. 7 milj. Oli aika erilainen kuin Helsinki.
Asuin Shanghaissa 4 vuotta, nykyinen väkiluku näyttäisi olevan n. 24 miljoonaa asukasta. Ei sitä kyllä silloin tietenkään huomannut, mutta onhan se iso kaupunki. Ei sitä edes hahmota silleen, kuin Suomessa kohkataan jostain kehä III:sta. Asuin Inner Ringin ulkopuolella ja metrolla meni keskustaan 45 min. Ihan normimatka lapsiperheelliselle työssäkävijälle, joka haluaa asua kunnollisessa ja eristetyssä asunnossa. Mielestäni asuin ihan Shanghain keskustan tuntumassa. Tuollakin opiskelijoille silloin pieniä ja hyviä kämppiä Jinganissa Puxissa ok hintaan.
Ensin pitää kertoa shanghailaiselle, missä Suomi sijaitsee Eurooppan nähden ja sitten kertoa että on olemassa pääkaupunki nimeltä Helsinki, (ei, Tukholma ei ole Pohjois-Euroopan pääkaupunki) jossa on n. miljoona asukasta ja siellä on suloisia nähtävyyksiä ja kallista ostettavaa.
Helsinki on Suomen pääkaupunki, mikään merkittävä kaupunki tai metropoli se ei ole.
Olisiko Bangkok.
Helsinki on mukava pikkukaupunki.