Huomenna alkaa uusi elämä ja laihdutus!
Nimim. kippasin juuri suuhun sipsipussin, suklaadonitsin, karkkipussin, pullon limpparia ja grilled cheese -leivän. Tätä itseinhon määrää.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:02"]
Paljonko painat, ap?
[/quote]
55kg. Ahmimishäiriö ei katso painoa.
ap
[/quote]
Mikä sitten? Mikä hemmetti tähän auttaa :(
ap
Tuon painoiselle ahmimishäiriöiselle laihdutus ei ole avain parempaan.
[/quote]
[/quote]
Terapia? Henkinen puoli kuntoon. Liikunta voi auttaa niin ruumista kuin mieltäkin.
Jos ongelmasi ei ole paino niin luonnollisesti painon muuttaminen ei silloin ole ratkaisu.
[/quote]
Urheilen jo nyt SM-tasolla. Terapiaan ei ole opiskelijalla varaa.
Ap
[/quote]
Etkö opiskelupaikan kautta voisi päästä jonkun avun piiriin?
[/quote]
Ehkäpä jonkinlaisen. Mistä ylipäätään tietää, onko kyseessä sairaus?
ap
[/quote]
Sillähän sen saa selville kun ammattilaiselta kysyy. Eikös ahmimishäiriö ole syömishäiriö siinä missä anoreksia tai bulimiakin? Eli sairaudeksi luokitellaan (tietääkseni).
Sinun tuskin tarvitsee laihduttaa. Liikuntapuolikin on lienee kunnossa, jos olet SM-tason urheilija.
Onko sulla todellinen ahmimishäiriö, vai onko sulla tuollaisia satunnaisia mässypäiviä?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:25"]
Sinun tuskin tarvitsee laihduttaa. Liikuntapuolikin on lienee kunnossa, jos olet SM-tason urheilija. Onko sulla todellinen ahmimishäiriö, vai onko sulla tuollaisia satunnaisia mässypäiviä?
[/quote]
Olen joitakin päiviä lähes syömättä pyrkimyksenä laihduttaa, sitten sorrun paniikinomaiseen tuhansien kalorien mässäilyputkeen joka päättyi hirveään morkkikseen, henkiseen ja fyysiseen pahaan oloon. Aikaisemmin pyrin oksentamaan aina ahmimisen jälkeen, nykyään vaan "kärsin" ja lupaan joka kerta, että ei enää ikinä.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:29"]
Sinun tuskin tarvitsee laihduttaa. Liikuntapuolikin on lienee kunnossa, jos olet SM-tason urheilija. Onko sulla todellinen ahmimishäiriö, vai onko sulla tuollaisia satunnaisia mässypäiviä?
[/quote]
Olen joitakin päiviä lähes syömättä pyrkimyksenä laihduttaa, sitten sorrun paniikinomaiseen tuhansien kalorien mässäilyputkeen joka päättyi hirveään morkkikseen, henkiseen ja fyysiseen pahaan oloon. Aikaisemmin pyrin oksentamaan aina ahmimisen jälkeen, nykyään vaan "kärsin" ja lupaan joka kerta, että ei enää ikinä.
ap
[/quote]
Tiedä sitten mitä tämä on. Hemmetin pahalta tuntuu. En näemmä pysty kontroloimaan itseäni yhtään saati saavuttamaan unelmapainoa.
ap
No ei tuo kyllä hyvältäkään kuullosta.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:25"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mutta tuleeko tuo laihduttamisen halu ja tunne tuosta mässäilystä > ähky, turvotus ---> täytyy laihduttaa...vai onko se ollut jo siellä pohjalla?
Oikeasti sinunhan ei tarvitse laihduttaa.
Jos mässäily ei ole oireilua esim. ahdistuksesta niin voit saada apua kun alat syömään terveellisesti ja säännöllisesti. Mässypäivänkin voit pitää ja kun syöt normaalisti niin ei niitä herkkuja tee edes mieli mässätä niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 23:29"]
[/quote]
ap
[/quote]
No voi nyt Jeesus Maria ja Perkele... Oletko muka oikeasti yllättynyt siitä että jos olet syömättä niin se kostautuu mässäilyllä? Järki käteen nyt herran jestas! Ei se ole mitään rakettitiedettä. Jos haluat laihtua niin SYÖ OIKEIN JA SÄÄNNÖLLISESTI. Jos sillä et laihdu niin sitten sinun ei tarvitsekaan. Sm-tason uheilija eikä tuon vertaa ymmärrä mitä helvettiä...
Ainahan se alkaa huomenna senkin ikuinen läskipallero.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 22:56"]Monettako kertaa aloitat "uuden elämän"?
[/quote]
Aina huomenna alkaa ja ylihuomenna loppuu.
Mikähän se sun unelmapaino on, ap? 45 kiloa? Sori, meni vähän myötätunto, kun luin painosi ja että olet SM-tason urheilija. Ja oot ihan pihalla, jos luulet, että laihduttaminen auttaa.
Tänään uuden elämän ensimmäinen päivä. Aamupala syöty, kohta lounas.
Kysyjälle: olen 169cm pitkä.
Ikävää, että meni maku kun kuulit minun olevan vain 55 kiloinen. Tarkoittaako se, ettei ahmiminen ja outo syömiskäyttäytyminen voi oikeasti olla minulle ongelma?
Sinulle, joka ärsyynnyit ja sanoit, ettei syöminen ole mitään rakettitiedettä: no, minulle se voisi yhtä hyvin ollakin.
Luulen, että tämä viimeisen laohdutusvimma alkoi joskus puolitoista vuotta sitten, kun valmentaja arvioi, että viiden kilon laihdutus parantaisi huomattavasti suoritusta.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:24"]
Tänään uuden elämän ensimmäinen päivä. Aamupala syöty, kohta lounas. Kysyjälle: olen 169cm pitkä. Ikävää, että meni maku kun kuulit minun olevan vain 55 kiloinen. Tarkoittaako se, ettei ahmiminen ja outo syömiskäyttäytyminen voi oikeasti olla minulle ongelma? Sinulle, joka ärsyynnyit ja sanoit, ettei syöminen ole mitään rakettitiedettä: no, minulle se voisi yhtä hyvin ollakin. Luulen, että tämä viimeisen laohdutusvimma alkoi joskus puolitoista vuotta sitten, kun valmentaja arvioi, että viiden kilon laihdutus parantaisi huomattavasti suoritusta. ap
[/quote]
Täällä se joka ärsyyntyi. En sanonut (tai ainakaan tarkoittanut) että oikein syöminen olisi kaikille helppoa (minulle se ei ole). Tarkoitin että tähän maailmanaikaan kun ravintotietous on erityisen pinnalla ja kaikki tieto on helposti saatavilla, se että oikeasti olet hämmästynyt kun syömättömyys ei kannatakaan on käsittämätöntä. Eli tarkoitin että sen tajuaminen että itsensä näännyttäminen kostautuu ei ole rakettitiedettä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:24"]
Tänään uuden elämän ensimmäinen päivä. Aamupala syöty, kohta lounas. Kysyjälle: olen 169cm pitkä. Ikävää, että meni maku kun kuulit minun olevan vain 55 kiloinen. Tarkoittaako se, ettei ahmiminen ja outo syömiskäyttäytyminen voi oikeasti olla minulle ongelma? Sinulle, joka ärsyynnyit ja sanoit, ettei syöminen ole mitään rakettitiedettä: no, minulle se voisi yhtä hyvin ollakin. Luulen, että tämä viimeisen laohdutusvimma alkoi joskus puolitoista vuotta sitten, kun valmentaja arvioi, että viiden kilon laihdutus parantaisi huomattavasti suoritusta. ap
[/quote]
Täällä se joka ärsyyntyi. En sanonut (tai ainakaan tarkoittanut) että oikein syöminen olisi kaikille helppoa (minulle se ei ole). Tarkoitin että tähän maailmanaikaan kun ravintotietous on erityisen pinnalla ja kaikki tieto on helposti saatavilla, se että oikeasti olet hämmästynyt kun syömättömyys ei kannatakaan on käsittämätöntä. Eli tarkoitin että sen tajuaminen että itsensä näännyttäminen kostautuu ei ole rakettitiedettä.
[/quote]
Ymmärrän. Mutta minun on vaikea saada itseäni tajuamaan, että normaalilla syömisellä ei liho. Pelkään lihomista hirveästi.
ap.
Pakko puollustaa ap:ta: syömishäiriöt ovat valitettavan yleisiä SM-tason urheilijoilla, varsinkin naisilla. Pitää tarkkailla mitä syö urheilun vuoksi, mutta koska Suomessa ei urheilulla elä, pitää kestä myös normaalielämä ja sen paineet.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:21"]Miksi vasta huomenna?
[/quote]
Tein aloituksen eilen, tänään se alkoi.
ap
Nää sun kirjoitukset on suoraan kun mun kirjoittamia.
Oon 23v, 171/56. Laihdutan kokoajan, aikomuksena painaa alle 50. Ahmin itsekin, tiedostan ongelmani mutten halua myöntää kenellekkään että mulla on syömishäiriö.
Ahmin eilen ja tänään ajattelin syödä vähän, ensi viikolla olen taas syömättä useamman päivän. Pyrin syömään 1-2 kertaa viikossa. Muuten ruokin kehoani nesteillä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:26"]Nää sun kirjoitukset on suoraan kun mun kirjoittamia.
Oon 23v, 171/56. Laihdutan kokoajan, aikomuksena painaa alle 50. Ahmin itsekin, tiedostan ongelmani mutten halua myöntää kenellekkään että mulla on syömishäiriö.
Ahmin eilen ja tänään ajattelin syödä vähän, ensi viikolla olen taas syömättä useamman päivän. Pyrin syömään 1-2 kertaa viikossa. Muuten ruokin kehoani nesteillä.
[/quote]
Näin siinä käy kun yrittää puhua: kukaan ei ota tosissaan.
Sä mitään aloita, luulet vain.