Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetko amerikkalaisia kirjailijoita? Kuka on suosikkisi?

Vierailija
25.07.2015 |

Mä joskus ajattelin, että en juuri lue, kun tajusin, että hemmetti soikoon, luen paljonkin. Esim. yksi suosikkikirjailijoitani on Philip Roth, ja esim. Jeffrey Eiugenideksesta pidän myös. Nuoruuden suosikkejani taas oli Steinbeck, Irving, Vonnegut. Mutta naiskirjailijoita en ole juuri lukenut, ainoastaan yksittäisiä teoksia, esim. Joyce Carol oates, Barbara Kingsolver, Margaret Atwood. Tekis mieli vähän laajentaa tuota listaa ja lukea myös afroamerikkalaisia kirjailijoita. Pari teosta onkin lukulistalla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rona Jaffe oli suosikkini nuorena. Nykyään en lue juurikaan amerikkalaista kirjallisuutta, mutten oikeastaan muutenkaan lue paljon kaunokirjallisuutta nykyään. Olen laiskistunut :(

Vierailija
2/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul Auster

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita Shreve

Vierailija
4/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:35"]

Paul Auster

[/quote]

Austeria kait hehkutetaan aika paljon? Mä luin jonkun kirjan, enkä oikein tykännyt, mutta voisin kyllä kokeilla uudestaankin.

Ap

Vierailija
5/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sidney Sheldon

Vierailija
6/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vain viihdeyleissivistävät hittikirjat, kuten Dan Brown, ja jotain hyvän mielen kirjallisuutta, kuten Kate Jacobsia.

Pidän enemmän eurooppalaisista kirjailijoista. Pohjoismaisista dekkareista, Cecelia Ahernista ja Lucy Dillousta.

Vierailija
7/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donna Tartt, David Foster Wallace. Brett Easton Ellis.

Vierailija
8/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siri Hustvedt, Jhumpa Lahiri, anna Tyler, ja kanadalainen Alice Munro.

Vierailija
9/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko kertoa että Ian McEwanin Makeannälkä, jota juuri luen, on huippu? Vaikka tämähän ei vastaa kumpaankaan kysymykseen.

Vierailija
10/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary higgins clarkin kirjat olen joskus lukenut.

Vierailija
11/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista onko Elizabeth George amerikkalainen, mutta hänen kirjoistaan pidin kovasti. Niiden suomentaminen vaan jostain syystä loppui (?) ja olin laiska alkamaan lukea niitä englanniksi. 

Vierailija
12/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni Morrison on afroamerikkalainen naiskirjailija.

Vierailija
13/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlan Cobenin kirjoja olen nyt lukenut kesällä. Tykkään dekkareista.

Vierailija
14/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raymond Chandler. 

Ernest Hemingway ja Norman Mailer.

Ensiksi mainittu englantilaisvaikutteinen surullisen hahmon ritari. Kaksi seuraavaa amerikkalaista machoilua ja sovinismia parhaimmillaan.

Sinclair Lewisin liki sata vuotta vanha teos Babbitt (1922) hienoa ylemmän keskiluokan kritiikkiä. Suosittelen - ko. kirjailija muuten ensimmäinen yhdysvaltalainen Nobelin kirjallisuudenpalkinnon saaja (1930).

Vierailija
15/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä olen tykännyt: Toni Morrison, Amy Tan, Donna Tartt, Armistead Maupin, Bret Easton Ellis, Mark Twain, Kurt Vonnegut, John Irving

Vierailija
16/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Kingilläkin on muutama luettava kirja.

Vierailija
17/17 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt tosi kovasti John Irvingistä, Jeffrey Eugenidesistä ja Chuck Palahniukista. Myös Siri Hustvedtin What I Loved oli ihana, mutta muista hänen kirjoistaan en ole niin välittänyt. Donna Tartt odottaa hyllyssä tutustumista, samoin Toni Morrison.

Yliopistossa tuli toki luettua opintoja varten ihan kaikkea Benjamin Franklinin elämäkerrasta beatnikkeihin. Suurimman vaikutuksen tekivät Emily Dickinsonin runot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan