Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Thyroxinia ja Melatoniinia käyttää samaan aikaan?

Vierailija
01.03.2022 |

Tai toisen ottaa aamulla ja toisen illalla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas. Mene apteekkiin ja kysy. Ja seuraavan kerran kun menet lääkärille niin informoi ottamasi lääkkeet hänelle. Lääkäri tekee lääkityspäätökset, ei vauvapalstalainen

Vierailija
2/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas. Mene apteekkiin ja kysy. Ja seuraavan kerran kun menet lääkärille niin informoi ottamasi lääkkeet hänelle. Lääkäri tekee lääkityspäätökset, ei vauvapalstalainen

Ajattelin, jos jollain on esim joku linkki jonka laittaa aiheeseen liittyen. En löytänyt itse nopeasti googlaamalla juurikaan tietoa aiheesta. Tai mistä voi netistä katsoa lääkkeiden yhteensopivuuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan ota tyroksiinia illalla ja melaa amulla! Senhän sanoo järkikin.

Vierailija
4/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin toki lähteä apteekkiin tästä kun paranen. Toki tiedän että sieltä voin saada vastauksen. Haluaisin sen vaan samantien.

Olen juuri flunssassa kotona sairaslomalla. Lääkärille ei ole aikaa varattuna, eikä tarvetta varata sellaista muutenkaan. Voiko jostain muualta saada tietoa? Asiallisia vastauksia kiitos. T. Ap

Vierailija
5/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan ota tyroksiinia illalla ja melaa amulla! Senhän sanoo järkikin.

Joo siis se oli vain selvennys otsikkoon, että en olisi ottamassa niitä tietenkään yhtäaikaa samalla suun avauksella. T. Ap

Vierailija
6/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin toki lähteä apteekkiin tästä kun paranen. Toki tiedän että sieltä voin saada vastauksen. Haluaisin sen vaan samantien.

Olen juuri flunssassa kotona sairaslomalla. Lääkärille ei ole aikaa varattuna, eikä tarvetta varata sellaista muutenkaan. Voiko jostain muualta saada tietoa? Asiallisia vastauksia kiitos. T. Ap

Soita työterveyteen jossa hoitaja vastaa ja informoi sinua. Tai terveyskeskuksen neuvontaan, tai apteekkiin. Älä nyt ole noin uusavuton. 

On todella vastuutonta neuvoa palstalla minkäänlaisia lääkitysasioita vaikka olisikin niin pilipali-juttu kuin thyroxin ja melatonin. 

Vierailija
7/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, ja juuri noin että tyroksiini aamulla ja melatoniini illalla.

Terveisin itsekin molempia syövä :)

Vierailija
9/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn aina Yliopiston Apteekin chatista jos jokin lääkeyhdistelmä mietityttää. Chat aukeaa sivun oikeaan alalaitaan ja on maksuton.

https://www.yliopistonapteekki.fi/

Vierailija
10/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiinnostavaa

https://www.medicalnewstoday.com/articles/hypothyroidism-and-insomnia

Large-scale trials are necessary to confirm melatonin is safe and effective for people with hypothyroidism. People who want to try a melatonin supplement should ask a doctor about safe dosages and be aware that supplements can vary significantly in quality.

Käsikauppamelatoniini on niin mietoa, max 1,9mg, ettei siitä ole haittaa satunnaiskäytössä. Pitkäaikaiskäytöstä kannattaa kysyä hoitavalta lääkäriltä. Reseptillä saa 10 mg tabletteja, mutta enpä suosittelisi niitä, jos kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys on tasapainossa.

Vierailija
11/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä nyt ainakaan ota tyroksiinia illalla ja melaa aamulla"

Juu illalla melaa mekkoon

Vierailija
12/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyn aina Yliopiston Apteekin chatista jos jokin lääkeyhdistelmä mietityttää. Chat aukeaa sivun oikeaan alalaitaan ja on maksuton.

https://www.yliopistonapteekki.fi/

Ap:n tapauksessa kehottavat konsultoimaan omaa lääkäriä. On sen sortin asia.

Vierailija
13/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkiin voi soittaa.

Myös chatti on YA:n apteekissa.

Minä soittaisin sinne apteekkiin mistä hain lääkkeet, (ellet uskalla lekurille soittaa)

14/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit soittaa Yliopiston apteekin asiakaspalveluun ja kysyä asiaa farmaseutilta.

Vierailija
15/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, käytän itsekkin.

Vierailija
16/16 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan