Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijan käsky: Menkää viikonloppuna marjaan

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä vielä mihinkään marjaan mennä, kun vain siellä täällä on joku kypsä marja. Me suomalaiset poimimme ainakin omaan käyttöön vain kypsiä marjoja.

Toiseksi nyt sataa vettä. Voi marjoja sateessakin poimia, mutta niihin tulee silloin valtavasti roskaa. Ja tietenkin vettä, mutta sehän on vain hyvä asia kuin on enemmän painoa  myyntimarjoissa.

Vierailija
2/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka vitun tollo ehdottaa marjastamaan lähtemistä jo nyt. ei tuolla ole vielä kuin raakileita jos niitäkään. Taas joku nollakoulutksen saanut umpiääliö kehoittaa, että niin ottaa päähän nuo perkeleet. Pitäis tulella hävittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, mutta oon ihan perkeleellisessä flunssassa...

Vierailija
4/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä mustikat jo kypsiä. :) Olen just menossa poimimaan. Eilen keräsin kaksi litraa.

Vierailija
5/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauko Salo on täältä Joensuusta. Tunnettu sienimies, on ollut tekemässä sienikirjaa

http://www.adlibris.com/fi/kirja/tatista-vaan-9789525309843

Kauko on oikeassa suomalaisten pitäisi poimia enemmän marjoja ja sieniä. Jutussa mainitaan että Etelä-Suomessa sato kypsynyt, täällä Joensuun seudulla kypsyminen on vielä epätasaista. Lakkareissu olisi nyt paikallaan, ne on jo kypsiä.

Vierailija
6/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauko on komeapartainen puutarhatontun näköinen pieni mies. Googlen kuvahaulla löytyy linkki juttuun

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/29912-tata-miesta-tavoittelevat-kaikki-mediat-kysytaan-kaikkea-mahdollista-mita-metsa-antaa

Vierailija
7/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:03"]kuka vitun tollo ehdottaa marjastamaan lähtemistä jo nyt. ei tuolla ole vielä kuin raakileita jos niitäkään. Taas joku nollakoulutksen saanut umpiääliö kehoittaa, että niin ottaa päähän nuo perkeleet. Pitäis tulella hävittää.
[/quote]

Aijaa, kyllä mä olen kerännyt jo monta litraa. Isoja ja maukkaita. T. Tamperelainen

Vierailija
8/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kerännyt isoja ja kypsiä marjoja sekä Etelä-Savosta että Nuuksiosta. Ja artikkelissa puhutaan Etelä-Suomesta. Totta kai siellä on myös paljon raakoja joukossa, mutta kun poimii käsin ja tarkasti, saa hienon saaliin nopeasti. Metsät on tosiaan täynnä mustikkaa tänä vuonna ja saalista varmaan riittää näillä keleillä pitkälle syksyyn!

Vierailija
9/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:20"]

Kyllä olen kerännyt isoja ja kypsiä marjoja sekä Etelä-Savosta että Nuuksiosta. Ja artikkelissa puhutaan Etelä-Suomesta. Totta kai siellä on myös paljon raakoja joukossa, mutta kun poimii käsin ja tarkasti, saa hienon saaliin nopeasti. Metsät on tosiaan täynnä mustikkaa tänä vuonna ja saalista varmaan riittää näillä keleillä pitkälle syksyyn!

[/quote]

Marjat eivät ole saalista, liian helppoja.

Vierailija
10/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mökillä on mustikat jo kypsiä, niitä on paljon ja ovat isoja. Ovat kuitenkin älyttömän mauttomia! Ilmeisesti tämän auringottoman kesän ansiota tämäkin.

Vierailija
11/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää metsään hirvikärpästen takia. Lapsuudessani ja nuoruudessani kyllä tykkäsin poimia marjoja, mutta ne kärpäset on vaan niin kammottavia. Ottaisin mielummin vaikka kyykäärmeitä.

Vierailija
12/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:27"]Meilläkin mökillä on mustikat jo kypsiä, niitä on paljon ja ovat isoja. Ovat kuitenkin älyttömän mauttomia! Ilmeisesti tämän auringottoman kesän ansiota tämäkin.
[/quote]

Meillä päin mustikat on ihan kirpeitä! Siis tosi happamia, vaikka ihan hyvän kokoisia ovatkin. Piirakkaan kyllä sopivat, mutta pelkiltään ei pysty syömään :)

Vierailija
13/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mene.

Minä lähden kalastamaan.

Vierailija
14/14 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ensi viikolla. Mustikoita keräämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän