Olenko kamala ihminen.. :|
Vanhempieni tuttavapari (ei mitenkään erityisen läheisiä) tartti kaksospojilleen (7v) hoitajaa eilen illaksi. Koska mulla ei ollut ohjelmaa niin olin lupautunut vahtimaan poikia illan ajan. (tämän tein hiukan vastoin tahtoani, en todellakaan olisi halunnut mutta oli "pakko" kun el kehdannut sanoa etten halua hoitaa poikia). Ei siinä mitään, lapset on ok niin kauan kun leikkii/pelaa jne. Muun ajan onki sitten ihan helvetin kamalia. Riehuu, repii, sylkee, hakkaa, potkii, heittää tavaroita, piilottaa tavaroita yms. ja vaikka kuinka komentaa nin ei mene jakeluun, siksi parhaani mukaan välttelen hoitokeikkoja. No, eilisen päivän olivat olleeet koko ajan sisällä, ja kun menin hoitamaan klo 6 niin kattoivat videota. Sen jälkeen alkoiki kamala riehuminen, huusivat ja rynnivät ympäri taloa enkö saanut mitään kuria niihin. Sitten alkoikin poikien lempipuuha, eli hoitajan kiusaaminen. Ensin hakkasivat selkään, (ja voin kertoa että sattui ihan helvetisti kun nyrkillä mosauttaa), sitten heitttelivät mua pikkuautoilla ja legoilla ja kaikilla leluilla mitä käsiinsä saivat. :| siinä kohtaa alko mulla palaa totaalisesti hermot, ja sanoin todella tiukasti että jos nyt jumalauta (kyllä, kiroilil lasten kuullen, kivittäkää) ei tuo kiusaaminen lopu niin kutsun poliisit paikalle (kyllä, uhkailin lapsia, kivittäkää). Lällättivät ja hakivat lisää leluja millö heittivät, olin ihan todella vihainen, teki mieli vaan viskata pojat pihalle ja jättää sinne, yritin kuitenkin oysyä rauhallisena. Viimeinen niitti oli kun toinen poika heitti pikkkuautolla otsaan, ja räkäsesti nauroi päälle. Siinö kohtaa mulla vaan nasahti ja heitin sitä takas tyynyllä. Eihön se kamalasti sattunut, ja pojat jatko tavaroilla viskelyä (olin "nurkkaan" ajettuna, en päässyt leikkihuoneesta pois kun ne seiso lelulaatikoiden kanssa ovella.) sitten otin pari palikkaa ja legoa ja helvetti soikoon heitin poikia takasin, ja kovaa. En tiedä sattuko, toivottavasti. Sen jälkeen meinaa juoksivat vanhemoien makkariin ja siellä pysyivät lopun ajan. En ehtinyt edes siivota kun vanhenmat tuli takasin, ja ku ne ihnetteli sotkua +kuhmua otsassa kerroin mitä oli tapahtunut (en omaa osuuttani) ja he oli TOSI vihasia pojille. Lähdin liukkaasti kotiin, ja toivon että pojat ei mainitse että mä heiitn niitä. Vissi on että sinne en enää hoitamaan mene. Ottaa helveyisti päähän jos vanhemmat ei osaa kasvattaa lapsiaan kunnioittamaan muita aikuisia. >.<
Ikää multa löytyy 19v.
Kommentit (13)
Kamalia kakaroita, huonosti kasvatettu. Mitä järkeä muutenkaan, että oli pidetty koko päivä sisällä? Kuka tahansa sekoaa tollasesta. Lasten kuuluu olla ulkona - paljon!
Ymmärrän hyvin tunteesi. Kiltti olet, kun suostuit yrittämään ja selvisithän sä siitä sentään hengissä. Hyvä, ettei kehenkään sattununut enempää. Toivotaan, et riiviöt ottaa opikseen. Ja vanhemmat, mikäs niitä vaivaa? Ja mikä pakko muka kenenkään on saada hoitajaa, saahan niitä vaqikka palkattuakin ja lapset voi ottaa mukaan melekin minne vaan.
t. Yks 7-vuotiaan (väkivallaton) äiti ja kasvatustieteen maisteri :)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:00"]Olisin varmaan tehnyt samalla tavalla, mutta ihmettelen ettet kahden pikkulapsen ohi olisi ovesta päässyt vaikka olisivatkin hakanneet tmv siinä ohitustilanteessa. Onneksi vanhemmat sentään suuttuivat pojille, ja jos nyt sulle soittavatkin, että olit kuulemma heittänyt myös poikia niin sanot vaan rehellisesti, että sulla oli pinna niin kireällä jo ettet nähnyt muuta keinoa, ja olet pahoillasi ettet käyttäytynyt kuin aikuinen, muttet myöskään enää halua tulla poikia hoitamaan. T. Toinen 19v
[/quote]
No olisi siitä varmaa ohi päässyt, jos muutaman mustelman ois lisää halunnut. Vaikka vasta 7v ovatkin niin on aika isokokosia, ja ei nyt lihavia mutta tanakoita(?). Jos ne olis samaan aikaa alkanut hakkaamaan niin en varmaan olis pärjännyt.
Ap
Joo kyllä, pahoinpitelit lasta. Lapset oli ihan kauheita ja ansaitsis päästä kasvatuslaitoksren mutta sä aikuisena teit väärin. Miten lapset oppii että ei saa heitellä toista tavaroilla jos aikuinenki tekee niin. Oot satavarmasti provo koska et uskaltais tätä kirjottaa tänne kun kakaosten vanhemmat sut tunnistais tästä, mutta väärin tositilanteessa sulta.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:08"]Joo kyllä, pahoinpitelit lasta. Lapset oli ihan kauheita ja ansaitsis päästä kasvatuslaitoksren mutta sä aikuisena teit väärin. Miten lapset oppii että ei saa heitellä toista tavaroilla jos aikuinenki tekee niin. Oot satavarmasti provo koska et uskaltais tätä kirjottaa tänne kun kakaosten vanhemmat sut tunnistais tästä, mutta väärin tositilanteessa sulta.
[/quote]
Toimin väärin tiedän, mutta jos ensin ite on iskujen kohteena nin kyllä itse kullakin menis hermot. :/
Ap
Etpä kovin aikuisesti toiminut sinäkään. Olisit voinut jäädä selvittämääm tilanteen ja kertoa mitä tapahtui. Ehtiihän sen jälkeenkin päin. Ole sinä se aikuinen ja ota vastuu omasta osuudestasi.
Älä välitä ap, olin kaverilla kylässä ja kolmen vanha poika ei tykännyt et äiti jutteli jonkun kanssa. Alkoi heittelemään meitä rantapallolla. Kielsin, poika vaan nauroi ja äiti hyssytteli. Tyhjensin pallon ilmasta.
Poika raivostui ja alkoi rääkymään ja sylkemään mun päälle. Kielsin, sylkeminen jatkui, joten räkäisin poikaa naamaan. Poika hiljeni ällistyksestä ja meni omaan huoneeseensa. En ole ylpeä käytöksestäni ja ei kaduta tippaakaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:04"]Kamalia kakaroita, huonosti kasvatettu. Mitä järkeä muutenkaan, että oli pidetty koko päivä sisällä? Kuka tahansa sekoaa tollasesta. Lasten kuuluu olla ulkona - paljon!
Ymmärrän hyvin tunteesi. Kiltti olet, kun suostuit yrittämään ja selvisithän sä siitä sentään hengissä. Hyvä, ettei kehenkään sattununut enempää. Toivotaan, et riiviöt ottaa opikseen. Ja vanhemmat, mikäs niitä vaivaa? Ja mikä pakko muka kenenkään on saada hoitajaa, saahan niitä vaqikka palkattuakin ja lapset voi ottaa mukaan melekin minne vaan.
t. Yks 7-vuotiaan (väkivallaton) äiti ja kasvatustieteen maisteri :)
[/quote]
Juust...ihan maisteriksi pitää, että osaa kakaroita kasvattaa...
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:08"]Joo kyllä, pahoinpitelit lasta. Lapset oli ihan kauheita ja ansaitsis päästä kasvatuslaitoksren mutta sä aikuisena teit väärin. Miten lapset oppii että ei saa heitellä toista tavaroilla jos aikuinenki tekee niin. Oot satavarmasti provo koska et uskaltais tätä kirjottaa tänne kun kakaosten vanhemmat sut tunnistais tästä, mutta väärin tositilanteessa sulta.
[/quote]
Toimin väärin tiedän, mutta jos ensin ite on iskujen kohteena nin kyllä itse kullakin menis hermot. :/
Ap
[/quote]
Joku kukkahattutäti taas, voi jumal..ei ihme että pennut on sekasin. Älä ressaa, itse olen myös heittänyt lapsiani ties millä ja sylkäissytkin naamalle, kun itse kokeilivat ensin rajojaan että voiko niin tehdä!
Hyviä lapsia ovat ja tietävät ettei hypitä kenenkään nenille ilman seuraamuksia. Jos joku kehtaa sulle soittaa ja valittaa tuon jälkeen, niin toivota hyvää pv jatkoa ja luuri kiinni.
Sido seuraavalla kerralla hoidokit lattialle selät vastakkain ja pistä jeesusteipillä turvat tukkoon. Apinoille pitää puhua niiden omalla kielellä..
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:08"]Joo kyllä, pahoinpitelit lasta. Lapset oli ihan kauheita ja ansaitsis päästä kasvatuslaitoksren mutta sä aikuisena teit väärin. Miten lapset oppii että ei saa heitellä toista tavaroilla jos aikuinenki tekee niin. Oot satavarmasti provo koska et uskaltais tätä kirjottaa tänne kun kakaosten vanhemmat sut tunnistais tästä, mutta väärin tositilanteessa sulta. [/quote] Toimin väärin tiedän, mutta jos ensin ite on iskujen kohteena nin kyllä itse kullakin menis hermot. :/ Ap [/quote] Joku kukkahattutäti taas, voi jumal..ei ihme että pennut on sekasin. Älä ressaa, itse olen myös heittänyt lapsiani ties millä ja sylkäissytkin naamalle, kun itse kokeilivat ensin rajojaan että voiko niin tehdä! Hyviä lapsia ovat ja tietävät ettei hypitä kenenkään nenille ilman seuraamuksia. Jos joku kehtaa sulle soittaa ja valittaa tuon jälkeen, niin toivota hyvää pv jatkoa ja luuri kiinni.
[/quote]
Ajatteletko sitten opettajan räkivän lapsia naamalle kun eivät muuten tavallista komentoa usko?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 11:32"]Sido seuraavalla kerralla hoidokit lattialle selät vastakkain ja pistä jeesusteipillä turvat tukkoon. Apinoille pitää puhua niiden omalla kielellä..
[/quote]
Seuraavaa kertaa ei kyllä enää tule..
Ap
Noi tilanteet vaan pitäs estää heti alkuun. Lapset kokeilee rajojaan ja kun heidän toimintaansa ei estetä, niin se jatkuu ihan 100-varmasti. Elä enää hoida noita lapsia, et pärjää heidän kanssa.
Olisin varmaan tehnyt samalla tavalla, mutta ihmettelen ettet kahden pikkulapsen ohi olisi ovesta päässyt vaikka olisivatkin hakanneet tmv siinä ohitustilanteessa. Onneksi vanhemmat sentään suuttuivat pojille, ja jos nyt sulle soittavatkin, että olit kuulemma heittänyt myös poikia niin sanot vaan rehellisesti, että sulla oli pinna niin kireällä jo ettet nähnyt muuta keinoa, ja olet pahoillasi ettet käyttäytynyt kuin aikuinen, muttet myöskään enää halua tulla poikia hoitamaan. T. Toinen 19v