meneekö ensisynnyttäjillä lähes aina yli lasketun ajan?
Odotan esikoista ja viikkoja nyt 34+0. Olen alkanut tässä miettimään synnytystä ja pitääkö se paikkaansa että esikoinen menee lähes aina yli lasketun ajan?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 23:57"]Joo luulin minä myös, että reilusti yli menee, eli tammikuun lopulle...no, syntyi ennen uutta vuotta. (Hitto...)
[/quote]
.
Kuulostaa tutulta! Mut komplikaatioista selviydyttyämme olen todennut että tärkeintä on kuitenkin lopulta vain se terve lapsi :) Kestetään ne ikäkiukuttelut sitten täysi-ikäisyyden kynnyksellä ;)
Mulla eka tuli 39+0 ja toinen 41+3 :)
Voi kun tämä vaan tulisi ennen laskettua tai ei ainakaan paljoa menisi yli. Vaikuttaakos se että millä viikoilla itse on syntynyt? Minä ole syntynyt nimittäin rv 41+1.
Ap
Sairastuin raskausmyrkytykseen, joten eipä mennyt.
39+1 tuli. Itse olen syntynyt viikolla 34.
Keskosena syntyi meidän ensimmäinen lapsi rv 34.
39+2 syntyi. Sektio oltiin sovittu muutaman päivän päähän, ilmeisesti lääkärit luottivat että ensisynnyttäjällä menis yli..
38+6 syntyi minulla esikoinen. Kaksi muuta menivät yli la:n.
Kysyin pelkopolilla tätä asiaa kätilöltä ja hän sanoi oman kokemuksensa perusteella, että yhtä paljon syntyy ennen ja jälkeen la:n. Mitään tilastoa hänellä ei kuitenkaan ollut. Itse synnytin esikoisen 39+4. Äitini on synnyttänyt minut ja siskoni myös muutamia päiviä ennen laskettua päivää. Jännittävää nähdä, miten siskolleni käy, hänellä la reilun viikon päästä.
Ok, elikkä voi siis yhtä hyvin tulla aikasemminkin. Tosin olen jo varautunut siihen että yli menee ja reilusti.
Ap
Meillä esikoinen syntyi yllättäen 35+4 ja toka 36+1.
Toivottavasti sulla menee täysiaikaiseksi raskaus, mutta kannattaa pakata se sairaalakassi kuitenkin ajoissa...
Joo luulin minä myös, että reilusti yli menee, eli tammikuun lopulle...no, syntyi ennen uutta vuotta. (Hitto...)
Esikoinen tuli rv 38+2. Olin kahta päivää aiemmin ollut rutiinikäynnillä sairaalassa ja silloin lääkäri oli todennut, että kohdunsuu on täysin kiinni ja että synnytyksen alkamiseen menee todennäköisesti vielä aikaa. Mun olo oli erinomainen ja aika vaivaton. Olin siis varma, että yliajalle mentäisiin. Niin vain supistukset alkoi kesken kauppareissun ja kun sairaalaan pääsin, parin tunnin kuluttua vauva oli sylissä. Ja mä kun luulin, että ensimmäinen synnytys veisi paljon aikaa. Mulla ei ollut edes sairaalakassia mukana, kun ajattelin, että mut kuitenkin käännytetään takaisin kotiin "malttamattomana ensisynnyttäjänä." Eikä edes supistukset olleet niin voimakkaita ja sairaalaan tajusin lähteä vain siksi, että mies hermoili 3 minuutin välin säännöllisyyttä.
-
Tsemppia, ap, koitokseen! :)
Yliaikaiset lapset ovat kypsiä ja vanhemman oloisia, jaksavat imeä rintaa terhakkaasti ha eri tavalla ovat juonessa mukana, kuin pikku rääpäleet 37+.
On vauvan etu kypsyä rauhassa yli ajan.
Oma tyttö sanoi heti synnyttyään Lää ja se tarkoittaa tissiä. Vielä 2v sanoo lää. :) Heti vaan tissistä kiinni, hymyjä ja katsekontaktia. Olin ihmeissäni. Syntyi 42+2, itse synnyin 39+1.