Mitä tehdä jos aikuinen lapsi syrjäytyy?
Asuu vuokra asunnossa ei siivoa ei käy ulkona, ja nyt on saanut karenssin kun ei mennyt sovittuun työhön
Kommentit (10)
Hommaa hänet terapiaan. Jostakin hänen olisi hyvä saada tukea. Selvät masentumisen merkit.
Pystytkö ottamaan kotiisi? Ihminen ei pärjää yksin.
Jotain on mennyt täysin pieleen. Tukekaa !
Tee uusi lapsi kerta ensimmäinen olikin maanantaikappale.
Mitäpä sille tekee? Itsekin olen syrjäytynyt aikuinen tai oikeastaan syrjäytynyt keski-ikäinen. Ja vaikka olen ollut tässä tilanteessa jo pidempään niin en todellakaan toivo, että yksikään tuttuni tai perheenjäseneni tekisi mitään minun puolestani. Parempi on antaa kaltaisteni vain olla ja elää valintojemme kanssa. Jokaisen ihmisen pitää keskittyä omaan elämäänsä eikä huolehtia muista - varsinkaan aikuisista ihmisistä.
Nyt on selvästi taustalla jotain mielenterveysongelmaa mikä luo myös sosiaalisia ongelmia.
Lääkäriin, siivooja siivoamaan asunnon siistiksi ja koulu- tai työpaikka, että saa elämää raiteilleen.
Syrjäytymisestä nousemista hankaloittaa se, että siinä pisteessä tarjolla olevat työpaikat ovat sellaista peetä, että niitä ei huvita tehdä. Mieluummin jää kotiin katsomaan leffaa kuin menee jonnekin ravintolaan tiskaamaan.
Itse olen tukenut niin paljon kuin mahdollista. En ole ollut kaiken osaava tai tietävä, olen antanut omaa tilaa, muistuttanut, ennen kaikkea rakastanut ehdoitta.
Nyt alkaa orastaa, on tullut viestejä, joissa hän kiittää saamastaan tuesta, sydämien kera.
Syrjäytyminen on yleensä mielenterveyden ongelma. Eipä siinä voi muuta kuin yrittää ohjata avun piiriin.