Menisitkö huomenna töihin, jos saisit 7 tunnin päivästä
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:38"]
Niin, en mene minäkään. Olen jo tehnyt työtunteja niin monta tässä kuussa että kaikki mitä vielä tämän kuun puolella tienaan laskee soviteltua ansiosidonnaistani niin,että joka tienatusta eurosta vähennetään 50senttiä. Tämä käytännössä siis puolittaa päivittäisen palkkani. Kyse siis työttömän oikeudesta tienata tuo noin 300 € ilman että ansiosidonnainen laskee. Mitä järkeä mennä tekemään raskas työpäivä, jonka ansio tämän systeemin kanssa puolittuu? Ja vielä, työ ei ole niin mielekästä että menisin tekemään sitä pelkästään työn ilosta tuolla ansiolla, ja se etten nyt mene ei tarkoita etten saisi jatkossa kuitenkin työtarjouksia. Aika huono systeemi , mutta teen niin kuin parhaaksi näen, en myy työpanostani liian halvalla. Haen koko ajan kokopäivätöitä, jottei tarvitsisi tällä tavoin taktikoida kun saisi vaan mennä töihin ja tehdä kunnon pituisia työviikkoja! ap
[/quote]
Mutta onhan se silti 39e lisää ansiosidonnaisen ja sen 300e päälle. Sehän työnteon ideana on, että jokainen elättäisi itsensä.
[/quote]
Juuri niin. Palkka on palkka. Ei sitä pitäisi laskea kuinka paljon se on tuista pois
Helpommaksi pitäisi tehdä työttömien mahdollisuus ottaa keikkatyötä vastaan
En menisi. Tämän viikon työtunnit 38 h 15 min jo tehty!
Mietin äsken, että riippuu ihan työn laadusta ja työn antajasta. Sitten muistin, että olen peeaa ja tarvin rahaa, joten kyllä tekisin. Saapahan hyvän mielen, rahaa ja bonuksena liikuntaa jos on raskasta työtä.
Millä alalla on noin huono tuntipalkka? Lauantaista pitäisi saada ko vähän lisiäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:38"]
Niin, en mene minäkään. Olen jo tehnyt työtunteja niin monta tässä kuussa että kaikki mitä vielä tämän kuun puolella tienaan laskee soviteltua ansiosidonnaistani niin,että joka tienatusta eurosta vähennetään 50senttiä. Tämä käytännössä siis puolittaa päivittäisen palkkani. Kyse siis työttömän oikeudesta tienata tuo noin 300 € ilman että ansiosidonnainen laskee. Mitä järkeä mennä tekemään raskas työpäivä, jonka ansio tämän systeemin kanssa puolittuu? Ja vielä, työ ei ole niin mielekästä että menisin tekemään sitä pelkästään työn ilosta tuolla ansiolla, ja se etten nyt mene ei tarkoita etten saisi jatkossa kuitenkin työtarjouksia. Aika huono systeemi , mutta teen niin kuin parhaaksi näen, en myy työpanostani liian halvalla. Haen koko ajan kokopäivätöitä, jottei tarvitsisi tällä tavoin taktikoida kun saisi vaan mennä töihin ja tehdä kunnon pituisia työviikkoja! ap
[/quote]
Mutta onhan se silti 39e lisää ansiosidonnaisen ja sen 300e päälle. Sehän työnteon ideana on, että jokainen elättäisi itsensä.
[/quote]
Juuri niin. Palkka on palkka. Ei sitä pitäisi laskea kuinka paljon se on tuista pois
Helpommaksi pitäisi tehdä työttömien mahdollisuus ottaa keikkatyötä vastaan
[/quote]
Nojoo, mutta jos työttömällä menee tuo koko päivän palkka sitten kuluihin mitkä työstä aiheutuu. Auto, juna/bussi, ruokailu jne.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:57"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:18"]vain 39 euroa käteen? rehellisesti! [/quote]menisin huomiseksi, saisin sillä 2 grammaa pilvee, kun mul on nyt euro ja savut loppu. [/quote] Kallista, kuka siitä muka suostuu maksamaan 20e/g? [/quote]laatu maksaa, tiedän mistä puhun. Poltan päivittäin et hesan nigabäkit 15 e ei kiinnosta.
[/quote]
Voin muuten sanoa, että ei todellakaan maksa. 20e/g on pelkkää pahansuopaista ahneutta tuotteella, jonka pitäisi jakaa hyvää oloa ympärilleen.
[/quote]et ole polttanut tarpeeksi hyvää tai tarpeeksi kauan, älä jankuta, tolet on kovat, savut on kovat, jos sul on pienet tolet niin et polta sellasta trippikukkaa mistä meet sekasin ku iha snadin määrä, tai et oo sellasta saanu ikinä. Ostin monesta paikasta 15e ja tästä maksaa hyvin 20 e, en haluu toiselta 15e vaan otan tätä. 20e. Tuu koittaa tänne kos et usko, passaan savut.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:57"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:18"]vain 39 euroa käteen? rehellisesti! [/quote]menisin huomiseksi, saisin sillä 2 grammaa pilvee, kun mul on nyt euro ja savut loppu. [/quote] Kallista, kuka siitä muka suostuu maksamaan 20e/g? [/quote]laatu maksaa, tiedän mistä puhun. Poltan päivittäin et hesan nigabäkit 15 e ei kiinnosta.
[/quote]
Voin muuten sanoa, että ei todellakaan maksa. 20e/g on pelkkää pahansuopaista ahneutta tuotteella, jonka pitäisi jakaa hyvää oloa ympärilleen.
[/quote]et ole polttanut tarpeeksi hyvää tai tarpeeksi kauan, älä jankuta, tolet on kovat, savut on kovat, jos sul on pienet tolet niin et polta sellasta trippikukkaa mistä meet sekasin ku iha snadin määrä, tai et oo sellasta saanu ikinä. Ostin monesta paikasta 15e ja tästä maksaa hyvin 20 e, en haluu toiselta 15e vaan otan tätä. 20e. Tuu koittaa tänne kos et usko, passaan savut.
[/quote]millo sopis, maanantaina?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:05"]Menisin.
Tiesithän, että verotoimistosta voi tilata uuden verokortin pienemmällä prosentilla :)
[/quote] ansiosidonnaisesta menee 2 prosyks. Korotettu vero
Opiskelujen ohella teen kassavuoroja ja ei saatana kun ottaa päähän, hyvällä asenteella olen yli kolme vuotta jaksanut. Kroppa menee pilalle ja kuolen tylsyyteen ja asiakkaat rasittaa. Melkeinpä menisin tolla palkalla töihin, jos homma olisi mieleistä ja haastavampaa. Vaikka vihaan työtäni en ole uutta hakenut, koska esim kahvilassa, leffateatterissa ja vaikka Ärrällä palkka laskisi ja ahne olen, mutta nyt mieheni ei ole enää työtön, joten ei tarvitse niin paljoa stressata rahasta.
Rehellisesti, en menisi. Olen viimeiset kolme työviikkoa tehnyt 12 tuntista työpäivää kesälomasijaistaen kolmea kollegaa omien töiden lisäksi ja huomenna aion nukkua niin pitkään kuin ikinä jaksan, tehdä oikein pitkän, rauhallisen merenrantakävelylenkin ja lukea jonkin hyvän kirjan.
En menisi. Tosin huomenna kyllä itselläni työpäivä on, 5h ja 80€, lauantailisät on myyjälle ihan kivat.
En tiedä menisinkö. Mutta johonkin ne on tukienkin rajat vedettävä ja sitten taas ainakin, jos keikkaa olusi vielä enempi kuin 300 e plus 1 pv, niin menisin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:23"]
Minä olen tehnyt töitä enkä saanut joskus 7 tunnin yöstä kuin ehkä 3 euroa. Tai siis enhän mä muuta tehnyt kuin päivystin ja työkin kotona, ja palkka tehtyjen minuuttien mukaan. Joten joo, tuolla summalla olisin mennyt, jollei matkakulut olisi olleet mahdottomat.
Nykyisin olen paljon parjattu työnvieroksujaeläkeläinen.
[/quote]
Niin siis 3 euroa tuli monesti koko yöstä bruttona. Kuntoni puolesta en kyennyt muuhun, ja lopulta en tuohonkaan.
Menisin. Teen muutenkin lukemattomia tunteja ilmaiseksi yliopistolle mm. joululomilla, kesälomilla, iltaisin, viikonloppuisin... Yliopistolla ei ole mitään ylityökorvauksia ja saamme palkan vain 1600 vuositunnin mukaan, vaikka tekisimme 2600 tuntia vuodessa töitä.
Riippuisi työstä. Aikuinen valvoja luokkaretkellä - menisin.
Raskas fyysinen työ - en menisi.
Tuloni n 1200/kk nettona, siis työpalkka +ansiosidonnainen. Tämän saan tekemällä n 30 tuntia töitä kuukaudessa. Olen tyytyväinen, ennen sain saman tekemällä huonopalkkaista työtä 40 tuntia viikossa! Tulen tuolla summalla nyt hyvin toimeen, kun ei esim autoa eikä kauhean suuria asumiskuluja. Paljon vapaa-aikaa! ap
En. Nyt kasvatan lapsia. Töiden aika on myöhemmin.
Menisin.
Tiesithän, että verotoimistosta voi tilata uuden verokortin pienemmällä prosentilla :)