Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtuullinen maksu kalojen ruokinnasta viikon ajalta kerran päivässä? 25€ ja tuliaiset (kuohuviini ja suklaa)

Vierailija
01.03.2022 |

Pyysin naapurissa asuvaa kaveria. Ei suostunut vaan vaati 50 euroa. Vanhempani hoitavat nyt kalat ilmaiseksi. Ja mikään ruokinta-automaatti ei toimi koska kalat syövät muun ruuan lisäksi pakastettuja surviaisentoukkia.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kalojen ruokkija päättää, mikä on kohtuullista?

Itse en ottaisi mitään kuohuviinin litkua, vaikka sen saisi tekemättä mitään. Kas kun et tarjonnut kahvipakettia? Idiootti.

Paha olo oikein huokuu tästä viestistä.

Vierailija
22/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitoutuisitko itse 25 eurolla olemaan viikon kotona?

No ei kai kukaan sellaista vaadi. tietenkään ei suostuta tuollaiseen, jos on omia menoja.

Mutta mulla ainakaan ei ole ihmeemmin omia menoja, joten en ottaisi edes mitään 25 euroa, vaan hoitaisin ilmaiseksi, ja ilahtuisin tuliaisista.

Jos hoitaja olisi teini tai nuori aikuinen, silloin maksaminen olisi ok.

Niinpä. Ota sitten 50€ pokkana siitä, että ruokit KALAT. Menee viikko, kaadut sisällä keittöjakkaralta ja se lomalta palannut kalatyyppi pitelee avomurtumaasi tunnin ennen ambulanssia sinua rauhoitellen, siivoa pudottamasi lasipurkin sirpaleet ja vuotamasi veren. Laittaa ovesi lukkoon, käy hakemassa lopulta vaatteet kotoasi sinulle, hakee sairaalasta ja käy kaupassa, että pärjäät.

Onko tuntitaksa sama?

Niinpä. Koettakaahan muistaa, että auttaminen on kultaa. Paras tapa maksaa, on auttaa muita ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ilmaiseksi, kun eihän tossa edes ole oikein mitään tekemistä.

Vierailija
24/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kalat viikossa nälkään kuole.

Vierailija
25/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ottaisi mitään kuohuviinin litkua, vaikka sen saisi tekemättä mitään. Kas kun et tarjonnut kahvipakettia? Idiootti.

Paha olo tulee korkeintaan siitä, miten pihejä ihmiset voivat olla. Viikon ajan pitäisi rampata naapurissa ruokkimassa kaloja, ja maksu siitä 25 euroa?! Sehän on aivan naurettavaa, ja lisäksi kukaan ei kaipaa mitään halpaa kuohuviiniä ja suklaatkin voi hakea lähikaupasta.

Vierailija
26/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan omakotitalossa ja meidän naapurit, jotka ovat myös ystäviä, pyysivät taannoin tyhjentämään heidänkin postilaatikkonsa viikon ajan. Käytännössä ei siis mitään ylimääräistä työtä, eikä tietenkään mitään palkkiota oltaisi kaivattu.

Kun naapuri tuli reissun jälkeen hakemaan vähäisen postinsa, toi pullon laadukasta samppanjaa ja pullon laadukasta punaviiniä.

Vierailija
27/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha olo tulee korkeintaan siitä, miten pihejä ihmiset voivat olla. Viikon ajan pitäisi rampata naapurissa ruokkimassa kaloja, ja maksu siitä 25 euroa?! Sehän on aivan naurettavaa, ja lisäksi kukaan ei kaipaa mitään halpaa kuohuviiniä ja suklaatkin voi hakea lähikaupasta.

Paha olo tulee kun lukee näitä ahneuden kommentteja. Rampata, että viitsitkin. Ilmaiseksi tekisin tuollaisen pikkuhomman naapurille, johon ei viittä minuuttia kauemmin mene. Viikko on muutama päivä. Kastelisin vielä kukatkin jos sellaisia naapurilla on. Naapurin koirankin hoitelisin viikon ilmaiseksi kunhan koiran sapuskat tuo. Tälläisista pienistä avunannoista en takuulla edes kehtaisi ottaa yhtään euroa rahaa. Tuliaisesta ilahtuisin olkoon mitä tahansa. Hävetkää ahneet ja laiskat.

Vierailija
28/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin muuttamaan reilusti elämääni ruokinnan takia, ei 25e tietenkään riittäisi. Jos taas olen muutenkin kotona ja naapurissa niin heelposti riittäisi.

Vierailija
29/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha olo tulee kun lukee näitä ahneuden kommentteja. Rampata, että viitsitkin. Ilmaiseksi tekisin tuollaisen pikkuhomman naapurille, johon ei viittä minuuttia kauemmin mene. Viikko on muutama päivä. Kastelisin vielä kukatkin jos sellaisia naapurilla on. Naapurin koirankin hoitelisin viikon ilmaiseksi kunhan koiran sapuskat tuo. Tälläisista pienistä avunannoista en takuulla edes kehtaisi ottaa yhtään euroa rahaa. Tuliaisesta ilahtuisin olkoon mitä tahansa. Hävetkää ahneet ja laiskat.

Olen samaa mieltä, mutta luulen, että noilla tyypeillä, jotka ovat sitä mieltä, että kaikista pikku palveluksista pitää saada rahaa, niin heillä ei ole ystäviä, joille tehdä palveluksia.

Vierailija
30/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkoihin ei mene aikaa niin ihan hyvä korvaus.Kaverille pitäisi riittää tuliaisetkin.

Vierailija
31/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin aina hermostuttaa ja stressaa, jos joudun toisen asuntoon menemään ja ylipäätään ottamaan avaimet haltuuni. On siitä kiva ihan riittävä korvaus saada.

Vierailija
32/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa olisi liikaa, etenkin jos ei voi olla täysin varma, että kalat ruokitaan sovitulla tavalla. Jos naapuri ei ole itse ollut lomalla samaan aikaan, hänellä ei ollut mitään syytä kiskoa tuollaista summaa. Eri asia jos naapuri olisi joutunut muuttamaan omia lomasuunnitelmiaan kalojen takia.

Surviaisista päätellen varmaan aika harvinaisia ja arvokkaita kaloja? Onneksi vanhemmat jelppivät. Ruokinta-automaatit eivät ole täysin luotettavia eikä niihin saa laitettua pakasteruokaa.

Vierailija
33/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalojen ruokinnassa olisi riittänyt kuohuviini ja suklaa. Jos siis homma on vaan nakata ne sinne altaaseen.

Minä ainakin kieltäytyisin edes vastaanottamasta koko rahaa, viini ja suklaa olisi jo ihan kelpo korvaus, jos asuisin naapurissa ja homma olisi tosiaan yksinkertainen. Siis edellyttäen että pyytäjä olisi edes jotenkuten tuttu, mukava ihminen.

Vierailija
34/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SInulla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä siitä, mitä koiran hoitaminen voi tarkoittaa. Sapuskojen antaminen on siinä pienin vaiva. Itse en ikinä antaisi saksanpaimenkoiraani kenenkään ilmaiseen hoitoon ja maksuakin vastaan vain ihmiselle, jonka tunnen hyvin ja joka osaa toimia koiran kanssa kaikissa tilanteissa. 

Vierailija
35/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulisi enemmän stressiä siitä, että nyt varmasti en kadota tai unohda avainta, ja että kaikki sujuu hyvin. Mutta olenkin erityisherkkä, jolle moni muille normaali asia tuottaa paljon stressiä. Toisekseen tiedän uteliaisuuteni ja taipumukseni pikku kleptomaniaan. En haluaisi joutua tilaisuuteen pihistää naapurista jotain pientä, sinänsä merkityksetöntä ja vähäarvoista.

Eli se varsinainen asia, että kalojen ruokinta on sivuseikka tehtävänannossa.

Vierailija
36/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulisi enemmän stressiä siitä, että nyt varmasti en kadota tai unohda avainta, ja että kaikki sujuu hyvin. Mutta olenkin erityisherkkä, jolle moni muille normaali asia tuottaa paljon stressiä. Toisekseen tiedän uteliaisuuteni ja taipumukseni pikku kleptomaniaan. En haluaisi joutua tilaisuuteen pihistää naapurista jotain pientä, sinänsä merkityksetöntä ja vähäarvoista.

Mielenterveyspotilaille ei tietenkään pidä luovuttaa kotinsa avainta.

Vierailija
37/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyspotilaille ei tietenkään pidä luovuttaa kotinsa avainta.

Erityisherkkyys ei ole mielenterveysongelma.

Vierailija
38/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan omakotitalossa ja meidän naapurit, jotka ovat myös ystäviä, pyysivät taannoin tyhjentämään heidänkin postilaatikkonsa viikon ajan. Käytännössä ei siis mitään ylimääräistä työtä, eikä tietenkään mitään palkkiota oltaisi kaivattu.

Kun naapuri tuli reissun jälkeen hakemaan vähäisen postinsa, toi pullon laadukasta samppanjaa ja pullon laadukasta punaviiniä.

Vertaistuki nyt postin ottamista myös viereisestä postilaatikosta jonkun toisen taloon menemiseen (joka päivä) ja kalojen ruokkimiseen?

Postia ei tarvitse edes hakea joka päivä

Vierailija
39/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne säilyy hengissä ruoka-automaatilla yhden viikon, ellei sulla ole jotain monen tonnin kiekkoja.

Vierailija
40/51 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut naapurin kissoja ilmaiseksi jopa kaksi viikkoa, matkaa 200 metriä. Samalla kastelin kukat ja leikkasin nurtsin. Talvella mies kävi myös tekemässä lumityöt ilmaiseksi, jos olivat reissussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän