Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä riita häistä

Vierailija
24.07.2015 |

Mieheni haluaa isohkot häät, koska se kuuluu heidän sukunsa tyyliin. Minä olen luonteeltani introvertti ja vihaan koko ajatusta että olisin huomion keskipisteenä. Suurinosa kutsuvieraista onkin miehen puolelta, minun puolelta tulevat vanhemmat, veli ja viisi kaveria. Minulla ei ole isoa kaveripiiriä, vain muutamia.
Jos saisin yksin päättää niin päivä menisi näin: iltapäivällä maistraattiin ja hääjuhlan asemasta menisimme johonkin hyvään ravintolaan juhlaillalliselle. Vieraiden määrää pitäisi karsia, nyt miehen puolelta on tulossa 67 vierasta.
Miten teillä muilla? Miten olette saaneet soviteltua erilaiset häätoiveet yhteen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän on nyt molempien luovuttava jostain ja tehtävä kompromisseja. Entä, jos menisitte naimisiin maistraatissa ja pitäisitte pelkän hääjuhlan? Mies karsii vieraslistaansa, sanotaan nyt johonkin 30-35 vierasta. Järjestätte sellaista ohjelmaa, missä ette ole koko aikaa huomion keskipisteenä.

Vierailija
2/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se maistraatti ja kirkkovihkiminen tähän kuuluu. Kirkossa voi mennä naimisiin vaikka pelkkien todistajien läsnäollessa. Maistraattivihkimisessä, jos vain on tilaa, voi olla vaikka 200 vierasta.

Itse olen sitä mieltä, että pienet häät tai pelkkä vihillä käynti on järkevää, koska on ihan turhaa hukata isoa määrää rahaa yhden päivän takia. Tällaiset häät sain, kuten halusin. Mies olisi halunnut isommat. Mutta kun tein laskelmat hänelle, että kuinka paljon saadaan rahaa asuntosäästötilille, kun käydään pienesti vihillä, niin suostui pyyntööni vain vihkimisestä ja vanhempien kanssa ravintolaillallisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:33"]Miten se maistraatti ja kirkkovihkiminen tähän kuuluu. Kirkossa voi mennä naimisiin vaikka pelkkien todistajien läsnäollessa. Maistraattivihkimisessä, jos vain on tilaa, voi olla vaikka 200 vierasta.

Itse olen sitä mieltä, että pienet häät tai pelkkä vihillä käynti on järkevää, koska on ihan turhaa hukata isoa määrää rahaa yhden päivän takia. Tällaiset häät sain, kuten halusin. Mies olisi halunnut isommat. Mutta kun tein laskelmat hänelle, että kuinka paljon saadaan rahaa asuntosäästötilille, kun käydään pienesti vihillä, niin suostui pyyntööni vain vihkimisestä ja vanhempien kanssa ravintolaillallisesta
[/quote]

Pitää käyttää tuota rahasyytä. Ap

Vierailija
4/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee laskelmat ja pidä pääsi. Miehen toiveesta me pidettiin aikoinaan isommat häät ja mä vihasin joka minuuttia, koska oliisin halunnut hiljaisesti vaan käydä maistraatissa enkä olla huomion kohteena. Se mies on nyt ex.

Vierailija
5/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kannattaa laskea ja miettiä, mihin on varaa ja mikä on järkevää, mutta ei toisen osapuolen mielipidettä voi kokonaan ohittaa. Ihan sama, kumpi haluaa isot häät ja kumpi pelkän koruttoman vihkimisen, molempien toiveet on huomioitava ja yritettävä löytää jonkinlainen kompromissi.

Vierailija
6/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIrveä riita on syy jättää koko häät viettämättä. Järjestäkää häät sellaisen kumppanin kanssa, että on samanlaiset käsitykset asioista, siis kumpikin erikseen. Säästytte sitten avioeron vaivalta.

Sellainen "riitely" voi olla umpirakastuneena olla oikein kivaa, mutta muutaman avioliittovuoden jälkeen teillä ei ole enää mitään yhteistä.

Vierailija
7/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 17:46"]

Tietysti kannattaa laskea ja miettiä, mihin on varaa ja mikä on järkevää, mutta ei toisen osapuolen mielipidettä voi kokonaan ohittaa. Ihan sama, kumpi haluaa isot häät ja kumpi pelkän koruttoman vihkimisen, molempien toiveet on huomioitava ja yritettävä löytää jonkinlainen kompromissi.

[/quote]

Mutta haluaako mies oikeasti, vai ajatteleeko, että niin on heidän suvussa tapana. Jos mies haluaa isot häät, onko valmis maksamaan, hoitamaan järjestelyt, pitopalvelut, ohjelman, papin, auton, kuvat, koristeet, kukat, juhlapaikan jne

Jos on valmis ne huolehtimaan, voisin itsekin vain astella kirkkoon ja mennä valmiille. Jos en isoja häitä haluaisi, niin en niitä kyllä alkaisi järjestämään miehelle niin, että mies olisi vapaamatkustajana vuoden.

Vierailija
8/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, onko se miehen toive vai miehen äidin toive. Jos jälkimmäinen, lähtisin karkuun. 

Vierailija
9/9 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi