Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampoo ehdotuksia vuosien ongelmaan

Vedänkohtakaljuksi
28.02.2022 |

Hei, juu elikkäs olen yläasteelta asti kärsinyt päänahkani takia. Olen nyt parikymppinen, ja minulla on pitkät, paksut ja suorat värjäämättömät hiukset. Jatkuvana ongelmana shampoomerkkien vaihtelusta huolimatta joko kuivuminen ja hilseily, rasvoittuminen tai molemmat samaan aikaan.

Testattujen merkkien joukossa mm. kampaamojen shampoot, ei vaikutusta tai hiljalleen kuivattavia. Lushin palashampoot kuivattivan ihan kamalasti sulfaattimäärän takia ja niistä seurasi ihan uskomatonta hilseilyä. Nurmen palashampoot taas jättivät rasvaisiksi ja myös aiheuttivat hilsettä. Erittäin hienon suomalaisen ja Linnan shampoot kuivattivat myös paljon, mistä seurasi pahaa hilseilyä. Ainoa suht toimiva on Lidlin halpis hilseshampoo, mutta sekin kuivattaa pidemmällä käytöllä, eikä mulla ole Lidliä kotipaikkakunnalla. Head and shoulders taas kuivattaa liikaa.

Vuosien jälkeen tämä turhauttaa. Päänahka vaikuttaa normaalilta ja ei-ärtyneeltä. Pesen hiukset pari kertaa viikossa, tuplapesen ja huutelen hoitoaineen (EHS mustikka) kylmän veden alla pois. Ajattelin seuraavaksi koittaa XZ rauhoittavaa vaniljasuklaa shampoota, ja siihen lisäksi kauraöljyä, mutta haluaisin ehdotuksia. Vuosia kestänyt ongelma turhauttaa, ja nolottaa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä vinkkiä voit testata heti. Ainakin kutinaan auttoi välittömästi. Eli tee etikka-vesi seos (vaikka niin että kolmasosa etikkaa) ja kaada päänahkaan. Anna vaikuttaa ja pese vedellä tai jos haju häiritsee niin shampoolla.

Toinen vinkki on Aqualan L voiteella pesu. Kuulostaa hullulta, mutta kyllä se peseytyy pois.

Vierailija
22/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrä kaukaa vahvat saippuamaiset sulfaatit, kuten Sodium Lauryl Sulfate (SLS) ja Sodium Laureth Sulfate (SLES). Ne aiheuttavat helposti ärsytystä, kutinaa ja hilseilyä päänahassa sekä kuivattavat hiuksia.

Pese useammin. Ei hoitoainetta päänahkaan. Etikka niinkuin tulikin jo.

☝ tämä. Voi olla myös nimellä Sodium Dodecyl Sulphate eli SDS. Kuivattaa ja ärsyttää. Näitä lisätään tuotteisiin ainoastaan voimakkaan vaahtoamisen takia, koska vaahto koetaan "tehokkaaksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitä siis Aqualan L päänahkaan, anna vaikuttaa ja pese pois. Jos tuntuu että tarvitsee lisäpesua niin pienellä määrällä shampoota.

Tuo etikkaliuos auttoi mulla tosi paljon kutinaan ja hilseeseen, sitä suosittelen kokeilemaan vaikka ihan heti

Vierailija
24/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitzoralilla hiivasieni pois päästä. Miten muuten voi sekä hilseillä että rasvoittua, ellei päässä ole hiivaa?

Sitten vauvan shampoota.

Vierailija
25/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile suolaa. Siis pese hiukset ihan normaalisti suihkussa ja sitten kun olet jo huuhdellut hiukset niin huuhtele vielä suolavedellä. Äläkä laita hoitoainetta päänahkaan ollenkaan, vain hiusten latvoihin. Tämä ainakin itselläni on auttanut paljon, joskin ei kokonaan ole hilseilyä poistanut. Mutta auttoi siihen päänahan kutisemiseen paljonkin. Myös etikkaa olen kokeillut ja se auttaa samalla tavalla kuin suola. Nämä on itse asiassa niitä aineita mitä ennen vanhaan käytettiinkin. 

Vierailija
26/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

CHI-sarjan aloe vera -tuotteet on mulla rauhoittanut päänahkaa. Niitä markkinoidaan curly girl -tuotteina, mutta en itse tavoittele kiharoita, vaan kosteutusta. Toimii.

Vierailija
27/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä tarviiko oikeesti shampoosta ja hoitoaineesta kemikaalikuormaa. Shampoo eka pesee luontaset päänahan öljyt jonka jälkeen hoitoainetta laitetaan korvaamaan ne öljyt. Ei ihme ettei joidenkin pää kestä sitä rumbaa

Tällä perusteella ei kannata kuoria ikinä ihoa tai raspata jalkoja..

Jalkojen raspaamista ei ainakaan kannata tehdä. Jos esim kovettumia raspaa pois, niin ne tullee kahta nopeammin takas. Kun ihoa raspaa pois niin se kiihdyttää sen takas kasvua. Kovettumia kannattaa hoitaa rasvaamalla

Vierailija
28/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoneste päähän pesun jälkeen. Auttoi mulla, ennen aamulla pestyt hiukset oli jo illalla rasvaiset. On myös raju atopia päässä. Löytyy system 4 sarjasta

Vierailija
29/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hydrocortison-liuos nyt alkuun hoitamaan päänahan ihoa. Kun tilanne helpottaa niin voi käyttää 1-2 kertaa viikossa. Lisänä tarvittaessa Aqualan L tai Humektan -perusvoiteet.

Xz sulfaatiton persikkashampoo auttoi paremmin mitä System 4 -sarjan tuotteet.

Vierailija
30/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

System 4 tai Cutrin Bio+

Vierailija
31/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese pelkällä vedellä

Tuo oli ainoa mikä auttoi minua ongelmani kanssa. Hirveä määrä rahaa uponnut noihin shampookokeiluihin. Kuukauden ajan toissa kesänä pesin pelkällä vedellä, olin lomalla niin se oli mahdollista.

Nyt olen niin onnellinen kun ratkaisu löytyi! Päänahkaa kannattaa hieroa hyvin niin että veri alkaa kiertämään. Lopuksi kylmällä huuhtelu.

Vierailija
32/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö väkiviinaetikkaa, omanaviinietikkaa vai jotain muuta?

Vierailija
33/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut Linnan lastenshampoita? Itellä tavallinen kuivattaa, mutta lasten versiot on hyviä.

Vierailija
34/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuiva päänahka niin tuo Aqualan L on hyvä konsti! Kuulostaa hullulta, mutta minullakin toimi. Hiero sitä hyvin päänahkaan, anna vaikuttaa. n. 20 minuuttia ja sen jälkeen pesu pelkällä vedellä.

Vierailija
35/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen pesu miedolla shampoolla, alkuun voi pestä kuuriluontoisesti hilseshampoolla kerran tai pari viikossa.

Shampoo

https://www.yliopistonapteekki.fi/aco-body-spc-moisturising-dry-scalp-s…

Hilseshampoo

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DUCRAY-SQUADERM-KERTYOL-SHAMPOO…

Vierailija
36/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisissa tuotteissa, esim Lidlin ja monissa muissakin, on haitallisia ja jopa myrkyllisiä lisäaineita. Xz on turvallinen. Kokeile mustikkaa tai hedelmää tai niitä vuorotellen. Ihotautilääkäriä suosittelisin niin ei kulu rahaa moniin kokeiluihin.

Vierailija
37/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei oikein auta. Totutteluvaihe kestäisi pitkään, ja asiakaspalvelutyössä ei voi olla rasvaisilla ja haisevilla hiuksilla.

Kesälomalla minä siirryin veteen. Voisitko vaihtoehtoisesti pitää leveää hiusnauhaa töissä ollessasi niin ei näy missä kunnossa hiukset ovat? Nehän ovat nyt niin muodikkaitakin.

Vierailija
38/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolashampoo! Dermosililla on hyvä. Käytetään vain kerrsn viikossa, vie kutinat ja desinfioi päänahan jättäen hiukset ihanan pehmeksi. Muillakin merkeillä on kun dermosililla..

Vierailija
39/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut System 4 -sarjaa?

Itsellä tuo pahensi päänahan ärsytystä.

Paras kokeilemani on Biorion shampoo apteekista.

Hilseeseen sitten Nizoral mutta sekin ainakin itsellä pahentaa ärsytystä, hilse kyllä häviää.

Vierailija
40/73 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ehdottomasti suositus XZ:alle! Miulla pitkät, paksut ja kiharat hiukset, ja tuo on ainoa merkki joka miun hiuksille sopii:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi