Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan teillä on ollut Mirena?

Vierailija
24.07.2015 |

Tarkoitan siis kuinka kauan on ollut yksi kierukka kerrallaan. Minulle gyne sanoi että ehkäisyteho pysyy vaikka hormonitoiminta hiipuu. Kauanko olette uskaltaneet pitää sitä yhtä ja samaa? Itsellä tulee nyt kuudes vuosi täyteen. Epäsäännöllisten vuotojen ja tiputteluiden takia pitäisi nyt kyllä mennä vaihtamaan joka tapauksessa. Kivut eivät ole tulleet takaisin, mutta tosiaan nuo vuodot ja epäilen että aika rajut mielialan muutokset johtuvat siitä että oma hormonitoiminta on palaamassa. Kammoan vain sitä itse toimenpidettä, kun viime kerta meni tyyliin "oho, ei se yleensä tuolla lailla, kyllä se yleensä menee, yritetään vielä uudelleen".

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 10 vuotta nyt ollut sama Mirena. Ei vuotoja eikä mitään oireita, sopii mulle loistavasti. Pitänee silti vähän kysellä pitäiskö jo vaihtaa.
Viimeksi kyselin kun oli ollut sen 5 vuotta ja sanottiin että voi huoletta pitää samaa jos ei tule mitään muutoksia ja vuotojen alettuakin toimii kuten tavallinen kierukka.

Vierailija
2/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 9v. En tullut raskaaksi. Siinä on se vaara että tarttuu kiinni kohtuun. Sitten repivät sen pois koska eivät kovin helpolla leikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehkiksessä suositus vaihtaa se 5 vuoden välein. Ihan maksimi on 6 vuotta. Ihme jos muualla on eri ohjeet.

Vierailija
4/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 14:23"]Mulla oli 9v. En tullut raskaaksi. Siinä on se vaara että tarttuu kiinni kohtuun. Sitten repivät sen pois koska eivät kovin helpolla leikkaa.
[/quote]

Hyi helvetti. Jos olisin tällaisesta tiennyt en ikinä olisi antanut moista laittaa. Viisi vuotta täynnä, poisto ei onnistunut ja nyt uusi paistoaika (viimeksi vaadin touhuun lopetuksen) mutta en ole varma uskallanko mennä.. :/

Vierailija
5/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poistoaika
:D

Vierailija
6/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo 9 vuotta. Ensi vuonna otetaan pois. Ongelmia ei ole ollut, mutta gynen mielestä vois sit ottaa pois. 

Vierailija
7/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes vuosi menossa, gynekologi sanoi ettei tarvi vielä vaihtaa

Vierailija
8/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:27"]Minulla on ollut jo 9 vuotta. Ensi vuonna otetaan pois. Ongelmia ei ole ollut, mutta gynen mielestä vois sit ottaa pois. 
[/quote]
Eikä koskaan ole ollut mitään raskauspelkoja? Olisi kiva tietää mikä kierukan ehkäisyprosentti on ilman hormonia.

Vierailija
9/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt 5v ja 2kk. Gyne sanoi laittaessaan että voi hyvinkin toimia kymmenenkin vuotta. Kuulemma sitten kun vuodot alkaa palailla niin sitten vaihtoon.

Vierailija
10/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksista! Ap

Vierailija
11/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:27"]Minulla on ollut jo 9 vuotta. Ensi vuonna otetaan pois. Ongelmia ei ole ollut, mutta gynen mielestä vois sit ottaa pois.  [/quote] Eikä koskaan ole ollut mitään raskauspelkoja? Olisi kiva tietää mikä kierukan ehkäisyprosentti on ilman hormonia.

[/quote]

Ei, olin jo 10 v, kun kierukka laitettiin ja sitä ennen kärsin vuosia lapsettomuudesta, kunnes saimme yllättäen luomuvauvan. Eli hedelmällisyyteni on heikko, kierukan suurin syy oli vuotohäiriöt. Ja hormonikierukka sopi mulle loistavasti, ja viikkokausien kuukautiset ja hormonikuurit niiden lopettamiseksi jäi historiaan. Minulla ei ole ollut kuukautisia koko kierukan ajan.

Vierailija
12/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:27"]Minulla on ollut jo 9 vuotta. Ensi vuonna otetaan pois. Ongelmia ei ole ollut, mutta gynen mielestä vois sit ottaa pois.  [/quote] Eikä koskaan ole ollut mitään raskauspelkoja? Olisi kiva tietää mikä kierukan ehkäisyprosentti on ilman hormonia.

[/quote]

Ei, olin jo 10 v, kun kierukka laitettiin ja sitä ennen kärsin vuosia lapsettomuudesta, kunnes saimme yllättäen luomuvauvan. Eli hedelmällisyyteni on heikko, kierukan suurin syy oli vuotohäiriöt. Ja hormonikierukka sopi mulle loistavasti, ja viikkokausien kuukautiset ja hormonikuurit niiden lopettamiseksi jäi historiaan. Minulla ei ole ollut kuukautisia koko kierukan ajan.
[/quote]
Minullakin vuodot ja kaikki kuukautisiin liittyvät epämääräisyydet hävisivät Mirenan myötä, eli on sopinut minullekin todella hyvin. Eli käyn uusimassa sen kunhan nämä vuotojen yms ärsytykset ylittävät toimenpiteen aiheuttaman pelon... Ap

Vierailija
13/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka n. kuusi vuotta, mutta toinen ei kestänyt sitä viittäkään. Tai siis poisjääneet vuodot palasivat noissa kohdissa, ja gyne suositteli siinä kohtaa vaihtamista. Ihmeteli tosin itsekin tuota, miten toinen ei kestänyt kuin 4,5v

Vierailija
14/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:43"]Mulla oli eka n. kuusi vuotta, mutta toinen ei kestänyt sitä viittäkään. Tai siis poisjääneet vuodot palasivat noissa kohdissa, ja gyne suositteli siinä kohtaa vaihtamista. Ihmeteli tosin itsekin tuota, miten toinen ei kestänyt kuin 4,5v
[/quote]
Oho! Olipas sinulla epäonni tuon kanssa.

Vierailija
15/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli n. 6 vuotta eikä ikinä enää.

Vierailija
16/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 11:44"]Oli n. 6 vuotta eikä ikinä enää.
[/quote]
Miksi ei? Miksi et poistanut aiemmin jos oli sinulle epäsopiva? Olen aidosti kiinnostunut. Ap

Vierailija
17/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 6 vuotta. Ihan maailman paras laite, kun ei menkkoja. Voisi olla vielä pari vuotta lääkärin mukaan, sitten vaihto.

Vierailija
18/18 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta ja vaihto, en enää edes muista mitä ovat kuukautiset ja kipu:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä