Vikkejä kaivataan: miten päättää suhde?
Miten päättää suhde? En ole koskaan joutunut vastaavaan tilanteeseen... Vuoden pituinen suhde kyseessä.
Kommentit (27)
Laita Whatsappi. Lyhyt suhde, itse laitoin 20 vuoden avioliiton poikki tekstarilla.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:36"]
Ei ole hyviä vinkkejä. Muuta kuin se, että päätä se suhde. Älä odota mitään hyvää aikaa, sitä ei tule. Älä yritä selittää mitään, ei sille toiselle kuitenkaan tule sellainen fiilis, että joo, nyt kun selitit niin hyvä että jätät.
Tai yksi vinkki minulla on: jos jätetty yrittää järkätä jotain kahvilla näkemistä tms. älä mene. Ette todellakaan voi olla ystäviä. Eikä hän ystävyyttä haluakaan, vaan suhteelle jatkoa.
[/quote]
Kyllä se toinen ihminen on ainakin selityksen velkaa. Ei parisuhdetta voi päättää tuosta noin vaan ilman minkäänlaisia perusteluja.
Minkä ikäinen olet... Minä kykenin 16-vuotiaana jättämään ekan poiccikseni. Kasvotusten.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:36"]
Ei ole hyviä vinkkejä. Muuta kuin se, että päätä se suhde. Älä odota mitään hyvää aikaa, sitä ei tule. Älä yritä selittää mitään, ei sille toiselle kuitenkaan tule sellainen fiilis, että joo, nyt kun selitit niin hyvä että jätät.
Tai yksi vinkki minulla on: jos jätetty yrittää järkätä jotain kahvilla näkemistä tms. älä mene. Ette todellakaan voi olla ystäviä. Eikä hän ystävyyttä haluakaan, vaan suhteelle jatkoa.
[/quote]
Kyllä se toinen ihminen on ainakin selityksen velkaa. Ei parisuhdetta voi päättää tuosta noin vaan ilman minkäänlaisia perusteluja.
[/quote]
Kyllä voi. Toinen osapuoli voi olla niin hankala, että mitään yhteyttä ei kannata pitää yllä. Tietynlaisten temppujen (esimerkiksi puolison jääminen kiinni pettämisestä jälleen kerran) jälkeen kannattaa myös häipyä mahdollisimman nopeasti ja vähin äänin.
No jos suhteessanne on ollut koko ajan tietyt ongelmat ja niistä on puhuttu jo, musta on hyvä vaan ilmoittaa että tämä on tässä. Mutta jos toinen ei edes tiedä, mistä syystä et halua jatkaa niin kyllä silloin vähän avaisin noita syitä. Kuitenkin ennemmin niin, että kerrot vaikka, mikä ei toiminut sulle ja kaikkea ei tarvitse sanoa, ei loukkaavia henkilökohtaisuuksia kuten "olet lihava ja huono sängyssä".
Kuten joku jo sanoikin, niin jokainen hetki on väärä.
Käyttäydy ensin sellaisella tavalla että tiedät toisen siitä ärsyyntyvän, sanotaan vaikka parin viikon ajan. Näin se toinenkin saa ehkä sen ajatuksen ettet ole ihannekumppani. Sitten ero on toiselle vähemmän vastenmielinen.