Kun ei ole koskaan ollut "normaali" miten voi enää sopeutua tähän yhteiskuntaan??
Olen olkut lapsesta asti herkkä, ujo, erilaisuudesta kiusattu erakko. Olen ollut elänyt omissa ajatuksissani sellaiset 30 vuotta, ja pysytellyt ihmisistä erossa. Miten voi sopeutua, ja päästä muka työelämään, saada ystäviä, ja elää normaalia elämää? Tuntuu niin oudolta.
Kommentit (7)
Kyllä se mahdollista on, jos sitä todella haluat. Helppoa se ei toki ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat?
Ihmiset on todella ilkeitä, itsekkäitä, empatiakyvyttömiä omaan napaan tuijottajia. Ei kannata, jatka entiseen malliin.
Eikös se juuri ole omaan napaan tuijottamista, että elelee muiden rahoilla sen sijaan että itse tekisi jotain hyödyllistä saadakseen rahaa? Vai taivaastako erakolle rahaa tippuu`?
Etsit kaltaista seuraa, et sä oo ainoa arka ja hiljainen. Esim Facebook on tosi hyvä kohtaamispaikka kun siellä on hyvin paljon ryhmiä eri elämäntilanteissa oleville.
Töissä on todella tärkeää että ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä, ei yhteisö toimi jos kaikki on samanlaisia.
Onko sinulla minkäänlaista koulutusta? Jos ei, kannattaa aloittaa hankkimalla sellainen. Ilman koulutusta on nykymaailmassa todella vaikea työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat?
Ihmiset on todella ilkeitä, itsekkäitä, empatiakyvyttömiä omaan napaan tuijottajia. Ei kannata, jatka entiseen malliin.
Kai tiesit, että olet itsekin ihminen?
Näe se sun eristäytyneisyytesi kokemuksen voimavarana nyt kun korona on pakottanut muutkin kotiin tai etätöihin. Onhan se 30 v. kokemus sentään eri juttu kuin tää pari vuotta mitä muilla on takana yhteiskunnan sulkemisesta.
Haet aluksi sellaisen homman, jossa työ on etätyötä tai sen verran itsenäistä, että voit tehdä sitä omaan tahtiin. Siitä sitten pikkuhiljaa oma elämä kuntoon ja haltuun. Ihmisen elämä kun kuitenkin on parasta silloin, kun vaikka olisi yhteiskunnassa mukana, niin ei ole siitä yhteiskunnasta täysin riippuvainen.
Nämä yhteiskunnan kulissit kuitenkin voivat mennä pirstaleiksi ihan milloin vaan ja milloin mistäkin normijärjelle käsittämättömästä syystä, niin ei sitä tarvitse arkailla, kuuluuko varmasti nyt siihen "ytimeen" vai ei.
Miksi haluat?