Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

idiootit liikenteessä

Vierailija
24.07.2015 |

Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihda kaista. Jos ap ei osaa ajaa on oma moka ja suosittelen autolla ajamisesta luopumista. Jos eteen punkee tulee torvea ja keskaria, päälle en toki aja. 

Vierailija
62/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:33"]Mistä nämä Ap:n kaltaiset tollot on ajokorttinsa saaneet? Huh.. aina pelottaa morarilla ajo kun rampilta tullaan satasta, pää pyörien kun viirupöllöllä ja oikealle vilkuttaen kylkeen.. kun edessä ja takana olisi tilaa jos se rampilta tulija vain sovittaisi vauhtinsa. Mutta ei! Ja aina sama laulu; liikenne olisi niiiiiiin sujuvampaa jos kaikki väistäisivät MINUA!
[/quote]

Toi on kyllä totta.. jotenkin (varsinkin naiset) pyörittää päätään joka suuntaan, sählää vilkun oikealle, laittaa silmät kiinni ja änkee vaan sekaan.
Ja äijät.. eteen on prkl päästävä, vaikka sitten kylkeä raapien ja minähän en väistä. Nyrkki pystyssä ja töötti huutaa kun joku näpsäkkä pikku-Pösö ei päästäkkään liittymään eteen. Ja talla pohjassa ohi heti seuraavassa mutkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:39"]

Mä kyllä väistän sinne ohituskaistalle, koska tulet sen verran alhaisella nopeudella, että joudun ohittamaan kuitenkin.

[/quote]

Jatkan itse vielä tästä, että tuossa tilanteessa ajaisin vakionopeudensäädin päällä. Jos jouhevasti haluan ajaa, niin tietenkin menen ohituskaistalle. Paha se on sakkoakaan ohituksesta antaa, kun menee ihan sääntöjen mukaan. En siis väistä, vaan ohitan ennakoiden.

Vierailija
64/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:02"]Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on?
[/quote]
Koska siirtymisestä voi saada sakot liikenteen vaarantamisesta. Itse en siirry, kiihdytän tai hidastan. Yleensä kiihdytän, koska kiihdytyskaistaa tulevat molopäät yrittää liittyä 100 nopeuteen 80km/h. Jos annan tilaa siirtymällä OHITUSkaistalle niin ohitan myös yhden auton kiihdytyskaistaa tulevan lisäksi, näin säästyen sakoilta.

Vierailija
65/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että liikenteessä sattuu paljon onnettomuuksia ja läheltä piti -tilanteita, kun niin monet tuntuvat olevan täysin pelisilmättömiä ja joustamattomia.

Kyllä mä ajan tilanteen mukaan ja voin jopa vähän jarruttaa tarvittaessa, jos joustava liikennöinti sitä vaatii, VAIKKA EI OLISI MIKÄÄN PAKKO KOSKA OLEN OIKEASSA JA TUO TOINEN VÄÄRÄSSÄ!!!!!

Eniten onnettomuuksia aiheuttavat varmaan nämä "liikennepoliisit", jotka kesuri ja nyrkki pystyssä ja töötti huutaen "opettavat" muita tiellä liikkujia. HE eivät varmaan itse tee koskaan virheitä.

Vierailija
66/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Taas ketju, jossa idiootit on päässyt valloilleen. Kaikki kunnia ap:lle ja muutamille ketjun täysjärkisille. Häpeä ketjun idiooteille!

Vierailija
67/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:09"]

Ei ihme että liikenteessä sattuu paljon onnettomuuksia ja läheltä piti -tilanteita, kun niin monet tuntuvat olevan täysin pelisilmättömiä ja joustamattomia.

Kyllä mä ajan tilanteen mukaan ja voin jopa vähän jarruttaa tarvittaessa, jos joustava liikennöinti sitä vaatii, VAIKKA EI OLISI MIKÄÄN PAKKO KOSKA OLEN OIKEASSA JA TUO TOINEN VÄÄRÄSSÄ!!!!!

Eniten onnettomuuksia aiheuttavat varmaan nämä "liikennepoliisit", jotka kesuri ja nyrkki pystyssä ja töötti huutaen "opettavat" muita tiellä liikkujia. HE eivät varmaan itse tee koskaan virheitä.

[/quote]

Samoin minä voin kyllä ruuhkassa ja useiden liittyjien kohdalla säätää nopeuttani helpottaakseni liittyvää kun näen, että liikennevirtaan on vaikea liittyä. Mutta nyt puhutaan tästä ap:n tapauksesta jossa motarilla ei ollut kuin YKSI AINOA AUTO ja ap:lla ei mielestään ollut tilaa liittyä motarille.

Vierailija
68/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:15"]

Ohhoh! Taas ketju, jossa idiootit on päässyt valloilleen. Kaikki kunnia ap:lle ja muutamille ketjun täysjärkisille. Häpeä ketjun idiooteille!

[/quote]

Millaista vastausta odotat tähän kommenttiisi? 

Vierailija
69/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, mun appi on tästä hyvä esimerkki. Viime aikoina on ollut enenevästi vaaratilanteita ja pelti rytissyt, ja hänessä ei ole ollut koskaan mitään syytä. Tyttären lapset eivät mene enää hänen kyytiinsä, vaikka mikä olisi. Parempi, kun pappa luopuisi kortistaan, mutta eihän maailman paras ja aina oikeassa oleva kuski voi. Sellaista ei voi edes ehdottaa. 

Vierailija
70/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:17"]

[/quote]

Samoin minä voin kyllä ruuhkassa ja useiden liittyjien kohdalla säätää nopeuttani helpottaakseni liittyvää kun näen, että liikennevirtaan on vaikea liittyä. Mutta nyt puhutaan tästä ap:n tapauksesta jossa motarilla ei ollut kuin YKSI AINOA AUTO ja ap:lla ei mielestään ollut tilaa liittyä motarille.

[/quote]

No eihän sitä tilaa ole, jos kaksi autoa jurraa jääräpäisesti rinnan ja kaista loppuu.

Vierailija
71/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan niin että suomalaisten ajokulttuuri on samanlainen kuin venäjällä. Toisia ei oteta huomioon missään tilanteessa.

Vierailija
72/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:17"]

[/quote]

[/quote]

No eihän sitä tilaa ole, jos kaksi autoa jurraa jääräpäisesti rinnan ja kaista loppuu.

[/quote]

Motaria ajavan edessä ja takana on tilaa, vaikka liittyjä päättäisikin jäädä ajelemaan siihen motaria ajavan rinnalle. Se on sitten ihan eri asia, liittyjä haluaa välttämättä sumputtaa itsensä ajamalla toisen vieressä. Älä sekoita näitä.

Vierailija
73/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:25"]

Se nyt on vaan niin että suomalaisten ajokulttuuri on samanlainen kuin venäjällä. Toisia ei oteta huomioon missään tilanteessa.

[/quote]

Tämä on kyllä totta. Säälittää vasta kortin saaneet, vähän ajavat ja muuten vain epävarmat kuskit, kun moni "huippuautoilija" odottaa kaikilta tiellä liikkujilta täydellisyyttä. Ja jos ei aina kaikki suju ihan ohjekirjan mukaan, heti kesurit heiluu ja töötit huutaa. Masentavaa.

Vierailija
74/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu, noudatetaan liikennesääntöjä eikä musta-tuntuu-sujuvoitetaan-liikennettä aivopieruja (ap). Ap on kovasti laittanut omaa näkemystään puoltavia anonyymejä kommentteja tähän ketjuun.

Vierailija
75/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:33"]

Mistä nämä Ap:n kaltaiset tollot on ajokorttinsa saaneet? Huh.. aina pelottaa morarilla ajo kun rampilta tullaan satasta, pää pyörien kun viirupöllöllä ja oikealle vilkuttaen kylkeen.. kun edessä ja takana olisi tilaa jos se rampilta tulija vain sovittaisi vauhtinsa. Mutta ei! Ja aina sama laulu; liikenne olisi niiiiiiin sujuvampaa jos kaikki väistäisivät MINUA!

[/quote]

Vilkutatko sä oikealle, kun tulet Suomessa motarille? :D 

Sarkasmi, ystäväiseni.. mutta oikealle vilkuttamisella korostin sitä miten hukassa motarille liittyjät ovat liikennesääntöjen kanssa nykyään.
[/quote]

Vierailija
76/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:04"]

Helppo ratkaisu, noudatetaan liikennesääntöjä eikä musta-tuntuu-sujuvoitetaan-liikennettä aivopieruja (ap). Ap on kovasti laittanut omaa näkemystään puoltavia anonyymejä kommentteja tähän ketjuun.

[/quote]

Annapa idiootti tulla ne kommenttini.

ap

Vierailija
77/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuuksien syy ei ole ihmisten joustamattomuus vaan tosiaankin se, että niitä sääntöjä aletaan soveltaa itse. Ajetaan ylinopeutta, ohitellaan missä sattuu tai sitten menee peltiä ruttuun kun joku vaihtaa yllättäen kaistaa vaikka liikennesääntöjen mukaan tähän ei ole syytä. Joten kaikista selvintä olisi, että kaikki niitä sääntöjä noudattaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme