Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

idiootit liikenteessä

Vierailija
24.07.2015 |

Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:38"]

Miten ihmeen vaikeaa on kuvitella, mitä tuolla kirjoituksellani halusin sanoa? Kyse EI ollut ruuhkatilanteista, vaan siitä, että olemme ainoat autot tuossa tilanteessa. Miten ihmeessä minä sinne moottoritielle änkeän, kun tilaa ei ole? Ja kyseessä on tilanne, kun sitä ramppia on ihan pieni matka ja moottoritielle tullaan sellaisessa kulmassa, ettei sitä moottoritiellä olevaa autoa näe kovin hyvin. Kaikkein helpointa tässä tilanteessa olisi se, että moottoritiellä oleva auto siirtyisi ohituskaistalle. Itse teen näin. Tämä on ehdottomasti sulavan liikenteen suosimista. Ei ole myöskään vaan yksi kerta, kun olen sitten lyönyt jarrut lukkoon ja jäänyt sinne rampille, kun idiootti ei ole tietä antanut.

ap

[/quote]

Tuossa tilanteessa jos et osaa sovittaa nopeuttasi, olett todellakin väärässä paikassa. Käytä kaasua, käytä jarrua, ja ennenkaikkea: katso peiliin jo hyvissä ajoin! Kyllä me muut osaamme. 

Vierailija
22/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että onnettomuuksia sattuu niin paljon kun tollasia ap:kaltaisia lahopäitä on liikenteessä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:38"]Miten ihmeen vaikeaa on kuvitella, mitä tuolla kirjoituksellani halusin sanoa? Kyse EI ollut ruuhkatilanteista, vaan siitä, että olemme ainoat autot tuossa tilanteessa. Miten ihmeessä minä sinne moottoritielle änkeän, kun tilaa ei ole? Ja kyseessä on tilanne, kun sitä ramppia on ihan pieni matka ja moottoritielle tullaan sellaisessa kulmassa, ettei sitä moottoritiellä olevaa autoa näe kovin hyvin. Kaikkein helpointa tässä tilanteessa olisi se, että moottoritiellä oleva auto siirtyisi ohituskaistalle. Itse teen näin. Tämä on ehdottomasti sulavan liikenteen suosimista. Ei ole myöskään vaan yksi kerta, kun olen sitten lyönyt jarrut lukkoon ja jäänyt sinne rampille, kun idiootti ei ole tietä antanut.

ap
[/quote] Olet tullut tuolloin liian nopeasti/hitaasti. Itse hidastan vauhtia ajoissa rampilla jos näyttää vauhti etenevän viereisen auton kanssa samaa tahtia. Koska minulla on se Väistämisvelvollisuus. Ja kah, sitten vaan sujahdan ko auton taakse. Sitten voin ohittaa jos tuntuu siltä. Opettele ajamaan.

Vierailija
24/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:44"]

Miten ihmeen vaikeaa on kuvitella, mitä tuolla kirjoituksellani halusin sanoa? Kyse EI ollut ruuhkatilanteista, vaan siitä, että olemme ainoat autot tuossa tilanteessa. Miten ihmeessä minä sinne moottoritielle änkeän, kun tilaa ei ole? Ja kyseessä on tilanne, kun sitä ramppia on ihan pieni matka ja moottoritielle tullaan sellaisessa kulmassa, ettei sitä moottoritiellä olevaa autoa näe kovin hyvin. Kaikkein helpointa tässä tilanteessa olisi se, että moottoritiellä oleva auto siirtyisi ohituskaistalle. Itse teen näin. Tämä on ehdottomasti sulavan liikenteen suosimista. Ei ole myöskään vaan yksi kerta, kun olen sitten lyönyt jarrut lukkoon ja jäänyt sinne rampille, kun idiootti ei ole tietä antanut.

ap

[/quote]

Tuossa tilanteessa jos et osaa sovittaa nopeuttasi, olett todellakin väärässä paikassa. Käytä kaasua, käytä jarrua, ja ennenkaikkea: katso peiliin jo hyvissä ajoin! Kyllä me muut osaamme. 

[/quote]

Ps. en koe edes olevani hyvä kuski ja todellakin osaan yhden auton kohdalla ollessa löysätä kaasua sen verran, että pääsen taakse. Jos toinen auto on hidas, se ole mikään ongelma. Ap:n ongelma on luultavasti, ettei seuraa sitä motarin liikennettä tarpeeksi ajoissa. Edelleenkin, se rajoitus ei ole rajoitus mitä pitää ajaa. 

Vierailija
25/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:02"]Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on?
[/quote]

Koska turhasta kaistanvaihdosta saa se tilaa antanut kuski sakot jos poliisi sattuu kohdalle!

Vierailija
26/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:02"]Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on? [/quote] Koska turhasta kaistanvaihdosta saa se tilaa antanut kuski sakot jos poliisi sattuu kohdalle!

[/quote]

Ei anna, kun ei kerran vaaranna yhtään ketään. 

Vierailija
27/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

No jos et sinä näe sinne moottoritielle kunnolla, niin miten kuvittelet sen moottoritiellä ajavan auton näkevän sinut yhtään sen paremmin? 

Vierailija
28/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:42"]

Jos vieressä on vain yksi auto, ja on vaikea saada oma nopeus sopivaksi, suosittelen joko a) auton viemistä korjaamolle, b) julkisten käyttöä. Sittenkö se onkin helppo saada sopivaksi, kun molemmilla kaistoilla menee täysi liikennvirta :O? Ei helvetti, jos nopeutta ei osaa sovittaa yhden auton eteen tai taakse, pysy pois motarilta. Et osaa ajaa tai autosi kaasu ja jarru on rikki. Ei ole niin lyhyttä kaistaa ja opettele käyttämään peilejä, kyllä sen toisen auton näkee jo hyvissä ajoin. Taitaa olla kyse siitä, että peiliin osataan katsoa vasta siinä vaiheessa, kun ohituskaista päättyy. Ei niin! 

[/quote]

ON olemassa tosi lyhyitä liittymäkaistoja. Esim. Länsiväylää länteen, Ruoholahdessa on hädin tuskin 100 m pätkä ja kaista loppuu sen jälkeen kaiteeseen.

Vierailija
29/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:50"]

ap

[/quote]

No jos et sinä näe sinne moottoritielle kunnolla, niin miten kuvittelet sen moottoritiellä ajavan auton näkevän sinut yhtään sen paremmin? 

[/quote]

Koska se liityntäkaistaa puksutteleva on etuviistossa? 

Vierailija
30/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin: hän hakee sitä pelisilmää ja joustavuutta, mikä suurelta osalta "oikein ajavilta" puuttuu. 

Vierailija
31/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti just tässä säikeessä kirjoittavat on paria poikkeusta lukuunottamatta a) Häkkisen kaltaisia autoilijoita reaktioaikoineen b) vartaloltaan notkeita, että pää pyörii salamannopeasti joka suuntaan ja muut autot havaitaan paljon ennen riskirajoja c) oma autonsa on uusi ja kiihdytykset ja jarrutukset käyvät salamannopeasti/sulavasti joka tilanteessa d) niin rikkaita, että auton säätäminen harvinaisiin erikoistilanteisiin onnistuu aina e) liikennesäännöt ennen kaikkea, liikenteen sulavuudella tai jopa omalla henkirievulla ei ole merkitystä, kunhan vaan saadaan näpäytettyä sitä liikennesääntöjä reaalimaailmaan soveltavaa f) tyyppejä, joiden luetun ymmärtämisessä on puutteita, ja tulkinta ajautuu siihen suuntaan, johon itse se halutaan sovittaa (ruuhka ja hyyyvin pitkä ramppi).

Sääli ap:ta, joka joutui moisten molopäiden uhriksi.

Vierailija
32/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:53"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja moottoritietä tuleva auto silloin takaviistossa liittyvään autoon nähden. Eikö ap:lla ole peilejä autossa vai eikö niska käänny? Jos näin on niin sitten tosiaan kannattaa pysyä poissa autonratista.

Vierailija
33/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:54"]

Ymmärrän ap:n pointin: hän hakee sitä pelisilmää ja joustavuutta, mikä suurelta osalta "oikein ajavilta" puuttuu. 

[/quote]

Hakee sitä pelisilmään ja joustavuutta kaikilta muilta paitsi itseltään. Tämäkin jokseenkin tyypillistä tuolla liikenteessä, että etuajo-oikeutetun oletetaan rikkovan jopa lakia jotta "liikenne sujuu ja joustaa". 

Vierailija
34/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on nolo. Ota ajotunti autokoulusta juurikin tuohon risteykseen ajamista varten niin ehkäpä sitten sujuu paremmin.

Vierailija
35/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:42"]

Jos vieressä on vain yksi auto, ja on vaikea saada oma nopeus sopivaksi, suosittelen joko a) auton viemistä korjaamolle, b) julkisten käyttöä. Sittenkö se onkin helppo saada sopivaksi, kun molemmilla kaistoilla menee täysi liikennvirta :O? Ei helvetti, jos nopeutta ei osaa sovittaa yhden auton eteen tai taakse, pysy pois motarilta. Et osaa ajaa tai autosi kaasu ja jarru on rikki. Ei ole niin lyhyttä kaistaa ja opettele käyttämään peilejä, kyllä sen toisen auton näkee jo hyvissä ajoin. Taitaa olla kyse siitä, että peiliin osataan katsoa vasta siinä vaiheessa, kun ohituskaista päättyy. Ei niin! 

[/quote]

ON olemassa tosi lyhyitä liittymäkaistoja. Esim. Länsiväylää länteen, Ruoholahdessa on hädin tuskin 100 m pätkä ja kaista loppuu sen jälkeen kaiteeseen.
[/quote]

Näin on, mutta lyhytkään ramppi ei tee mahdottomaksi sitä, että sen auton nopeuden saa suhteutettua liikenteeseen. Varsinkin jos siellä on vaan se yksi auto koko tiellä. Nämä jotka paasaavat, että väistää pitäisi, ovat juuri niitä, jotka rampin alussa painavat tallan pohjaan katsomatta yhtään mikä tilanne siellä tiellä on. Sitten itketään kun ei ehdikkään tämän motarilla jo kulkevan auton edelle eikä se auto väistä. Tekosyitä nuo lyhyet rampit. Vai miksi suurin osa selviytyy niistä ihan hyvin ilman että kenenkään tarvii väistää?

Vierailija
36/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:42"] Jos vieressä on vain yksi auto, ja on vaikea saada oma nopeus sopivaksi, suosittelen joko a) auton viemistä korjaamolle, b) julkisten käyttöä. Sittenkö se onkin helppo saada sopivaksi, kun molemmilla kaistoilla menee täysi liikennvirta :O? Ei helvetti, jos nopeutta ei osaa sovittaa yhden auton eteen tai taakse, pysy pois motarilta. Et osaa ajaa tai autosi kaasu ja jarru on rikki. Ei ole niin lyhyttä kaistaa ja opettele käyttämään peilejä, kyllä sen toisen auton näkee jo hyvissä ajoin. Taitaa olla kyse siitä, että peiliin osataan katsoa vasta siinä vaiheessa, kun ohituskaista päättyy. Ei niin!  [/quote]   ON olemassa tosi lyhyitä liittymäkaistoja. Esim. Länsiväylää länteen, Ruoholahdessa on hädin tuskin 100 m pätkä ja kaista loppuu sen jälkeen kaiteeseen. [/quote] Näin on, mutta lyhytkään ramppi ei tee mahdottomaksi sitä, että sen auton nopeuden saa suhteutettua liikenteeseen. Varsinkin jos siellä on vaan se yksi auto koko tiellä. Nämä jotka paasaavat, että väistää pitäisi, ovat juuri niitä, jotka rampin alussa painavat tallan pohjaan katsomatta yhtään mikä tilanne siellä tiellä on. Sitten itketään kun ei ehdikkään tämän motarilla jo kulkevan auton edelle eikä se auto väistä. Tekosyitä nuo lyhyet rampit. Vai miksi suurin osa selviytyy niistä ihan hyvin ilman että kenenkään tarvii väistää?

[/quote]

Siinä se juoni taitaa ollakin, että väistetään.  Sulla on 150 m matkalla pari sekuntia "sovittaa vauhti sopivaksi" ja löytää sopiva rako, ja silloin on kohteliasta jeesata kaveria, kun tilaa on.  Joko kaasua hölläämällä tai antamalla muuten tilaa.

Vierailija
37/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:54"]

[/quote]

Hakee sitä pelisilmään ja joustavuutta kaikilta muilta paitsi itseltään. Tämäkin jokseenkin tyypillistä tuolla liikenteessä, että etuajo-oikeutetun oletetaan rikkovan jopa lakia jotta "liikenne sujuu ja joustaa". 

[/quote]

Eiköhän se ap:kin parhaansa yrittänyt :D

Vierailija
38/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:42"] Jos vieressä on vain yksi auto, ja on vaikea saada oma nopeus sopivaksi, suosittelen joko a) auton viemistä korjaamolle, b) julkisten käyttöä. Sittenkö se onkin helppo saada sopivaksi, kun molemmilla kaistoilla menee täysi liikennvirta :O? Ei helvetti, jos nopeutta ei osaa sovittaa yhden auton eteen tai taakse, pysy pois motarilta. Et osaa ajaa tai autosi kaasu ja jarru on rikki. Ei ole niin lyhyttä kaistaa ja opettele käyttämään peilejä, kyllä sen toisen auton näkee jo hyvissä ajoin. Taitaa olla kyse siitä, että peiliin osataan katsoa vasta siinä vaiheessa, kun ohituskaista päättyy. Ei niin!  [/quote]   ON olemassa tosi lyhyitä liittymäkaistoja. Esim. Länsiväylää länteen, Ruoholahdessa on hädin tuskin 100 m pätkä ja kaista loppuu sen jälkeen kaiteeseen. [/quote] Näin on, mutta lyhytkään ramppi ei tee mahdottomaksi sitä, että sen auton nopeuden saa suhteutettua liikenteeseen. Varsinkin jos siellä on vaan se yksi auto koko tiellä. Nämä jotka paasaavat, että väistää pitäisi, ovat juuri niitä, jotka rampin alussa painavat tallan pohjaan katsomatta yhtään mikä tilanne siellä tiellä on. Sitten itketään kun ei ehdikkään tämän motarilla jo kulkevan auton edelle eikä se auto väistä. Tekosyitä nuo lyhyet rampit. Vai miksi suurin osa selviytyy niistä ihan hyvin ilman että kenenkään tarvii väistää?

[/quote]

Siinä se juoni taitaa ollakin, että väistetään.  Sulla on 150 m matkalla pari sekuntia "sovittaa vauhti sopivaksi" ja löytää sopiva rako, ja silloin on kohteliasta jeesata kaveria, kun tilaa on.  Joko kaasua hölläämällä tai antamalla muuten tilaa.
[/quote]

Kerrohan nyt miksi se rampilla olija ei voi höllätä kaasua? Hänen velvollisuus se kumminkin on.

Vierailija
39/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään rampilla olijan kaasun höllääminen auta kun rampin alussa jo lyöty kaasu pohjaan. Eli ei osata katsoa miten kovaa kannattaa ajaa. Ihan yksinkertaista. Se väistää kellä kolmio on. Jos onnettomuus sattuu niin ei sitä motarilla olijaa voida syyttää vaan vika on siinä liittyjässä. Turha tästä on kinastella kun laki on laki.

Vierailija
40/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:53"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja moottoritietä tuleva auto silloin takaviistossa liittyvään autoon nähden. Eikö ap:lla ole peilejä autossa vai eikö niska käänny? Jos näin on niin sitten tosiaan kannattaa pysyä poissa autonratista.

[/quote]

On aika iso ero katsoa suoraan eteenpäin kuin tiirata peilien kautta tai niska kekassa taakse. Peilit myös vääristävät. Osaatteko laskea, paljonko 100 km/h ajavalta autolta menee 100 m matkaan? Siinä ei ole välttis kuin pari hassua sekuntia aikaa säätää yhtään mitään.

Ap ei pyydä mun mielestä mahdottomia. Samahan se on vaikka kaupungissa kaistanvaihtojen kanssa. Voit olla antamatta tilaa toisille tai sitten annat tilaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi