Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

idiootit liikenteessä

Vierailija
24.07.2015 |

Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:38"]

Onnettomuuksien syy ei ole ihmisten joustamattomuus vaan tosiaankin se, että niitä sääntöjä aletaan soveltaa itse. Ajetaan ylinopeutta, ohitellaan missä sattuu tai sitten menee peltiä ruttuun kun joku vaihtaa yllättäen kaistaa vaikka liikennesääntöjen mukaan tähän ei ole syytä. Joten kaikista selvintä olisi, että kaikki niitä sääntöjä noudattaisivat.

[/quote]

Kukaan ei ole nähdäkseni ollut vaatimassa sitä, että pitäisi tehdä likennettä vaarantavia rikkomuksia liikenteessä, vaan kuuluttanut pelisilmän perään. Pelisilmän ja ennakoinnin avulla liikenne saadaan sujuvaksi. Se tekee liikenteestä myös turvallisemman.

Vierailija
2/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motarin littymässä ei tehdä vetoketjua eikä väistellä liittyjiä, voi hyvää päivää. Joka päivä näkee liikenteessä noita "sujuvoittajia", jotka tekee vaaratilanteita hölmöyttään. Ap on hyvä esimerkki. Liittyjän vastuulla on lain mukaan velvollisuus sopeuttaa nopeutensa liittyäkseen.

Toinen idioottitapa on tulla liittymästä hiljaisella nopeudella, ei osata sopeuttaa vauhtiakaan moottoritien liikenteeseen kun hirvittää. Pois ratista jos liittymät pelottaa, sata muuta joutuu pelkäämään paskoja kuskeja.

Ap on nainen, luulee olevansa oikeassa, jankkaa ja ei osaa liikennesääntöä, ehdottaa omaa päin persettä olevaa mallia ja kaikki muut ovat idiootteja.

Juuri nämä lain tulkitsijat aiheuttavat vaaratilanteet. Ohittavat ilman riittävää näkyvyyttä "kun on kiire", unohtavat turvavälin, eivät ymmärrä massan liikenopeutta, tötöilevät. He luopuvat oikeuksistaan esim. heitä hämmentävissä tilanteissa (risteyksessä liikennevalot eivät toimi) ja ovat mielestään vain kohteliaita, mene sinä ensin. No en saatana mene kun sinä saat yhtäkkiä päähäsi lähteäkin liikkeelle samaan aikaan ja sitten joudun jarruttamaan ja väistämään sinua.

Inhoan ap:n tapaisia "sujuvia" kuskeja, jotka eivät edes ymmärrä miten lähellä joku kolari oli kun hehän vaan ovat näppäriä kuskeja. Olen nainen itse ja toisin kuin ap, en keksi itse miten voisin soveltaa liikennesääntöjä "että kaikilla olisi kivaa". Siksi, että haluan säilyttää henkeni ja peltini huolimatta ap:n IKEAn reissusta. Ap kävi ostamassa jotain kivaa mutta kiva ostosreissu sai ikävän sävyn kun paluumatkalla muut moottoritiellä eivät väistäneetkään ap:ta ja Frölunda-jalkalamppua. Perkele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana lopetan rampilta tulevien väistämisen jatkossa myös siinä tapauksessa, että olisin pian menossa esim. edessä olevan rekan ohi. Odotan ennemmin rampin loppumista ja vaihdan kaistaa vasta sitten, etteivät ap:n kaltaiset tyypit kuvittelisi, että heillä on etuajo-oikeus. Voisin oikeastaan myös lopettaa vauhdin sovittamisen ja antaa rampilta tulevan tehdä sen, koska se ihan lainkin mukaan on hänen velvollisuutensa. Tuntuu vaan olevan niin kovin vaikeaa joillekin.

Pakko muuten kysyä, että odottaako ap ja muut samanmieliset myös kaupungissa, että muut väistävät teitä, kun teillä on väistämisvelvollisuus? Esim. kun tulette kolmion takaa, oletatteko, että muut vaihtavat kaistaa ja päästävät teidät tulemaan odottamatta kaistalle? Tai kun olette liittymässä monikaistaiseen liikenneympyrään, oletatteko, että muut vaihtavat kaistaa ja päästävät teidät ympyrään?

Vierailija
4/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tuut kärkikolmion takaa. Sulla on väistämisvelvollisuus, ei mulla. End of story.

Vierailija
5/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:38"]

Onnettomuuksien syy ei ole ihmisten joustamattomuus vaan tosiaankin se, että niitä sääntöjä aletaan soveltaa itse. Ajetaan ylinopeutta, ohitellaan missä sattuu tai sitten menee peltiä ruttuun kun joku vaihtaa yllättäen kaistaa vaikka liikennesääntöjen mukaan tähän ei ole syytä. Joten kaikista selvintä olisi, että kaikki niitä sääntöjä noudattaisivat.

[/quote]

Kukaan ei ole nähdäkseni ollut vaatimassa sitä, että pitäisi tehdä likennettä vaarantavia rikkomuksia liikenteessä, vaan kuuluttanut pelisilmän perään. Pelisilmän ja ennakoinnin avulla liikenne saadaan sujuvaksi. Se tekee liikenteestä myös turvallisemman.

[/quote]

Pusaapas ne silmälasisi ja katso tarkemmin: ap kyllä ihan aloituksessaan jo vaati että ainoan motaria ajavan auton tulisi siirtyä vasemmalle kaistalle (laitonta) pois hänen tieltään (ap on väistämisvelvollinen).

Vierailija
6/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:24"]

Ap ei pyydä mun mielestä mahdottomia. Samahan se on vaikka kaupungissa kaistanvaihtojen kanssa. Voit olla antamatta tilaa toisille tai sitten annat tilaa. 

[/quote]

Ei ole sama asia, sillä kaistaa vaihtaessa kukaan ei tule kolmion takaa, toisin kuin moottoritielle liityttäessä. Se puna-keltainen kärkikolmio kun ei ole siellä rampilla koristeena, vaan ilmaisemassa liikennesääntöä, jonka mukaan sen kolmion takaa tuleva on väistämisvelvollinen muuhun liikenteeseen nähden. En katso, että minulla on oikeus soveltaa näitä valmiiksi määrättyjä liikennesääntöjä oman mieleni mukaan.

Siksipä en siis pysähdy antamaan tilaa kolmion takaa tulijalle. En moottoritiellä, enkä risteyksessä. En myöskään pysähdy liikennevaloissa päästämään punaisia päin tulevia ensin, vaikka se jonkun mielestä olisi miten kohteliasta.

Vierailija
7/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulen risteykseen, ja minulla on selvä etuajo-oikeus, niin miksi ajat kuin raketti etkä hidasta ajoissa. Jonain päivänä rysähdät sitten oveeni kiinni, koska uskot muidenkin autoilijoiden tekevän kaasutuksia ja ohjausliikkeitä 1/100 sekunnin nopeudella.

Vierailija
8/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:02"]

Kun tulen autolla kiihdytyskaistaa moottoritielle, ja sinä olet ainoana autona siinä ajokaistalla noin samaan aikaan minun kanssani. Mikset voi siirtyä sinne ohituskaistalle? Mitä oikein kuvittelet minun haluavan tehdä? Aionko a) lyödä jarrut lukkoon ja jäädä sinne kiihdytyskaistalle vai b) siirtyä sinne moottoritien ajokaistalle. Miten vaikeaa se siirtyminen sinne ohituskaistalle on?

[/quote]

Jos ei siinä ole muita autoja takana, kiihdytät sen verran että pääset eteen. Jos ei onnistu, ajat sellaista nopeutta, että pääset taakse. Kiihdytyskaistalle siirtymistä kun ei suositella ja tästä keskulteltiin täältä jo. Sulla ei ole pakko ajaa sitä nopeutta kuin vieressä oleva auto, sitä kaasujalkaa saa hallita siinä vaiheessa. Se 100 tao 120 ei ole nopeus mitä pitää ajaa, vaan suurin sallittu, voit hyvin hiukka hidastaa vielä hieman että pääset liikenteen joukkoon, jos et pysty nopeuttamaan. Sinun pitää osata sinne sekaan mennä ja sovittaa nopeutesi niin. Entä jos kiihdytyskaistalla on rekka ohittamassa juuri sitä kohdallasi olevaa autoa? 

Vierailija
9/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska sinä olet väistämisvelvollinen sua ei kenenkään tarvitse väistää, mulla ei ole mitään syytä kaistaa vaihtaa, eikä kaistalta toiselle seilaaminen ole edes suotavaa jopa vaarallista ruuhkassa.

Sinä odotat kiihdytyskaistalla juuri niin pitkään että turvallinen väli tulee siirtyä motarille, miksi sulle on niin vaikeaa noudattaa liikennesääntöjä?

Vierailija
10/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti liikenteessä=Ap

Vierailija
11/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS, ei ole kovin fiksua haukkua toisia idiooteiksi, kun itsellä on noin suuria heikkouksia ajotaidossa. 

Vierailija
12/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tarvitse pomppia sinne ohituskaistalle kun kiihdytyskaistalla olevalla on väistämisvelvollisuus ja hänen tehtävänään on arvioida jo tiellä ajavien autojen nopeus ja näin hän suhteuttaa oma nopeutensa siihen jotta pääsee siirtymään tielle muita häiritsemättä. Vai väistäisitkö sinä risteyksessä kolmion takaa tulevaa ja annat tietä? Väistämisvelvollisuus on väistämisvelvollisuus.

Vierailija
13/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut ap, siellä on idiootteja liikenteessä jotka eivät tunne liikennesääntöjä tai osaa ennakoida yhtään. Sinäkin olet näköjään yksi heistä.

Vierailija
14/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyminen ohituskaistalle ei ole vaikeaa mutta se on laitonta. 

Vierailija
15/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:11"]

[/quote]

Koska sinä olet väistämisvelvollinen sua ei kenenkään tarvitse väistää, mulla ei ole mitään syytä kaistaa vaihtaa, eikä kaistalta toiselle seilaaminen ole edes suotavaa jopa vaarallista ruuhkassa.

Sinä odotat kiihdytyskaistalla juuri niin pitkään että turvallinen väli tulee siirtyä motarille, miksi sulle on niin vaikeaa noudattaa liikennesääntöjä?

[/quote]

Etkä sinä ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää lähtötilannetta.

Jopa minä ymmärsin.

Motarilla menee vain se sinun autosi ja kiihdytyskaistalta tuleva.

Kiihdytyskaistat ovat joskus niin lyhyitä, että voi olla vaikea saada omaa nopeutta sopivaksi, ennen kuin kaista jo loppuu. Siispä miksipä ei voisi helpottaa sieltä tielle yrittävän elämää ja tehdä tilaa, kun kerran kenenkään muun ajaminen ei siitä mitenkään vaarannu. 

Vierailija
16/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:11"]

[/quote]

[/quote]

Ruuhkassa taas ei ajella motarinopeuksia ja silloin toimii vetskari.

Vierailija
17/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeen vaikeaa on kuvitella, mitä tuolla kirjoituksellani halusin sanoa? Kyse EI ollut ruuhkatilanteista, vaan siitä, että olemme ainoat autot tuossa tilanteessa. Miten ihmeessä minä sinne moottoritielle änkeän, kun tilaa ei ole? Ja kyseessä on tilanne, kun sitä ramppia on ihan pieni matka ja moottoritielle tullaan sellaisessa kulmassa, ettei sitä moottoritiellä olevaa autoa näe kovin hyvin. Kaikkein helpointa tässä tilanteessa olisi se, että moottoritiellä oleva auto siirtyisi ohituskaistalle. Itse teen näin. Tämä on ehdottomasti sulavan liikenteen suosimista. Ei ole myöskään vaan yksi kerta, kun olen sitten lyönyt jarrut lukkoon ja jäänyt sinne rampille, kun idiootti ei ole tietä antanut.

ap

Vierailija
18/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:34"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:11"]

[/quote]

[/quote]

Etkä sinä ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää lähtötilannetta.

Jopa minä ymmärsin.

Motarilla menee vain se sinun autosi ja kiihdytyskaistalta tuleva.

Kiihdytyskaistat ovat joskus niin lyhyitä, että voi olla vaikea saada omaa nopeutta sopivaksi, ennen kuin kaista jo loppuu. Siispä miksipä ei voisi helpottaa sieltä tielle yrittävän elämää ja tehdä tilaa, kun kerran kenenkään muun ajaminen ei siitä mitenkään vaarannu. 
[/quote]

Jos motarilla menee vain yksi auto, mikä siinä on niin vaikeaa mennä joko sen eteen tai taakse? :D ei huhhuh. Miten oot edes ajokortin saanu.

Vierailija
19/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieressä on vain yksi auto, ja on vaikea saada oma nopeus sopivaksi, suosittelen joko a) auton viemistä korjaamolle, b) julkisten käyttöä. Sittenkö se onkin helppo saada sopivaksi, kun molemmilla kaistoilla menee täysi liikennvirta :O? Ei helvetti, jos nopeutta ei osaa sovittaa yhden auton eteen tai taakse, pysy pois motarilta. Et osaa ajaa tai autosi kaasu ja jarru on rikki. Ei ole niin lyhyttä kaistaa ja opettele käyttämään peilejä, kyllä sen toisen auton näkee jo hyvissä ajoin. Taitaa olla kyse siitä, että peiliin osataan katsoa vasta siinä vaiheessa, kun ohituskaista päättyy. Ei niin! 

Vierailija
20/77 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:38"]

Miten ihmeen vaikeaa on kuvitella, mitä tuolla kirjoituksellani halusin sanoa? Kyse EI ollut ruuhkatilanteista, vaan siitä, että olemme ainoat autot tuossa tilanteessa. Miten ihmeessä minä sinne moottoritielle änkeän, kun tilaa ei ole? Ja kyseessä on tilanne, kun sitä ramppia on ihan pieni matka ja moottoritielle tullaan sellaisessa kulmassa, ettei sitä moottoritiellä olevaa autoa näe kovin hyvin. Kaikkein helpointa tässä tilanteessa olisi se, että moottoritiellä oleva auto siirtyisi ohituskaistalle. Itse teen näin. Tämä on ehdottomasti sulavan liikenteen suosimista. Ei ole myöskään vaan yksi kerta, kun olen sitten lyönyt jarrut lukkoon ja jäänyt sinne rampille, kun idiootti ei ole tietä antanut.

ap

[/quote]

Jos motarilla menee vain yksi ainoa auto, niin miten siellä ei muka ole tilaa? Hölläät sen verran sitä nopeuttasi, että pystyt liittymään motarilla ajavan auton taakse. Mutta jos et tuon vertaa osaa ennakoida niin ehkä on parempi että et ajele siellä moottoriteillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi