Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalainen lahja ulkomaalaiselle lapselle?

Vierailija
24.07.2015 |

Pitäisi keksiä lahja alle 1v lapselle, toiveena jotain perinteistä ja supisuomalaista. Ideoita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 04:54"]Marimekon paidat ovat jostain syystä laadukkaampia ulkomailta heidän liikkeitsään ostettuina kuin Suomesta. Kokeiltu on ja petytty. Suomalaisen liikkeen Marimekko-paidat pilalla ekan pesun jälkeen:(
[/quote]

Valmistetaanko ne sitten eri paikoissa?

Vierailija
22/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:52"]Lelu? Entä Lasten muumilautas ja muki setti. Ne missä on kaksikorvainen pikku muki ja pyöreäreunaunen lautanen? Ja siihen pikkulusikka. Se laitanen on malliltaan paras lapsen itse lusikoida ruokaa. Se reunan muoto auttaa asiaa. Mihin maahan?
[/quote]

Pakko olla japani! Missä muualla pidetään muumeista ja arvostetaan suomalaisia asioita? :D
Laatuun kannattanee panostaa. Nuo lasten astiasetit lienee yksiä ainoita laadukkaita muumituotteita joita suomessa myydään. Niihin ei kyllä varmaan ole syömäpuikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 05:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 04:54"]Marimekon paidat ovat jostain syystä laadukkaampia ulkomailta heidän liikkeitsään ostettuina kuin Suomesta. Kokeiltu on ja petytty. Suomalaisen liikkeen Marimekko-paidat pilalla ekan pesun jälkeen:( [/quote] Valmistetaanko ne sitten eri paikoissa?

[/quote]

Mä en ole huomannut katsoa valmistusmaata kun leikkaan laput pois ennen käyttöä mutta mun mielestä on outoa että laadussa on niin paljon eroa. Mä olen ostanut Marimekon vaatteita monesta maasta ja ollut muuten tyytyväinen mutta Suomesta ostamani olivat sekundaa. Ommeltu kieroon ja kankaaseen tuli ekassa pesussa reikiä jokikiseen viiteen vaatteeseen jotka Suomesta lapsille ostin:( Ulkomailta ostetut ovat kaikki hyvässä kunnossa vaikka paljon on käytetty. 

Mä itse kun asun ulkomailla niin suosittelen suomalaisia puuleluja lahjaksi. 

Vierailija
24/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:50"]Plasto on suomalainen ja yksi maailman suurimmista lelunvalmistajista. (Avenanmaalla)
[/quote]

Muoviroskaa saa mistäpäin maailmaa tahansa. Minäkin liputan käsintehtyjä puuleluja.

Vierailija
25/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanon ettei kannata ostaa ainakaan niitä vuodevaatteita. Ne ovat usein eri maissa eri kokoa.

Vierailija
26/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin joskus Australialaiselle tuttavan lapselle 8v lahjaksi lapista ostettu noitarumpu :D tykkäs :D tosin noin pienelle ei varmaan löydy paljon iloa sellasesta. Ehkä jotain muumi kamaa?

Vierailija
27/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 05:43"]Annettiin joskus Australialaiselle tuttavan lapselle 8v lahjaksi lapista ostettu noitarumpu :D tykkäs :D tosin noin pienelle ei varmaan löydy paljon iloa sellasesta. Ehkä jotain muumi kamaa?
[/quote]

Ihana! <3 Saako niitä muualta kuin Lapista?

Vierailija
28/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 05:36"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:50"]Plasto on suomalainen ja yksi maailman suurimmista lelunvalmistajista. (Avenanmaalla) [/quote] Muoviroskaa saa mistäpäin maailmaa tahansa. Minäkin liputan käsintehtyjä puuleluja.

[/quote]

no, taaperokärryihin en ole muualla pahemmin törmännyt. Voi puistoissa kerää katseita kun sillä painelee.

Vierailija
29/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon ruokalappu. Kuravaatteet ( niitä ei ole kuin skandinaaveilla).Muumijutut. Oma kummipoika britti ja tuon tyyppistä olen hankkinut. Niin ja lämpimät kintaat. Se oli heidän oma toive ensi talveksi kun ei briteistä löydy kunnon hanskoja. Tiedän, että ei suomalaista, mutta KappAhl ja Lindex vauvan vaatteet tosi nättejä ja ovat olleet kummipojalla kovassa käytössä.

Vierailija
30/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuravaatteita ei käytetä muissa maissa hyvästä syystä...

Vierailija
31/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylmästä maasta niin kunnon käsityöläisen valmistamat lapaset tai vastaavaa.

Vierailija
32/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampanisuresepti tuoheen kirjoitettuna. suomeksi tietty

Vierailija
33/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:28"]Ehkä kuravaatteita ei käytetä muissa maissa hyvästä syystä...
[/quote]
No Englannissa ainakin olisi hyvä käyttää. Sen verran kosteaa ainakin talvella. Itse asuin Ranskass lasten kanssa syyskuusta helmikuuhun ja teimme metsäretkiä yms. säästä riippumatta. Paikalliset ei mene pihalle jos sataa. Kerran tapasin eräällä kiipeilypaikalla perheen jossa tytöllä oli kurikset päällä. Olivatkin sitten Tukholmasta. Ei kuravaatteita tarvi jos aikoo sisällä pysyä huonolla kelillä. Englannissa ja Ranskassa sellaista kuitenkin on joitakin kuukausia. Espanjat yms. sitten eri asia.

Vierailija
34/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:28"]Ehkä kuravaatteita ei käytetä muissa maissa hyvästä syystä...
[/quote]
No Englannissa ainakin olisi hyvä käyttää. Sen verran kosteaa ainakin talvella. Itse asuin Ranskass lasten kanssa syyskuusta helmikuuhun ja teimme metsäretkiä yms. säästä riippumatta. Paikalliset ei mene pihalle jos sataa. Kerran tapasin eräällä kiipeilypaikalla perheen jossa tytöllä oli kurikset päällä. Olivatkin sitten Tukholmasta. Ei kuravaatteita tarvi jos aikoo sisällä pysyä huonolla kelillä. Englannissa ja Ranskassa sellaista kuitenkin on joitakin kuukausia. Espanjat yms. sitten eri asia.
[/quote]

Sade ja kuravaatteet ovat eri asia. Kuravaatteet ovat kurassa möyrimiseen.

Vierailija
35/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumiruokailuvälinesetti tai muutama Muumilusikka. Muumin pikkulusikat ovat mukavan pyöreitä muotoilultaan ja ainakin meillä lapset ovat tykänneet eniten niistä, kun niistä saa hyvän otteen ja on vielä kiva kuvakin. Joskus oli myös pieniä haarukoita, nyt en ole varma. Kun setti missä on haarukka, veitsi, iso lusikka ja pikku lusikka on aika kookas vielä yksivuotiaalle.

Vierailija
36/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:12"]Muumi-pehmo
[/quote]

Me vietiin miehen siskonpojalle iso muumipappa-pehmolelu ♡

Vierailija
37/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan silkkimyssu

Vierailija
38/39 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 00:09"]Mitä kieltä lapsi puhuu? Sekä Tatu ja Patu - että Mauri Kunnaksen kirjoja on käännetty tosi monelle kielelle.
[/quote]

Ei vielä kai puhu, enkä ole ihan varma monikulttuurisen perheen valitsemasta äidinkielestä. Mutta veikkaan englantia kun on vanhempien yhteinen kieli.
[/quote]

Tuskin puhuvat englantia lapselleen, vaan omia äidinkieliään (toivottavasti), vaikka puhuisivatkin keskenään englantia.

Vierailija
39/39 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YES YES- lastenvaatteita ja-tarvikkeita. Saa esim. www.kotikori.fi tai www.lumilapset.fi.

Paaperon lastenvaatteita ja- tarvikkeita. Omasta verkkokaupasta.

Travallen vaatteita omasta verkkokaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän