Mitä tarkoittaa ohis?
Kommentit (10)
Joillekin on tärkeää sanoa, että he eivät ole aloittajia = ap, tai aikaisemmin ketjuun kirjoittaneita. En kyllä ymmärrä miksi, oikeasti täällä kiinnostavat mielipiteet, ei se, kuka niitä sanoo.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:49"]
Off topic - Aiheesta poiketen?
[/quote]
eiks se muka ole ot eikä ohis?
Mäkin ymmärrän sen niin, että ohi varsinaisen aiheen. Ihan sama jos tarkoittaa jotain muuta, koska noin sen ymmärtää.
Luulin että se on joku henkilö, vähän kuten Juhis = Juha.
Mä laitan ohis, jos tulee aloituksesta tai kommenteista jokin sivuasia, jota haluan kommentoida.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:49"]
[/quote]
eiks se muka ole ot eikä ohis?
[/quote]
Ot:tä itse käytän, mutta täällä olen mieltänyt ohiksen tarkoittavan samaa :D. Siksipä kysymysmerkki, on silkka veikkaus.
Mä ymmärrän ohiksen piipahduksena keskusteluun, ohimennen heitettynä kommenttina, joka saattaa liittyä aiheeseen tai olla ot. Ohis ei jää ketjuun keskustelemaan. Jotenkin noin ...
Monet keskustelut suistuu kyllä off topic kokonaan ja aika nopeasti. Esim jos joku tiukassa rahatilanteessa oleva ap kysyy säästövinkkejä, häneltä saatetaan kysyä montako lasta hänellä on ja miksi hän on rahapulassa ja pakkoko niitä lapsia on tehdä kun ei niitä ole varaa elättää jne jne jne. :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:49"]Joillekin on tärkeää sanoa, että he eivät ole aloittajia = ap, tai aikaisemmin ketjuun kirjoittaneita. En kyllä ymmärrä miksi, oikeasti täällä kiinnostavat mielipiteet, ei se, kuka niitä sanoo.
[/quote]
Siis, jos kirjoitan sellaiseen suht pitkään kommenttiketjuun (mikä lie) niin laitan ohis, jotta se kenelle vastaan ei kuvittele kommentoijan olevan koko ajan sama. Usein tulee väärinkäsityksiä ja turhia syytöksiä/väittelyitä, kun ei eroteta ketkä ovat aiemmin siihen kommenttiketjuun vastanneet.