Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerron oireistani, kerro sinä mikä minua vaivaa?

Vierailija
23.07.2015 |

Eli fyysiset: näköhäiriöt toisessa silmässä (näön sumeneminen), löysä vatsa, välillä toispuoleinen päänsärky, äkillinen lihominen (+10kg alle kahdessa kk)

Paniikkikohtaukset (ensimmäinen kuukausi sitten, nyt yhtäkkiä sen jälkeen tullut lisäksi kolme uutta), tunne siitä että olen sekoamassa (lähinnä paniikkikohtauksien vuoksi), "poissaolokohtaukset", ajatus katkeilee, toisaalta tuntuu että pystyn miettimään esimerkiksi lapsuudessa tapahtuneita asioita rationaalisemmin kuin aiemmin, näkemään syitä ja seurauksia jne. Valtava ahdistus erilaisista asioista ihan siitä että sanonko liian kovaa bussikuskille huomenen siihen että pelkään että mieheni ei katso lapsen perään uimahallissa tarpeeksi ja lapsi hukkuu......

Elämässäni tapahtui suht traumaattinen asia hetki sitten. Johtuuko tämä kaikki nyt siitä, aivokasvaimesta, aikaisesta kolmenkympin kriisistä vai siitä että olen sairastumassa skitsofreniaan?

Asiallisia vastauksia kiitos.

Ainiin, olen 25, pian 26 vuotias nainen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on se sun miehes joka aina auttaa ja pelastaa, älä valita.

Vierailija
2/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiovastaus: Kilpirauhanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:22"]

[/quote]

Sulta noi diagnoosit irtoo. Oletko lääkäri?

Vierailija
4/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Vierailija
5/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta kotona?

Vierailija
6/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenilta kuulostavia nuo neurologiset oireet. Jos nyt vain samaan syssyyn tämä traumaattisen tapahtuman kanssa on sitten noita psyykkisiä oireita. Eivät liity välttämättä toisiinsa. 

Vierailija
7/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäisin tuossa tilanteessa skitsofreniaa. Otappa rennosti viikko pari ja anna miehen hoitaa lapsi. Ota vaikka töistä ihan saikkua. Rentoudut vain etkä stressaile mitään.

En osaa antaa muuta neuvoa juuri nyt. Niin ja ajoissa nukkumaan vaikka unilääkkeillä jos ei muuten saa nukuttua.

Vierailija
8/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla burnoutin mahdollisuus? Stressiltä tuo kuulostaa. Toisaalta stressaat fyysisistä oireistasi, mutta traumaattinen tilanne on voinut laukaista stressiä ja stressi voi aiheuttaa myös fyysisiä oireita. Itse tunnistan yleensä, että nyt stressaan liikaa, kun näköni on sumeampi.

Vierailija
9/33 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulle on tapahtunut jotain pahaa, niin voisiko olla traumaperäinen stressihäiriö kyseessä? Liittyikö mainitsemasi traumaattinen asia jotenkin vanhempiisi tai sisaruksiisi, koska olet miettinyt laspuuttasi?

Vierailija
12/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita hermostollisia oireita on? Kuinka tiheästi käyt vessassa ja miten ylipäätään aineenvaihdunta toimii?

Vierailija
13/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi.

Vierailija
14/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:22"]

[/quote]

Sulta noi diagnoosit irtoo. Oletko lääkäri?

[/quote]Tällä palstalla joo, ihan arvostetukin semmonen. Seuraava kysymys?

Vierailija
15/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö

Vierailija
16/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä lääkäriin. Niin ei tarvitse täällä arvuutella. Helpottaa kun saat oireisiisi selityksen.

Vierailija
17/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia

Vierailija
18/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 23:23"]Vakiovastaus: Kilpirauhanen
[/quote]Ja sen lisäksi lisämunuaisen piispaa koetun trauman takia.

Vierailija
19/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyys?

Vierailija
20/33 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kilppari. Vaikka aika moneen oireeseen sitä periaatteesta voisi tarjota diagnoosiksi, jopa näköhäiriöihin ja psyykkiseen oireiluunkin, kilpirauhasen vajaatoiminta kun tekee muutoksia solutasolla ihan joka puolella kropassa :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi