Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle sanottiin että alipainoni aiheutti keskenmenot

Vierailija
23.07.2015 |

Kaksi perättäistä keskeytynyttä keskenmenoa. Lääkäri sanoi että alipainoni on iso tekijä tässä. Synnytin terveen tyttären ennen näitä keskenmenoja. Olin silloinkin hoikka (siis ennen raskautta ja sen jälkeen) mutta laihduin sitten pikkuvauva-aikana kauheasti. Pyysin voisiko asiaa jotenkin tutkia,että miksi ne sikiöt kuoli kohtuun. Sanoi vain että paino pitäisi saada normaaliksi. Yritän kyllä mutta mitä vittua nyt saatana tekeehän ne afrikassakin lapsia koko ajan ja ovat erittäin nälkiintyneitä ja luurankoja ne äidit!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kuinka moni afrikan äitien raskauksista päätyy keskenmenoon?

Vierailija
2/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin keho kestää enemmän kuin toisten. Muistathan syödä monipuolisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liian alipainoinen kuukautiset loppuvat etkä edes tule raskaaksi. Sinänsä tosiaan ihme että kehitysmaissa sikiävät niin hyvin.

Vierailija
4/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:31"]

saatana tekeehän ne afrikassakin lapsia koko ajan ja ovat erittäin nälkiintyneitä ja luurankoja ne äidit!

[/quote]

Musta tuntuu, että sun tietosi "Afrikasta" eivät ole ihan hirveän hyvät. Ehkä sun kannattaa nyt uskoa suosiolla, mitä se terveydenhuollon henkilökunta sanoo. TUolla vauvakuume-osiossa on kirjoitus painon vaikutuksesta raskaaksi tuloon.

Vierailija
5/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät? Näkemäni afrikkalaiset on olleet aika muodokkaita. 

Vierailija
6/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:32"]

Jos olet liian alipainoinen kuukautiset loppuvat etkä edes tule raskaaksi. Sinänsä tosiaan ihme että kehitysmaissa sikiävät niin hyvin.

[/quote]

Sinänsä tosiaan ihme, että joku ihminen puhuu kehitysmaista noin yliolkaisesti, aivan kuin kaikki kehitysmaiden ihmiset eläisivät jatkuvassa nälänhädässä.

Vierailija
7/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alipaino vaikeuttaa raskautumista mutta ymmärtääkseni esim. pieni rasvaprosentti vaikeuttaa tiettyjen hormonien tuotantoa ja raskaudessahan ne hormonit ovat erittäin tärkeitä. Esim. liian laihalla on harvoin säännölliset kuukautiset, joten tuossakin näkyy se hormonitoiminnan häirintä. Itse menetin kuukautiset laihduttaessani 10 kg niin, että vasta laihtumisen loputtua kuukautiset jäivät välistä eivätkä sitten käynnistyneet reiluun puoleen vuoteen. Luulen, että olisin voinut silti tulla raskaaksi mutta ehkä juuri tuo raskauden jatkuminen olisi ollut haasteellisempaa, jos hormoneissa on häikkää.

Miksi sinulle on mahdotonta saada hiukan lisää painoa? Olet kuitenkin kokenut keskenmenon jo kahdesti eli tiedät, että riski on erittäin suuri kolmanteen keskenmenoon nykyisellä painollasi.

Vierailija
8/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Sinänsä tosiaan ihme, että joku ihminen puhuu kehitysmaista noin yliolkaisesti, aivan kuin kaikki kehitysmaiden ihmiset eläisivät jatkuvassa nälänhädässä.
[/quote]

Niinpä. Ajattelin niitä kuvia joissa äidit aliravittuine lapsineen istuvat kärpästen ympäröimänä. Ongan siellä kai nälänhätää vai onko minulle syötetty pajunköyttä?

Vierailija
9/9 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö... mun kaveri painaa 43 kiloa (164 cm pitkä) ja sillä on 5 lasta, ihan helposti saanut kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä