Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoista miten työnteko voi hankaloittaa omaa taloutta

Vierailija
28.02.2022 |

Aloitin tässä siis työt tarvittaessa kutsuttavana työntekijänä, joten työtuntimääräni riippuu täysin yrityksen tarpeista.

Ja syy miksi tämä hankaloittaa talouttani on siinä, että palkkani ei tule riittämään vuokran ja muiden kulujen maksamiseen, joten saan lisäksi päivärahaa.

Ja nyt on sitten niin, että jos minulla ei ole työvuoroja, saan päivärahan muutaman päivän sisään sen hakemisesta. Mutta jos minulla on töitä, saattaa päivärahan käsittelyssä mennä ties kuinka kauan (virkailijakaan ei osannut sanoa käsittelyaikaa). Enkä saa vuokraa ja laskujani maksettua, koska palkka ei riitä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näähän ne on just niitä ongelmia työllisyyden kannalta, ei laiskuus. Ei kukaan halua ottaa muutaman työtunnin takia riskejä maksuhäiriöistä, vaan varmistaa säännölliset ja riittävät tulot, joka on kaiken hyvinvoinnin perusta. Luulisi että tulot, verot, tuet ym. rahaliikenne osattaisiin jo tänä päivänä automatisoida yhden kansallisen tietojärjestelmän kautta jopa reaaliaikaiseksi, jolloin ei tarvitsisi palkata niin paljon käsittelijöitä ja odotella päätöksiä. Eli esim. palkkatulot vähentäisivät automaattisesti tukia tms. saatavia jne. Kyllä työlle tekijöitä löytyisi, jos ei ole tunnetta, että siitä seuraa lähinnä ongelmia.

Vierailija
2/2 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan uskaltaisi tehdä nollasopimusta, jos ei olisi vähintään 10 tonnia säästöjä. Tuohan on ihan heittopussina oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla