Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttava ulkonäkökeskeisyys!

Vierailija
23.07.2015 |

Itseäni on alkanut oikein raivostuttaa viime aikoina ihmisten ja median ulkonäkökeskeisyys! Mitä helkkarin väliä sillä ulkonäöllä loppupeleissä on?! Itselleni jatkuvasti toitotetaan sitä, että olen sentään kaunis ja ihmiset arvostavat ja ihailevat minussa ensimmäisenä tai pelkästään ulkonäköäni, mikä minua itseäni ei taas muissa ihmisissä kiinnosta pätkän vertaa, eikä se minulle ole mikään meriitti tai arvo. Aina, kun kuulen kehuja ulkonäöstäni tekisi mieli kaataa happoa naamalle tai laittaa nämä maalit naamasta ja päästä pöydälle kasaan ja kysyä onko kyseinen kasa heistä nyt kaunis! Ihan naurettavaa miten paljon ihmiset miettivät ulkonäköään. "Olenko kaunis tämän pituisena/kokoisena/värisenä/näköisenä?" Ja nämä samat lukevat iltapäivälehtien artikkeleja itku kurkussa, joissa luvataan 10 vinkkiä millä näyttää viehättävämmältä tai kehutaan kuinka tyylikäs ja hyvässä kunnossa joku on. Onko sillä mitään väliä? Mikset ole vain yksinkertaisesti sellainen, että olet sinut itsesi kanssa? Ja sitten nämä toisten ulkonäköä arvostelevat ihmiset... En vaan ymmärrä. Miksi se on niin tärkeä sanoa ääneen, että sinun mielestäsi jonkun toisen ulkonäössä on jotakin, mikä itseäsi ei miellytä? Kuka jaksaa edes käyttää energiaansa moiseen turhanpäiväiseen ja lapselliseen touhuun?

Olen puhunut t: N20

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, olen sairastanut kauan ja näytän siihen nähden melko hyvältä, mitä nyt liikunnan puute surkastanut lihaksia. Vituttaa, kun ihmiset olettaa mun olevan terve. Kyllä sinä nuoremmaksesi jaksat jne... no, parempi varmaan näin päin, kuin että näyttäisin kamalan pahalta.

Itse asiassa olin aika läski yhdessä vaiheessa, mutta terveempi. Nyt lääkitykset ja sairaudet on tuoneet pahoinvointia siten, että pysyn normipainossa.

Vierailija
22/26 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista että nyt saat ap ulkonäkösi/nuoruutesi johdosta paljon kaikenlaisia näkymättömiä etuja, minkä menetyksen huomaa vasta sitten kun ei ole enää nuori ja yhtä kaunis. Ulkonäkökeskeisyys on tietenkin typerää ja epäreiluakin, mutta siihen saa ymmärrystä ainakin sitten kun huomaa miten paljon sillä oikeastaan olikaan väliä myös itselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/26 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että ihmisen "kauneus"  tieto kulkee silmien kautta aivojen opioidi reseptoreihin  ja siksi se vielä tuo näkijälle hyvän olon tunteen ja vielä koukuttaa näkijän että haluaa nähdä lisää?

Vierailija
25/26 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmasti aapeekin hankkisi söpön lemmikin eikä mitään rumaa lemmikkiä, joten se siitä ulkonäköjeesustelusta taas.

Vierailija
26/26 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, varmasti aapeekin hankkisi söpön lemmikin eikä mitään rumaa lemmikkiä, joten se siitä ulkonäköjeesustelusta taas.

Tämä se jaksaa kans huvittaa. Kaikenhan ihmiset hankkii isoksi osaksi sen perusteella, miellyttääkö silmää. Vaate lämmittää ihan yhtä lailla rumakin, mut se pitää olla kaunis. Rumalla autollakin voi ajaa ihan yhtä hyvin kuin kauniilla autolla, mutta hyvännäköine auton pitää olla. Ja tuo lemmikkikin pitää tietenkin olla söpö, ei se mikään roskiksesta kaivetun näköinen saa olla. Sama pätee ihmisiinkin, miksi tämä luonnollinen ulkonäön miellyttäminen halutaan niin vimmalla kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän