Rv 17 abortti
Oon 17 vuotias ja vanhemmat kannattaa aborttia, poikaystävä haluaa pitää lapsen ja omat tunteet todella epävarmat enkä tiedä mitä tehdä.. Oon rv 17 raskaana ja tässä on ollu vähän kaikenlaista nii luvan siihen saisin,
mutta entiedä haluanko..
Kommentit (30)
Toivon kovasti, että annat lapsen syntyä, jos et kykene häntä itse pitämään ja rakastamaan, niin anna vauva adoptioon. Koska yhtäänkään epäröit ja raskautesi on jo noin pitkällä, niin älä tee aborttia. Vauvasi pääsee varmasti rakastat vanhemmat.
T: Nyt jo aikuinen adoptiolapsi
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"]
Ei sitä kyllä noin myöhään enää voi tehdä, ellei seuloissa todeta lapsen vaikeaa kehitysvammaa. Annat lapsen adoptioon jos tosiaankin koet ettet pysty pitämään siitä huolta. Mutta kannattaa nyt velä keskustella tosiaan perheen ja neuvolan kanssa! Jos tukiverkko on kunnossa, uskon että pystyt siihen.
[/quote]20 raskausviikkoon asti saa käytännössä abortin sosiaalisin syin, siihen tarvitaan vain Valviran lupa.
[/quote]
Näin
* niin siis vauvasi saa rakastavat vanhemmat #24
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"] Ei sitä kyllä noin myöhään enää voi tehdä, ellei seuloissa todeta lapsen vaikeaa kehitysvammaa. Annat lapsen adoptioon jos tosiaankin koet ettet pysty pitämään siitä huolta. Mutta kannattaa nyt velä keskustella tosiaan perheen ja neuvolan kanssa! Jos tukiverkko on kunnossa, uskon että pystyt siihen. [/quote]20 raskausviikkoon asti saa käytännössä abortin sosiaalisin syin, siihen tarvitaan vain Valviran lupa. [/quote] Näin
[/quote]
Jaa no sitten. Itse en pystyis enää noilla viikoilla tervettä lasta abortoimaan, vaikka rv 7 abortin olenkin tehnyt.
17-vuotias on ihan lapsi, jolle jokainen haluaisi kypsymistä ja elämänkokemusta.
Adoptiosta tai abortista huolimatta olet yhtä hyvä ihminen kuin muutkin.Jos pidät lapsen, voimia matkaan.
Vaikka luvan saisi Valviralta on raskaus jo tosi pitkällä aborttia ajatellen. Ap, googlaa rv17 niin näet mitä masussa tapahtuu. T. Kolmen äiti
Voi olla aika traumaattista abortoida ja synnyttää kuollut yli 20cm sikiö.
Hei nuori Ap!
Älä pidä lasta, koska olet itse vielä lapsi, alaikäinen. Minusta sinun tulisi kasvaa rauhassa aikuisuuteen; opiskella, matkustella, erehtyä, oivaltaa, kasvaa ja tehdä töitä, rakastua, erota, ja taas josain vaiheessa ehkä rakastua, opetella itsenäisyyttä jne.
Elämässä tapahtuu joskus ikäviä asioita tai seuraus omasta teosta on kipeä/ ikävä. Mutta, ajan kanssa ja muiden avulla ikävät asiat; esim. tämä abortin tuska varmasti vaimenee. Ehkä ei koskaan unohdu, mutta on asia jonka kanssa nykynaiset oppivat elämään.
Sinun kehosi, sinun tulevaisuutesi. En usko että poikaystäväsi tulee rakastamaan ja olemaan vierelläsi seuraavat 80 vuotta? Tai vähintään sen verran että saatte lapsen tai lapset, kasvatettua täysi-ikäisyyteen. Mieti tulevaisuutta - se ei ole jossain tuolla kaukana, vaan tässä.
Tässä ja nyt sinä olet vielä kovin nuori. Tämän neuvon (tee abortti) annoin myös ystävättereni tyttärelle joka oli teininä raskaana. Hän päätyi myös itse aborttiin, eikä ole surusta huolimatta katunut asiaa. Hän on nyt reilu 20 v., ja opiskelee, sekä on lähdössä uuden poikaystävänsä kanssa opiskelijavaihtoon (Euroopassa). Hän on todella onnellinen elämästään, johon ei vielä kuulu lapsi/lapsia. Ei hänellä olisi uutta rakkauttakaan ja mahdollista opsikella ja kehittyä samalla tavalla kuin pienen lapsen yh-äitinä (mahdollisesti jäisit yh:ksi).
Onko sinulla ja poikaystävällä varaa ko.lapseen? Onko teillä varaa omaan asuntoon? Tai varaa hyvään vuokra-asuntoon? Lastentarvikkeita saa edullisemmin käytettynä, mutta ne silti maksavat. Elämä usein sen lapsen yllätää, tulee joskus ylimääräisiä kuluja. Onko teillä varaa sairaan lapsen hoitoon? Mitä jos lapsi onkin sairas tai vammainen?
Mikä tahansa on tuleva lapsesi tai lapsenne, on parempi että otatte hänet vastaan kun olette itse vanhempia ja kokenieta. Eli olette valmistautuneita ja suunnitelleet lasta. On aina lapsen etu, että hänet on suunniteltu, toivottu, haluttu ja tehty tähän maailmaan.
Ikäsi puolesta (ja ilmeisesti muutenkin) saat abortin. Toivon sinulle myös ymmärtävää ja ammattitaitoista hoitohenkilökuntaa kun/jos teet abortin. Mielestäni ansaitset kaiken hyvän kohtaamisen aikuisten kanssa.
Moni toki tulee abortisyta sinua arvostelemaan, ja lässyttää että kyllä Suomessa pärjää. Muta oiekasti, mitä ne kaupungin/ kunnan asunnot sitten ovat. Kaukana raitiovaunulinjoista ja sivistyksestä, naapurit juoppoja, tai muuten syrjäytyneitä. Sitten kun lain mukaan sinun vanhempioesi elatusvastuu sinuun loppuu, niin se perustoimeentulo sinulle, jolla ei ole tutkintoa tai ammattia, on todella pieni, eikä lapsilisä yhdestä lapsesta ole suuri.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"]
Ei sitä kyllä noin myöhään enää voi tehdä, ellei seuloissa todeta lapsen vaikeaa kehitysvammaa. Annat lapsen adoptioon jos tosiaankin koet ettet pysty pitämään siitä huolta. Mutta kannattaa nyt velä keskustella tosiaan perheen ja neuvolan kanssa! Jos tukiverkko on kunnossa, uskon että pystyt siihen.
[/quote]20 raskausviikkoon asti saa käytännössä abortin sosiaalisin syin, siihen tarvitaan vain Valviran lupa.